Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 200 -500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 200 -500

    Ik heb lang getwijfelt om dit te vragen maar na 2 weken bijna niks anders als opzoeken en lezen vraag ik het aan mensen die deze lens hebben.
    Hoe goed of slecht is deze ( voor vogel fotografie) . Ik kan natuurlijk ook naar konijn rijden even testen maar op zo korte tijd kun je geen lens beoordelen.
    Daarom mensen die deze lens hebben raden jullie deze aan of af .
    ( boddy nicon d80)
    Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

  • #2
    Re: tamron 200 -500

    Ik heb 'm niet, maar misschien kan ik je toch een beetje helpen. Misschien heb je deze nog niet gezien:

    Please don't tell me that's you in your avatar!

    Comment


    • #3
      Re: tamron 200 -500

      dit is ook een mooie foto met deze lens getrokken






      Mvg des

      Comment


      • #4
        Re: tamron 200 -500

        Oorspronkelijk geplaatst door PeteTheChop Bekijk bericht
        Ik heb 'm niet, maar misschien kan ik je toch een beetje helpen. Misschien heb je deze nog niet gezien:

        http://www.photozone.de/8Reviews/len..._563/index.htm
        bedankt maar deze kende ik al. Maar nogmaals bedankt om mij te helpen


        Des zijn die foto's van je zelf of gewoon gevonden op 't net ? Het zijn wel prachtige foto's
        Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

        Comment


        • #5
          Re: tamron 200 -500

          Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
          bedankt maar deze kende ik al. Maar nogmaals bedankt om mij te helpen


          Des zijn die foto's van je zelf of gewoon gevonden op 't net ? Het zijn wel prachtige foto's
          neen het zijn fotos van op het net ,
          de reden is dat ik zelf nog niet weet welke 500 mm ik zou aankopen,en ben vanalles en nog wat aan het overwegen,prijzen en zo verder,de 50-500 van sigma is ook goed maar iets duurder,alhoewel de keuze niet echt aan de prijs zal liggen,ik wil echt wel goed glas ,en tot een 1200 euro wil ik wel gaan ,maar als ik glas vind dat even goed of beter is en het is goedkoper ja dan is de keuze rap gemaakt
          Mvg des

          Comment


          • #6
            Re: tamron 200 -500

            Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
            neen het zijn fotos van op het net ,
            de reden is dat ik zelf nog niet weet welke 500 mm ik zou aankopen,en ben vanalles en nog wat aan het overwegen,prijzen en zo verder,de 50-500 van sigma is ook goed maar iets duurder,alhoewel de keuze niet echt aan de prijs zal liggen,ik wil echt wel goed glas ,en tot een 1200 euro wil ik wel gaan ,maar als ik glas vind dat even goed of beter is en het is goedkoper ja dan is de keuze rap gemaakt
            Mvg des
            zelfde probleem hier
            Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

            Comment


            • #7
              Re: tamron 200 -500

              Beste Eric, zelf heb ik geen ervaring met dit objectief, maar misschien bestaat de kans dat je deze "reviews" nog niet gelezen hebt, gemiddelde score 8.8 op 10 :



              Mvg,
              Johan
              Last edited by yowan-kenobi; 24 april 2007, 11:32. Reden: typo

              Comment


              • #8
                Re: tamron 200 -500

                Na wat ik van beide gezien heb, denk ik dat het grootste verschil tussen beide niet in de beeldkwaliteit, AF of andere prestaties zit.
                Volgens mij is het voor de gemiddelde gebruiker vooral een afweging tussen iets goedkoper en vanaf 200mm, of duurder en al vanaf 50mm.

                Ik heb in elk geval bewust voor de Bigma gekozen vanwege de extra 50 tot 200mm, met daarnaast voor mij ruim voldoende prestaties op elk ander vlak.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: tamron 200 -500

                  Vergeet ook het extra gewicht niet.
                  als je het 50-200 stuk niet nodig hebt dan scheelt het weeral een heel aantal grammen om mee rond te zeulen.

                  Canon en Nikon hebben het HSM voordeel bij de sigma natuurlijk.

                  op dyxum zijn er een heel aantal reviewers die het een betere lens dan ge bigma vinden, maar das dan specifiek voor de alpha mount.
                  Tamron SP AF 200-500mm F5-6.3 Di LD IF A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

                  Comment


                  • #10
                    Re: tamron 200 -500

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                    Vergeet ook het extra gewicht niet.
                    als je het 50-200 stuk niet nodig hebt dan scheelt het weeral een heel aantal grammen om mee rond te zeulen.

                    Canon en Nikon hebben het HSM voordeel bij de sigma natuurlijk.

                    op dyxum zijn er een heel aantal reviewers die het een betere lens dan ge bigma vinden, maar das dan specifiek voor de alpha mount.
                    http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=116
                    dat zou dus een goede reden kunnen zijn om voor de tamron te gaan,die 200-naar 500 geeft toch nog altijd een bepaalde vrijheid,en aangezien de hsm niet een voordeel is voor de alfa mount heb je daar al een goeie reden.
                    ik persoonlijk (voor mijzelf dan)zou toch geneigd zijn naar deze tamron te gaan als het voor de alfa is,en in het geval het voor een andere toestel is de bigma,en dit voor de hsm die je dan wel kan gebruiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: tamron 200 -500

                      Ik gebruik ze nu tot volle tevredenheid gedurende een jaar.
                      Ik had de lengte van 50 tot 200mm niet nodig , heb daar andere lens voor.
                      Het gewicht valt beter mee om nog met de hand te fotograferen.
                      De polafilter kan nog bediend worden met zonnekap op, voordeel.
                      Voor zijn prijs een goede keuze.

                      Willy.

                      Comment


                      • #12
                        Re: tamron 200 -500

                        Oorspronkelijk geplaatst door iiyama Bekijk bericht
                        Ik gebruik ze nu tot volle tevredenheid gedurende een jaar.
                        Ik had de lengte van 50 tot 200mm niet nodig , heb daar andere lens voor.
                        Het gewicht valt beter mee om nog met de hand te fotograferen.
                        De polafilter kan nog bediend worden met zonnekap op, voordeel.
                        Voor zijn prijs een goede keuze.

                        Willy.
                        heb je toevallig ervaring met de 1.4 er op ?
                        en zo ja wat zijn uw bevindingen?
                        Mvg des

                        Comment


                        • #13
                          Re: tamron 200 -500

                          bedankt nogmaals voor de vele reacties . Ik ga de knoop doorhakken en volgende week eentje halen. Nogmaals iedereen bedankt
                          Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                          Comment


                          • #14
                            Re: tamron 200 -500

                            Oorspronkelijk geplaatst door eric schroeyen Bekijk bericht
                            bedankt nogmaals voor de vele reacties . Ik ga de knoop doorhakken en volgende week eentje halen. Nogmaals iedereen bedankt

                            Dan zijn wij met twee, ik heb ze besteld bij Topfoto.de en zal ze ook volgende week hebben, dan kunnen we misschien eens wat resultaat aan elkaar laten zien ?
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: tamron 200 -500

                              ik houd mijn beslissing nog wat in beraad,

                              Comment

                              Working...
                              X