Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

douane en fotomateriaal Zaventem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • douane en fotomateriaal Zaventem

    zijn er sedert de strengere controles in Zaventem andere richtlijnen om met fotomateriaal te vertrekken ?
    Normaal nam ik altijd mijn fototas mee als handbagage , mag dit nog sedert de ''plastieken zakken affaire'' , of moet alles in de valies geplaatst worden ?
    Als je ziet hoe nieuwe valiezen er uit zien na één reis , kan ik me voorstellen hoe ze laden .....
    Bedankt bij voorbaat voor de raadgevingen .
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

  • #2
    Re: duane en fotomateriaal Zaventem

    Al naargelang uw reisbestemming, met een charter of lijnvliegtuig zou ik mijn fotomateriaal allemaal inpakken in de valies.

    Ik bedoel, als je vb met Jetair naar Spanje of elders moest gaan, zou ik het proberen in handbagage mee te nemen, maar toch eerst via je reisagentschap vragen wat het beste is.
    Heb je zelf je reis ineengestoken en ga je met een lijnvlucht, zou, ik toch, alles inpakken in mijn valies. Draai alles in (bad)handdoeken, Tshirts, hemden en alles wat je meepakt op reis om schade te voorkomen.

    Nog een tip, ga je met een lijnvlucht, ga via internet op hun site eens zien wat ze zeggen over handbagage en fotomateriaal, daar kan je ook al wat info vinden, maar de meeste site's zijn in het Engels.
    Heb je daar veel moeilijkheden mee, passeer ne keer in Zaventem, ga naar de balie van de maatschappij waar je mee vliegt en vraag dan de uitleg, meestal is er toch iemand die vloeiend nederlands spreekt.

    Verder goede reis !!!
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: duane en fotomateriaal Zaventem

      Recent naar USA geweest en gevlogen via zaventem en Londen. Fotomateriaal zat zoals gewoonlijk rugzak die als handbagage meeging. Geen enkel probleem.
      In londen mochten we wel maar één stuk handbagage meehebben en dan sta je daar met fototas en laptop... Gelukkig hebben we met verschillende mensen gerief kunnen bij elkaar steken zodat er uitendelijk toch maar evenveel stuks bagage als mensen waren.

      Smt.
      Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

      Comment


      • #4
        Re: douane en fotomateriaal Zaventem

        Een paar maand geleden zat bij mij alles gewoon in de rugzak.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: douane en fotomateriaal Zaventem

          gewoon eens telefoneren naar de infodienst. kan je vinden op de website.

          Ik heb in september vorig jaar mijn fotomateriaal gewoon als handbagage meegenomen naar Turkije.

          Naar de USA zal dit iets lastiger zijn denk ik...
          ~TDN
          fotoblog: www.tdn9.be

          Comment


          • #6
            Re: douane en fotomateriaal Zaventem

            Afhankelijk van de maatschappij gaat tussen de 1 en 5% van de bagage verloren....
            Ik zou nooit een duur fototoestel of een laptop in de bagage steken tenzij het heel goed verzekerd is.

            Comment


            • #7
              Re: douane en fotomateriaal Zaventem

              Recent naar Lissabon gevlogen:alles in rugzak als handbagage en geen enkel probleem gehad.

              Comment


              • #8
                Re: douane en fotomateriaal Zaventem

                Ik vlieg héél veel en steeds op lijnvluchten (Lufthansa). Ik had per uitzondering mijn D70s body in mijn valies zitten op mijn vlucht van vorige week omdat ik een D200 body gekocht heb in KL maar anders heb ik steeds mijn fotomateriaal als handbagage mee. Heel af en toe worden de lensen er eens uitgehaald omdat ze IN de lensen willen kijken.
                Op 1 luchthaven (Rusland) vroeg men mij de lens uit elkaar te halen maar dus uitgelegd dat dit niet mogelijk is.
                Verder heb ik nog steeds een rugzak mee als 2de stuk handbagage met laptop. Lufthansa is flexibel in handbagage en I it.

                Maar dus persoonlijk betrouw ik het niet om fotomateriaal te hebben in mijn ingecheckte bagage. Ik heb trouwens al af en toe ondervonden dat mijn valies al eens is opengedaan na het inchecken maar nog niks gestolen.
                Last edited by Sultana; 24 april 2007, 06:32. Reden: heb --> had

                Comment


                • #9
                  Re: douane en fotomateriaal Zaventem

                  Een goede raad... geef zo weinig mogelijk je materiaal mee met de bagage in het ruim.
                  Ik kocht net voor de Ronde van Qatar een nieuwe 300 f2.8.
                  Daar deze lens de groot en zwaar was om mee te nemen als handbagage (had al ruim 15kg mee in de Loweporo) schafte ik me een Pelicase aan om de 300 mm mee te geven met de bagage op de band.

                  De enige bagage die in Qatar niet van de band kwam was mijn Pelicase.... Na de nodige paniek en over en weer bellen is mijn case 's anderendaags gearriveerd. Sindsdien gaat alles mee naar de zitplaats, inclusief de 300mm

                  groeten,
                  Luc
                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: douane en fotomateriaal Zaventem

                    allemaal bedankt voor jullie antwoorden , ik zal maar doen zoals de meeste van jullie en zoals ik ook gewoon was , mee op mijn rug de vlieger op ...
                    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: douane en fotomateriaal Zaventem

                      Voor mijn beroep als fotograaf moet ik veel reizen met het vliegtuig, ik neem ALTIJD mijn cameras en laptops mee als handbagage, 1 foto tas en 1 laptop tas, twee stuks dus en ze hebben er nog nooit ergens iets van gezegd, ik heb al op heel veel landen gevlogen en ik heb nog nergens daarmee problemen gehad.

                      Wel één keer een hilarisch moment gehad, wanneer de X-ray man mijn batterij pack van mijn D5 aanzag als een klein pistool...

                      Als je iets meegeeft als gewone bagage gebeurt het soms dat het van de band "valt"...opletten hiermee !

                      Wel één tip, ik heb gemerkt dat de douane ook batterijen op de lijst geplaatst heeft van verboden producten, om zeker te zijn laat ik alle batterijen in mijn gewone bagage, ze zijn nogal duur dezer dagen en ik heb 3 flitsen bij, dus dat zijn een hoop batterijen

                      Comment


                      • #12
                        Re: douane en fotomateriaal Zaventem

                        Ik weiger ook om fotomateriaal in mijn koffers te steken. Maar tot nu toe heb ik nog geen echte problemen gehad. Ik heb nu een rugzak waar een 17" laptop inpast + 2 bodies en al mijn lenzen. 't Formaat is op't randje. 't Enige waar ze wel eens vervelend over willen doen, is't gewicht. Officieel mag je handbagage maar 5 kg zijn, wegens 't gevaar van op iemand zijn hoofd te vallen als de kastjes open zouden vallen. Dan beloof ik om de valies onder mijn zetel de duwen. Ofwel geef ik ze aan't cabinepersoneel en die steken die van voor in een speciale kast, in't vliegtuig zelf.
                        Nog een goeie raad: als je je materiaal toch in 't ruim laat vervoeren, doe dat dan niet in een foto-rugzak of fototas. Voor je't weet is er iemand anders er mee weg aan de band...
                        www.YourConcertShots.com

                        Comment

                        Working...
                        X