Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconvertor werkt niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • teleconvertor werkt niet

    Nu ben ik een paar weken in het bezit van een D70 met een paar lenzen.
    Nu zat er ook een tele convertor bij van tamron-F AF 2x -AF MC4.

    Nu heb ik deze op mijn d70 geklikt samen met de telelens 75-300 AF. Maar ik zie geen verschil in zoom. Dit is toch normaal om je brandpunt maal 2 te doen of niet. Iemand raad want ik snap het niet echt meer?

    Dank bij voorbaat
    Pain is temporary; victory is forever!

  • #2
    Re: teleconvertor werkt niet

    Je hebt dus een 4x zoomlens, met een 2x teleconverter blijft dat ook een 4x zoom, maar de 75mm wordt 150mm, en de 300mm wordt 600mm. Het wordt dus een 150-600mm zoomlens als je die samen met een 2x tc gebruikt.

    Maar denk dat die lens eigenlijk niet geschikt is om met een teleconverter te werken...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: teleconvertor werkt niet

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Je hebt dus een 4x zoomlens, met een 2x teleconverter blijft dat ook een 4x zoom, maar de 75mm wordt 150mm, en de 300mm wordt 600mm. Het wordt dus een 150-600mm zoomlens als je die samen met een 2x tc gebruikt.

      Maar denk dat die lens eigenlijk niet geschikt is om met een teleconverter te werken...
      akoord maar moet je dan uitgezoomd geen verschil zien tss de 300mm en de 600mm
      Pain is temporary; victory is forever!

      Comment


      • #4
        Re: teleconvertor werkt niet

        Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor Bekijk bericht
        akoord maar moet je dan uitgezoomd geen verschil zien tss de 300mm en de 600mm
        Als ik hier een teleconverter gebruik, dan zie ik inderdaad duidelijk het verschil. Ik begrijp dus niet waarom er in jouw geval geen verschil zit tussen de 75-300 met of zonder tc. In zo'n teleconverter zitten een paar lenselementen, en die moeten altijd vergroting geven, eender op welke lens die gebruikt wordt.

        Maar misschien blokkeert die tc ergens iets aan je lens, en kan je daardoor niet meer ver genoeg inzoomen??
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X