Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof of pluisje IN mijn objectief...!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof of pluisje IN mijn objectief...!

    Heren,

    Nogmaals doe ik een beroep op jullie kennis.

    Vandaag bemerkte ik een 'stofje' of 'pluisje' IN mijn Nikkor 18-200 VR. Voor zover ik kan zien zit het ergens dicht vooraan tussen één van de lenzen. Ik kan wel begrijpen dat er bij objectieven welke 'langer' en 'korter' worden bij het zoomen er ooit iets tussen deze ringen komt en aldoende in het objectief zelf, maar uiteraard had ik het er ook graag terug (zelf?) uitgekregen...

    Iemand enkele voorstellen of ervaring met dit soort euvels?!? Ik hoor het graag!

    Niet alleen heb ik er zelf een hekel aan dit soort toestanden, maar helaas is het ook te zien op sommige foto's!!!





    Indien dit niet zelf te verhelpen valt, houdt een fotoshop zich hiermee bezig of moet ie terug naar Nikon? Enig idee van wat zoiets dan zou kunnen kosten?

    Groeten,
    Mathieu
    Nikon D80 || Nikkor AF DX ED 10.5D/F2.8G || Nikkor AF-S DX ED-IF 12-24/F4G || Nikkor AF-S ED-IF 28-70/F2.8 || Nikkor AF-S ED-IF VR 70-200/F2.8 || Nikkor AF 50D/F1.8 || Nikkor AF-S DX ED-IF VR 18-200/F3.5-F5.6

  • #2
    Re: Stof of pluisje IN mijn objectief...!

    Als de lens nog in de garantieperiode is zou ik ze onmiddellijk terugbrengen naar de verkoper en een nieuwe vragen. Dit mag niet. Als ze uit garantie is eerst eens goed vragen wat een herstelling kost...

    Toch ook eens kijken of het gaan krasje is? Dit is op de foto niet uit temaken.

    Ik heb dit vroeger met mijn analoge camera ook meegemaakt, maar daar heb ik nooit een spoor van het pluisje gezien op enige foto. Geluk gehad zeker? Als gevolg hiervan bij de aankoop van een nieuwe lens kijk ik toch altijd eerst eens door de lens voor ik ze betaal en jawel, toen ik mijn Canon EF-50 mm F1.8 kocht had ik prijs! Geen dure lens natuurlijk (maar wel héél goed), maar het mag niet natuurlijk.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

    Comment


    • #3
      Re: Stof of pluisje IN mijn objectief...!

      Yoooo,

      Lens is nog onder garantie (ik ben wel 2e eigenaar) en komt van ActionHall dacht ik...

      Momenteel werk ik zelf een 5-tal maand met deze lens en voordien zat da er ZEKER NIET (toch niet op die plaats). Maw ik denk dat 'pluisje' er ooit eens is ingekomen (tijdens fabrikage, tijdens gebruik ttz zoom in-zoom uit) en dat het tijdens vervoer (met de lens pointing down) door de zwaartekracht naar beneden is gedwarreld...

      Dacht jij eerder aan iets anders dan een 'pluisje'?!? Ik zie niet echt in hoe een kras/putje aan de binnenkant van de front (of 2e in rij) kan komen. Misschien mis ik hier wel iets... En hoe zou ik hier dan wel absolute zekerheid over kunnen krijgen?

      Het zit weldegelijk op de front, want bij het inzoomen (en de lens dus ca 10cm langer wordt) blijft het vooraan zitten.

      Niemand die zelf de voorste lenzen er zou durven uithalen? Dit vermits ik er toch vanuit ga dat die 2 groeven vooraan net naast de front lens tegenover elkaar toch wel dienen op het spel uit elkaar te prutsen...

      Ik heb dit euvel nog maar net, dus om er effectief nadeel op bijhorende foto te laten verschijnen heb ik wel moeten mijn best doen. Ttz richting zon fotograferen en max 20mm. Bij grotere brandpuntsafstanden is het alvast onzichtbaar in de zoeker en mogelijks ook niet zichbaar op foto's... Maar het zit er toch maar hé!!!

      Groeten,
      Mathieu
      Nikon D80 || Nikkor AF DX ED 10.5D/F2.8G || Nikkor AF-S DX ED-IF 12-24/F4G || Nikkor AF-S ED-IF 28-70/F2.8 || Nikkor AF-S ED-IF VR 70-200/F2.8 || Nikkor AF 50D/F1.8 || Nikkor AF-S DX ED-IF VR 18-200/F3.5-F5.6

      Comment


      • #4
        Re: Stof of pluisje IN mijn objectief...!

        Ik zou gewoon eens gaan horen bij de winkel of het al dan niet onder garantie valt. Zoja, probleem opgelost
        Zoniet, dan pas moet je je zorgen gaan maken over herstelkosten etc...

        Maar ga nu eerst gewoon eens horen, vragen staat vrij zeggen ze toch hé

        Comment

        Working...
        X