Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

    Hallo allemaal,

    Zijn er eventueel forumleden die ervaring hebben met de Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G zoomlens? Ik heb inmiddels reeds verschillende reviews van deze lens gelezen maar wat 'echte' gebruikerservaringen zouden toch ook welkom zijn...

    Alvast bedankt,

    Dirk.
    The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

  • #2
    Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

    Het is een prima telelens. Prima scherp en de VR maakt het gebruik uit de hand makkelijk. Je mag hem natuurlijk niet vergelijken met de 70-200 2.8
    Voor mij is het een ideale reislens.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      Het is een prima telelens. Prima scherp en de VR maakt het gebruik uit de hand makkelijk. Je mag hem natuurlijk niet vergelijken met de 70-200 2.8
      Dat je hem niet kan vergelijken met de 70-200 2.8 begrijp ik ten volle, ook niet qua gewicht en aankoopprijs natuurlijk. Momenteel werk ik met een Nikon D50 in combinatie met de Nikkor 18-135 en de Nikkor 50mm. Het is de bedoeling om mijn telebereik wat uit te breiden. Ik heb ook de Nikkor 18-200VR al overwogen maar enerzijds is dit in vergelijking met mijn huidige lens nu niet echt zo'n grote stap qua telebereik en anderzijds vind ik die 18-200VR toch echt wel aan de dure kant. Ik vermoed dat de hype-factor hier natuurlijk ook wel een beetje zal meespelen

      Mvg,

      Dirk.
      The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

      Comment


      • #4
        Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

        Ik heb de mijne nu sinds december, ook in combinatie met een D50 en ik moet toegeven dat het een heel goede lens is. Fijne kleuren, niet te zwaar, scherp genoeg naar mijn wil/eisen. En zoals reeds gezegd, absoluut verkeerd om ze te gaan vergelijken met de 70-200 VR. Staar je daar niet dood op. Prijs is dan ook 3 keer minder.

        Ik ben er meer dan content mee. Ik gebruik ze vooral om mee te gaan planespotten, alhoewel ik er onlangs ook wel een dagje Planckendael mee heb gedaan. Een ideale lens om mee te gaan fotos maken in dat dierenpark.

        Comment


        • #5
          Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

          Van fotos die ik gezien heb op 't forum van dpreview, door mensen die beide of soms zelfs alle 3 de lenzen hebben (18-200 , 70-300 en 70-200) , kan je gerust stellen dat de 70-300 zeer dicht bij de 70-200 komt qua kwaliteit.
          Lichtsterkte verschil tussen 70-300 en 70-200 daar gelaten, alsook het verschil in DX en FF.
          Dezelfde fotos met de 18-200 zijn als dag en nacht verschil met de 70-300 !
          Geef mij gerust de kitlens 18-70 samen met de 70-300 vr ipv de 18-200.

          ps: voor je ernaar vraagt, ik heb dat topic eind vorige week gevonden maar niet gebookmarked , gisteren gans de middag gezocht, niet terug te vinden , iemand anders die dit gezien heeft ?
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

          Comment


          • #6
            Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

            Oorspronkelijk geplaatst door Devon Rex Bekijk bericht
            Ik ben er meer dan content mee. Ik gebruik ze vooral om mee te gaan planespotten, alhoewel ik er onlangs ook wel een dagje Planckendael mee heb gedaan. Een ideale lens om mee te gaan fotos maken in dat dierenpark.
            Planespotten zou één van de onderwerpen zijn waarvoor ik deze lens wil gebruiken evenals af en toe wat natuurfotografie en candidfotografie. Blijkbaar toch een goede keuze dan...

            Mvg,

            Dirk.
            Last edited by DVDW; 23 april 2007, 12:22.
            The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

            Comment


            • #7
              Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

              Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
              Geef mij gerust de kitlens 18-70 samen met de 70-300 vr ipv de 18-200.
              Dat had ik links en rechts ook al gelezen en wordt door jou dus bevestigd. Nadeel is natuurlijk wel dat je af en toe van lens dient te verwisselen maar dat heb je nu éénmaal met DSLR's en zolang ik geen volledige glaswinkel hoef mee te slepen kan ik daar wel mee leven

              Mvg,

              Dirk.
              The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

              Comment


              • #8
                Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

                Oorspronkelijk geplaatst door DVDW Bekijk bericht
                Planespotten zou één van de onderwerpen zijn waarvoor ik deze lens wil gebruiken evenals af en toe wat natuurfotografie en candidfotografie. Blijkbaar toch een goede keuze dan...
                Mvg,
                Dirk.
                Ik heb die lens ook, en gebruik hem ook voor planespotting. Ik vind de lens op alle vlakken ideaal daarvoor. Hij is niet echt scherp op 300mm, maar voor planespotting blijf ik meestal onder 200mm, en zet ik hem vast op F8. Op die manier gebruik je hem voor hetgeen waarin hij sterk is.

                Comment


                • #9
                  Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

                  Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk bericht
                  Ik heb die lens ook, en gebruik hem ook voor planespotting. Ik vind de lens op alle vlakken ideaal daarvoor. Hij is niet echt scherp op 300mm, maar voor planespotting blijf ik meestal onder 200mm, en zet ik hem vast op F8. Op die manier gebruik je hem voor hetgeen waarin hij sterk is.
                  Op 300mm F/8 is hij toch prima scherp hoor.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

                    Ik heb dit objectief ook en ben er tevreden van. Ik stond sceptisch tegenover de VR maar dit werkt effectief!

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G

                      Oorspronkelijk geplaatst door Janus Bekijk bericht
                      Ik heb dit objectief ook en ben er tevreden van. Ik stond sceptisch tegenover de VR maar dit werkt effectief!
                      De beslissing is inmiddels gevallen... Het zal de 70-300VR worden
                      Hierbij wens ik iedereen nog eens te bedanken voor de reactie.

                      Mvg,

                      Dirk.
                      The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

                      Comment

                      Working...
                      X