Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta APO 100-300 zoomlens of wat anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta APO 100-300 zoomlens of wat anders

    Minolta APO telezoomlens 100-300 mm 1:4,5 (32) - 5,6.

    Ik zit naar deze lens te kijken om op mijn Sony A100 te gaan plaatsen. Is niet nieuw meer te krijgen maar tweedehands is ie wel te vinden. Ik wil er wat beestjes mee fotograferen. Aktiefoto's als een voetbalwedstrijdje, kiten, hier een daar een hond in aktie. Als de reis doorgaat dan ook voor op safari in Zuid Afrika. Dit ter vervanging(moet ik nog een lensje hebben )/uitbreiding van mijn huidige 18-200 van Sony.

    Wat zijn jullie ervaringen met deze lens en wat is er vergelijkbaar/beter op de markt.

  • #2
    Re: Minolta APO 100-300 zoomlens of wat anders

    De 100-300 is een aanrader, zeker als je rekening houdt met de prijs. Zorg wel dat je zeker een APO-versie (al dan niet "D") kiest.

    Iets beters is er niet, tenzij je minstens 2 à 3x meer gaat betalen.

    Voor Afrika zou je ook kunnen overwegen om een (tweedehands) 100-400 APO (zusterlens van de 100-300) te kopen. Maar dan ben je ook al gauw het dubbele bedrag kwijt.

    Een andere optie is een Sigma 70-200/2.8 + 1.4x converter. Dat kost samen zowat 3x meer dan de 100-300 APO. Je hebt dan wel iets snellere autofocus en meer lichtsterkte.

    Mijn 100-300 wordt in elk geval niet verkocht... Bijzonder handige lens voor de rugzak ook: licht, compact en toch heel goeie kwaliteit. Aangezien ik niet echt aan sport-/actiefotografie doe, is deze 100-300 gebleven en heb ik onlangs mijn Sigma 70-200/2.8+1.4x verkocht.

    Hangt er dus van af wat je toekomstplannen zijn. Ik zou zeggen, probeer die 100-300 eens voor je hem koopt. Heel waarschijnlijk zal je er meer dan tevreden mee zijn. Met deze lens is de stap vooruit ten opzichte van de 18-200 aanzienlijk op elk vlak.

    Succes !
    Last edited by K-2; 21 april 2007, 08:47.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment

    Working...
    X