Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pantone + 5de kleur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pantone + 5de kleur

    Voor een opdracht heb ik een ontwerp moeten maken in pantone (877c - grijs metallic), CMYK. Gisteren heb ik de PDF doorgestuurd naar de drukcentrale in Nederland en kreeg vanmorgen het antwoord dat ik een 5de kleur moet toevoegen.... ???? Hier snap ik dus niks van...

    Het probleem is dat het ontwerp morgen op de drukpers moet maar ik kan in nederland niemand bereiken om meer uitleg te vragen.

    Is hier iemand op de hoogte van drukprocessen en die mij een verklaring kan geven voor die 5de kleur? Hoogdringend AUB....
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

    Gratis kijkplezier Coming soon

  • #2
    Re: Pantone + 5de kleur

    Je moet ervoor zorgen dat er in je pdf een channel zit voor die desbetreffende kleur. Als je je opmaak vanuit InDesign of Illustrator opmaakt, moet je ervoor zorgen dat deze kleur als spotkleur staat aangeduid en dat je bij de export naar pdf niet alle spotkleuren naar CMYK converteert.

    Je kan altijd zelf je pdf nakijken in Acrobat door Output Preview aan te zetten. Je krijgt dan een vensterke met de verschillende platen die zullen aangemaakt worden.

    PS: Ik kan je maar kortstondig helpen, want telenet ligt eruit hier (werkzaamheden aan het netwerk). Ik zit met een tijdelijke verbinding nu. Indien nodig kan je me bellen.
    Last edited by vicberger; 20 april 2007, 13:40. Reden: Telefoonnummer kan je net zo goed op mijn webpagina vinden. Hier verwijderd.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

    Comment


    • #3
      Re: Pantone + 5de kleur

      Yep, gevonden via de ink manager...

      Bedankt voor de zeer snelle hulp!
      Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

      Gratis kijkplezier Coming soon

      Comment

      Working...
      X