Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogeltjes met mijn nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogeltjes met mijn nieuwe lens

    Ik weet dat ik me niet kan meten aan een aantal van de experts die hier posten maar wil het toch wagen !

    Ben in de avondzon even gaan wandelen met mijn nieuwe/oude tokina lens.
    Alle foto's dus met mijn tokina 300mm F4, uit de hand, alledrie ongeveer 50% crops van het origineel.

    Toch een aanpassing zo'n zwaardere prime ben er heel tevreden nu, nu enkel nog wat meer oefenen !
    Vogels zijn trouwens nie makkelijk, ze vliegen sneller weg dan ik verwachtte !

    Alle tips & opmerkingen uiteraard welkom.

    Canadese ganzen

    1/160 @ F5.6

    Merel

    1/200 @ F6.3

    Wilde eenden

    1/1250 @ F5.6
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

  • #2
    Re: Vogeltjes met mijn nieuwe lens

    N°1 is imo. de beste opname van de drie, alleen de witbalans klopt niet helemaal. Wschl. bij laatavond zonlicht getrokken?
    N°2 in tegenlicht werd teveel opgetrokken om alsnog doorlichting trachten te krijgen, maar is toch teveel onderbelicht en niet meer goed te krijgen.
    N°3 is precies nogal serieus gecropt en heeft teveel ruis (tgv. nabewerking?)

    Comment


    • #3
      Re: Vogeltjes met mijn nieuwe lens

      Eens met LucD,laatste is toch een mooi beeld.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Vogeltjes met mijn nieuwe lens

        eerste is een mooie hoor en de laatste ook, het tegenlichtje van de tweede ben ik niet zo weg van.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Vogeltjes met mijn nieuwe lens

          Oei, dan zal Kariboe weer eens 'contrarie' doen, want ik hou van de tweede
          Door het overbelichten van de achtergrond (was inderdaad nodig om de rest toch een beetje op kleur te krijgen), krijg je toch een heel speciaal (en voor mij zeer sprekend) effect. Het wordt allemaal zeer grafisch, bijna een Oosterse tekening.
          Zeer helder en fris en leuk van cadrage en compo. Il zou 'em wel een tijdje aan mijn muur verdragen
          Greetz Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Vogeltjes met mijn nieuwe lens

            Ik vind de eerste wel een mooie!

            Groeten,

            M.
            http://markwijnants.zenfolio.com/
            Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

            Comment

            Working...
            X