Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SP AF90mm F 2.8 Di

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SP AF90mm F 2.8 Di

    Hallo,
    Ben op zoek naar een goede lens voor model- en portretfotografie.
    nu hebben ze mij de tamron SP AF90mm F 2.8 Di aangeraden. Is er iemand bekend mee of heeft iemand een andere suggestie voor een goed "betaalbaar" objectief!?

  • #2
    Re: SP AF90mm F 2.8 Di

    Hallo, op welk toestel ga je dit gebruiken, want als je met de factor 1.5 zit is dit dan +/- 135 mm, en dat is toch wat veel voor portret. Dan is zeker de Sigma 70 mm 2.8 macro pas uit, zeker een aanrader, scoort overal merkelijk zeer hoog, en is van dezelfde prijsklasse +/- 380 €.
    Zit je met ne full frame geen probleem dan, want deze Tamron is zeer goed.
    Ik heb net op ebay de verkoop van deze lens gevolgd en deze gaan allemaal 2de hands voor 250 € en meer. En dan zijn dat nog de gewone versies en niet de Di!! Dan koop je beter een nieuwe, je weet wat je dan hebt.
    Succes ermee. en ook voordezelfde prijs als de Sigma 70 mm.
    Last edited by Petronix; 23 april 2007, 12:34.

    Comment


    • #3
      Re: SP AF90mm F 2.8 Di

      Misschien wel de... Canon EF 85mm F 1.8 USM. Kost "hetzelfde" en nog lichtsterker ook (met al z'n voordelen). Wel geen macro, maar is ook niet vermeld. Wel macro erbij nodig? Canon 60mm F2.8 EFS Macro (nu heel voordelig bij KB). Gr, Paul
      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

      Comment


      • #4
        Re: SP AF90mm F 2.8 Di

        Ik heb die Tamron SP90mm f/2.8Di, maar ik gebruik die in de eerste plaats als macro lens. Die lens is erg scherp en contrastrijk. Wat dat oplevert kan je hier en hier zien, allemaal geschoten met D70.

        90mm wordt in jouw Canon geval qua beelduitsnit allicht equivalent aan 90x1.6=144mm. Of dat aan de lange kant is of niet hangt af van smaak (zelf gebruikte ik in mijn analoge dagen vooral een 135mm lens voor portretten, en nu een 85mm) en omstandigheden. Zo'n 90mm kan erg handig zijn als je - letterlijk - afstand kan nemen van je onderwerp, maar werkt niet zo handig als je binnenshuis krap moet werken. Dan kan inderdaad een 50 of 60mm (worden dan 80 resp. 96mm) wat makkelijker zijn.

        Als je al een (zoom)lens hebt in die of nabijgelegen bereiken (bvb 55mm stand van een kitlens) dan kan je al een indruk krijgen van hoe je zelf het liefst werkt. probeer anderes eens een 85 of 90mm lens te lenen...

        Succes!
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment

        Working...
        X