Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Canon 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Canon 400d

    Ik ben van plan om een Canon eos 400d aan te schaffen,
    nu weet ik absoluut niet wat ik kwa lens moet doen.
    is het beter om de 400d met de 18-55/55-200 kitlenzen te kopen,
    of een body met een tamron of sigma 18-200 lens???

  • #2
    Re: Lens voor Canon 400d

    Hoi,

    ik weet natuurlijk niet wat uw eisen en budget is, maar kijk eens naar

    Canon 50 mm 1.8 of 1.4 (super lenske)
    Sigma 50mm 2.8 (ook heel goed getest)
    Canon 17-40 L (degelijke groothoel+betaalbaar)
    Canon 100mm (degelijke lens met macro functie)
    Canon 70-200 f4 al dan niet met IS (tja, die hoeft geen uitleg)

    dit zijn lenzen met een (redelijke) betaalbare prijs.
    www.wildlifepixs.com

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Canon 400d

      Ik heb de 400d gekocht met 18-55 kitlens, zeer tevreden van. De meerprijs is bijna te verwaarlozen en je kan direct wat testen en later zien wat je verdere noden zijn!

      Onlangs heb ik me de Canon 50mm f/1.4 aangeschaft, dit lenske is gewoon zalig! Nu ben ik nog aan het uitkijken naar een vervanger van de 18-55, ik denk aan de Canon 17-55mm f/2.8, wel geprijsd maar ik wil wel kwaliteit...

      Greetz
      Huur mijn fotostudio
      Jan Cornelis Photography

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Canon 400d

        de bedoeling is van een Lens te hebben die zowel Marcro als een deftige zoom heeft.
        als ik op reis ga wil ik alles kunnen trekken, ver of dichtbij, ook als ik ga spotten.

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Canon 400d

          Dan zou ik gaan voor de Tamron 18-200 of 18-250... Vergeet niet dat je dan wat aan kwaliteit verliest!

          Review van de Tamron 18-200
          Huur mijn fotostudio
          Jan Cornelis Photography

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor Canon 400d

            Oorspronkelijk geplaatst door RVW Bekijk bericht
            de bedoeling is van een Lens te hebben die zowel Marcro als een deftige zoom heeft.
            als ik op reis ga wil ik alles kunnen trekken, ver of dichtbij, ook als ik ga spotten.
            Dat gaat niet samen vrees ik, ik heb een sigma 17-70 en die gaat tot 1:2.3 op macro gebied.
            En denk eraan dat je veel kwaliteit inlevert met een superzoom...
            18-200 is waarschijnlijk wel een goede reislens maar o0k niks meer.

            -M-
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor Canon 400d

              Oorspronkelijk geplaatst door RVW Bekijk bericht
              de bedoeling is van een Lens te hebben die zowel Marcro als een deftige zoom heeft.
              als ik op reis ga wil ik alles kunnen trekken, ver of dichtbij, ook als ik ga spotten.
              Dat bestaat spijtig genoeg niet, ik ben net terug van verlof en ben blij dat ik al mijn lenzen meegenomen heb. Heb al mijn lenzen gebruikt.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor Canon 400d

                Zelf heb ik onlangs ook de Canon 400D gekocht maar dan zonder de kitlens. Ik heb gekozen voor de Canon EF 17-85mm lens. Daar ben ik zeer tevreden van. Hij kost natuurlijk wel wat meer.
                Canon Eos 400D 17-85mm

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor Canon 400d

                  Katrien,

                  waar heb je die combinatie gekocht? en wat heb je er daar voor betaald, als ik dat mag vragen? (ik zou nl dezelfde samenstelling willen kopen)

                  Thanks!
                  equipment: camera's, lenses & some imagination

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor Canon 400d

                    Ik heb mijn camera gekocht bij topfoto in Duitsland.


                    Canon EOS-400D schwarz + Canon 17-85/4-5,6 EF-S IS USM. Kost daar 1199€.

                    Het is ginder veel goedkoper, maar nadelig als je problemen hebt ermee (zoals ik ondervonden heb).

                    Groetjes.
                    Canon Eos 400D 17-85mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor Canon 400d

                      bwaa voor die 20 EUR meer wil ik hem wel op 30 km van mijn deur (in Turnhout - bij www.konijnenberg.be) gaan halen. toch bedankt!
                      equipment: camera's, lenses & some imagination

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor Canon 400d

                        katrien

                        welke problemen heb jij bij top-foto gehad

                        heb dezelfde lens en cam gekocht bij hen, maar ook nog de 70-300 IS lens

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor Canon 400d

                          Het probleem lag niet bij topfoto zelf, maar bij Canon. Ik heb hem 4 maand geleden gekocht, maar hij is al vaker binnen geweest voor reparatie dan ik er foto's mee heb kunnen nemen.
                          Het probleem is dat je telkens naar Duitsland moet rijden om hem binnen te doen. Dat kost natuurlijk elke keer benzine.
                          M'n camera haperde elke keer de batterij half leeg was. Eerst dachten ze dat het de lens was, dus die is 6 weken binnen geweest voor reparatie. Gaan halen terug in Duitsland, bleek hij nog steeds hetzelfde probleem te hebben, dan maar de batterij vervangen. Heel blij terug naar huis tot die batterij weer half leeg was en terug hetzelfde probleem. Dus ... terug naar Duitsland. Nu is camera en body binnen. Als het nu niet opgelost is hoop ik dat ze hem gaan vervangen.
                          Ik vertrek ik July namelijk op vakantie naar Schotland. Dit is m'n eerste spiegelreflexcamera, maar heb er nog niet veel mee kunnen oefenen. Hopelijk heb ik hem tegen dan terug.
                          Van de camera ben ik heel heel tevreden, maar al die problemen...
                          Canon Eos 400D 17-85mm

                          Comment

                          Working...
                          X