Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

    Zoals geweten ben ik nog geen al te beste fotograaf, maar het virus kriebelt wel
    Nu zag ik gisteren in de kringloopwinkel een camera liggen, 'k keek even door de zoeker, bleek een rangefinder te zijn. Kostte 8€, dat vind ik niet te veel voor een "schouwstuk".
    Het gaat over een yashica mg-1. Zoektocht op internet leert dat dit een model uit medio jaren '70 is, diafragma kan je instellen, sluitertijd is automatisch.
    Nu kriebelt het toch wel een beetje om daar eens een filmpje in te steken, ik dacht aan zo 'n zwart-wit-filmje met vrij grove korrel. Langs de andere kant: is het niet wat stom om terug naar de 'oertijd' te gaan?

    help mij uit mijn dilemma

  • #2
    Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

    Nee, dat is juist leuk en leerzaam. Zeker zwart / wit geeft mooiere resulaten dan digitaal. Doen dus.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

      go stefaan go ...

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

        Vind dat helemaal niet stom.
        Heb zelf spijt dat ik toen mijn canon AE1Program met een 35-105 Macro weg gedaan heb, de spanning alleen al toen je de foto's liet ontwikkelen
        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
        debruri.be

        Comment


        • #5
          Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

          Lijkt me tof om met zo'n camera te spelen! Om het helemaal af te maken moet je eigenlijk wel zelf je filmpjes ontwikkelen
          One day, I would like to make nice pictures :-)
          www.lucaskoijen.nl

          Comment


          • #6
            Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

            Zeker en vast eens uitproberen Stefaan.
            Resultaten in het verleden met mijn Yashica TL Electro X hebben mij altijd tevredenheid gegeven. OK, dat is een SLR.
            Tot + drie jaar geleden trok ik hier nog al mijn foto's mee.
            Was er een handleiding bij? Anders vind je deze hier: http://www.butkus.org/chinon/yashica...g-1-splash.htm
            Last edited by Jo; 18 april 2007, 21:19. Reden: Correctie van de link door mod Jo(han)
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

              Die handleiding had ik al gevonden, maar 't wijst zichzelf wel uit.

              Enfin, vandaag een 400ASA zwart-witfilmpje gehaald van 24 opnames. Nu nog wachten op een paar momenten die ik echt op negatief wil vastleggen...

              Comment


              • #8
                Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

                Leuk Stefaan! Ben benieuwd naar je ervaringen/resultaat!
                Ik heb vorige week van een oom een oude Pentax met 50mm, macro en zoomlens gekregen. Ga ook 400 asa zw/w filmpje kopen om er wat mee te klooien, lijkt mij ook leuk!
                Hoef alleen maar te ontwikkelen want heb een dia/film scanner. Resultaat als het wat is post ik nog wel.
                Groetjes, Damiaan.
                Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                Comment


                • #9
                  Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

                  Zeker niet stom!!
                  Ik heb mij onlangs een 6x6 Lubitel gekocht voor 25 Euro. Camera dateert uit medio jaren '60 en is gemaakt in St-Petersburg door Lomo (yep, ook die van de lomografietoestelletjes).
                  Daar ga ik zeker nog eens mee spelen - wanneer de communies achter de rug zijn, en het terug wat rustiger geworden is.
                  We moeten zeker eens ervaringen uitwisselen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

                    Ik heb verscheidene analoge toestellen liggen thuis, en het is leuk en leerzamer om daarmee te schieten dan met mijn dslr. Je gaat ook meer nadenken over wat je fotografeert vind ik. Alleen kost het wat om de films te laten ontwikkelen.

                    Misschien dat ik ze zelf wel leer ontwikkelen als ik wat meer tijd heb.
                    Flickr! :: Blog
                    Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

                      voor €8? als het kriebelt, go for it
                      ~TDN
                      fotoblog: www.tdn9.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

                        Gewoon doén Stefaan !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Analoge rangefinder: nog gebruiken of niet?

                          Dit was een topic van 2007!
                          Zet er nu maar een slotje op

                          hesy.be
                          BD0319BE

                          Comment

                          Working...
                          X