Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony vcl-hdg1758 en vcl-dh1758

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony vcl-hdg1758 en vcl-dh1758

    Weet iemand het verschil? Behalve het gewicht dan. Ik heb de cybershot dsc-h2 en gebruik de hdg1758 die eigenlijk bedoeld was voor de f717.
    Voor de H-series wordt de dh1758 aanbevolen. Beide lenzen zijn moeilijk verkrijgbaar. Heb nu dus de "verkeerde" lens.
    Maar is er wel echt een verschil? De hgd is dus eigenlijk bedoeld voor een camera die 5x optische zoom heeft. De dh1758 is ontworpen voor de serie met 12x optische zoom.
    Zeer veel navraag bij verschillende fotozaken en ook bij Sony zelf heeft niets opgeleverd.
    Moet ik nu inderdaad perse die dh1758 zien te vinden of is de hgd1758 optisch gezien gewoon de zelfde lens?

    Bij voorbaat hartelijk dank als iemand iets meer weet!

  • #2
    Re: sony vcl-hdg1758 en vcl-dh1758

    Ik denk niet dat het veel verschil maakt .. als je met de H2 met je zoombereik tussen x6 en x12 blijft heb je waarschijnlijk nooit een probleem .. (mogelijk heb je wat meer lensfouten CA & PF)
    FWIW

    Comment


    • #3
      Re: sony vcl-hdg1758 en vcl-dh1758

      Zie niet eens zoveel van de CA.
      Maar ik vind het raar dat als ik Sony bel, niemand me kan zeggen of het nu eigenlijk de zelfde lens is in een ander omhulsel ja of nee.
      Ik zou teruggebeld worden door een "expert". Er is uiteraard nooit teruggebeld.
      Vervelend is dat de DH1758 ook niet echt meer te krijgen is anders zou ik hem er eerst bijkopen om te vergelijken.

      In ieder geval bedankt voor je reactie

      Comment


      • #4
        Re: sony vcl-hdg1758 en vcl-dh1758

        Dat is wel vreemd he want de H1-2-5 cameras zijn nog volop te krijgen. Ik heb mij laten vertellen dat de dh1758 speciaal ontworpen was voor die reeks maar ik kan mij ergens voorstellen dat ze daar bij Sony ook niet gebrand zijn om terug het warm water uit te vinden .. tenzij er optisch toch een verschil is met de 7xx reeks .. Nu ja .. ik ben alleszins nietvan plan om up te graden naar H7/9 want dan mag ik mijn 3358 en 1758 ook mee "weggooien" en je krijgt van die dingen al geen geld meer
        FWIW

        Comment


        • #5
          Re: sony vcl-hdg1758 en vcl-dh1758

          Heb inmiddels eindelijk een bruikbaar iets gevonden.
          Er staat een test waarin beide lenzen voorkomen op:



          Blijkt daaruit toch dat de oudere versie dus de hgd versie een hogere kwaliteit heeft.

          Comment


          • #6
            Re: sony vcl-hdg1758 en vcl-dh1758

            ja maar kijk eens naar de prijs ! Toen ik naar een tele zocht kosste de dh1758 ergens rond de 150 euro en de oudere versie kostte er toen net geen 400 !

            Comment

            Working...
            X