Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

    .....
    Last edited by NeQo; 20 maart 2010, 22:36.

  • #2
    Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

    Is op de meeste plaatsen zo.
    Ik heb de voorbije twee jaren ook aan de kant moeten blijven zitten en me daar geërgerd aan de fotograaf die ze aangesteld hadden.
    Aan de andere kant is het een te begrijpen maatregel. Als iedere ouder daar gaat rondlopen, filmen, fotograferen wordt het nogal een warboel denk ik zo.

    (Verbied ze om jouw kind te filmen of te fotograferen)
    Last edited by paly; 17 april 2007, 19:55.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

      20 euro... da's voor niks.
      Denk dat iedereen die de video koopt content zal zijn als er niet iedere minuut een compactje aan het flitsen gaat.
      Laat staan dat ze daar allemaal vanvoor komen staan met hun toestel staan dringen. Een sereen sfeertje is wat anders.
      Website http://www.kristofpattyn.be

      a lotta canonstuff

      Comment


      • #4
        Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

        Hier bij ons is het niet anders. En eigenlijk is het logisch, want als alle ouders, peters, meters, grootouders beginnen rond te lopen om foto's te maken, 't zou nogal een spektakel zijn.

        Er worden professionele fotografen ingehuurd, en je kan naderhand fotoafdrukken bestellen (dus geen digitale negatieven).

        Ik denk niet dat ze je de kerk kunnen uitzetten, maar het zou wellicht veel verontwaardiging uitlokken moest je toch beginnen fotograferen.

        Groetjes, Wim
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

          Het is al een tijd zo hoor, mijn zus vertelde me ook al dat het bij meerdere communie's zo was/is, ze heeft trouwens dit jaar ook weer eentje.
          Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, vooral om volgende reden.
          Mijn zus haar kinderen werden ook gefotograard door een pro veronderstel ik.

          Mochten de foto's nog om aan te zien zijn zou men er minder moeite mee hebben maar niks is minder waar (toch in het geval van mijn zus haar kinderen.) Hoedanook vind ik dat ze zoiets niet mogen verbieden en of dat nu van school uitkomt of van de kerk?? Geen idee
          De foto's waren keer op keer niet om aan te zien, een half kinderhoofdje, (in groep) haar zoontje aan de rand van de foto en ga zo maar verder, in ieder geval geen foto's die men verwacht als ouder van zijn kind.

          Hopelijk krijg je betere resultaten van uw kind aangeboden op foto dan bij ons het geval was!
          Groetjes, Beauke
          Mijn foto's

          Comment


          • #6
            Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
            Hier bij ons is het niet anders. En eigenlijk is het logisch, want als alle ouders, peters, meters, grootouders beginnen rond te lopen om foto's te maken, 't zou nogal een spektakel zijn.

            Groetjes, Wim
            Daar heb je een punt, als inderdaad iedereen gaat rondlopen!
            Als de resultaten mooi zijn die ze zelf nemen en verkopen ook geen probleem om ervoor te betalen maar dan moeten ze ook ok zijn vind ik.
            Groetjes, Beauke
            Mijn foto's

            Comment


            • #7
              Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

              Dat is inderdaad om te voorkomen dat er voor elke communikant tien fotografen in de weg staan.
              Door een professionele fotograaf in te huren verwachten ze dan toch foto's af te kunnen leveren van aanvaardbare kwaliteit.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                Mijn echtgenote is juf van het eerste leerjaar. Sinds een drietal jaar maak ik op haar vraag én die van de ouders, de foto's van de voorbereiding, de viering en het feest. Gratis weliswaar.
                Met de allerbeste foto's maken we dan een fotoboek (via fotobuch.de). Dat valt enorm in de smaak. Ouders die een specifieke foto wensen kunnen die tegen kostprijs van de afdruk verkrijgen.

                Het voordeel van deze aanpak is inderdaad dat er maar 1 fotograaf rondloopt en dat zowel de kinderen, de ouders en de familie zich op het gebeuren kunnen concentreren.
                Meer foto's op mijn website

                Comment


                • #9
                  Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                  Ik kan inkomen in de regel die opgelegd wordt om alleen een prof-fotograaf toe te laten.
                  Kunt ge 't u al voorstellen wat er anders gaat gebeuren,,,,,méér fotografen dan communiekanten, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

                  Ik heb me er in de tijd ook moeten bij neerleggen,,,,en de foto's,,,al lang niet meer gezien,,,,hangen in de album.
                  "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                    .....
                    Last edited by NeQo; 9 april 2010, 23:28.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                      Mijn echtgenote is juf van het eerste leerjaar. Sinds een drietal jaar maak ik op haar vraag én die van de ouders, de foto's van de voorbereiding, de viering en het feest. Gratis weliswaar.
                      Met de allerbeste foto's maken we dan een fotoboek (via fotobuch.de). Dat valt enorm in de smaak. Ouders die een specifieke foto wensen kunnen die tegen kostprijs van de afdruk verkrijgen.

                      Het voordeel van deze aanpak is inderdaad dat er maar 1 fotograaf rondloopt en dat zowel de kinderen, de ouders en de familie zich op het gebeuren kunnen concentreren.
                      Dat is natuurlijk voor iedereen de beste en goedkoopste oplossing, maar daarmee zullen de professionele fotografen misschien weer niet gelukkig zijn.

                      Het is moeilijk om voor iedereen tegelijk goed te doen...


                      Een tijdje geleden heb ik, op vraag van de plaatselijke schooldirecteur, foto's gemaakt van het vuurfeest dat ze georganiseerd hadden.

                      Toen heb ik zelfs via Fotopic een aparte website opgezet waar iedereen de gewenste foto('s) zelf kon downloaden in groot formaat, en volledig gratis (en die site is heel druk bezocht).
                      Voor mij was het een leuke avond (fotograferen is toch mijn hobby), en ik heb er zelf ook zeker één heel mooie foto aan overgehouden (de vuurspuwer stond er héél goed op ).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                        Bij ons in het dorp werd een beroepsfotograaf gevraagd. De foto's waren telkens prima van mijn kinderen. Ook de groepsfoto.
                        Anders krijg je de ouders, peters, meters, grootouders, nonkel x of tante y die door die kerk heencrossen. Uiteindelijk is het een religieuze gebeurtenis voor de kinderen.

                        Maar bij mijn petekind in een andere stad hadden ze iemand gevraagd om foto's te maken. Maar er is iets misgegaan met het toestel want ALLE foto's bleken daarna mislukt. Dus geen herinnering. Dan is het jammer natuurlijk.
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                          Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
                          Ik hoop inderdaad dat het een deftige fotograaf is.
                          Maar mijn instinct doet me vermoeden dat het niet het geval zal zijn aangezien het eigenlijk een amateur videoclub is dat ze hiervoor hebben aangesproken
                          Nee, geloof me: het zal niet om aan te zien zijn als het van amateurs komt! Net hetzelfde als met dit amateurforum; hier is ook geen enkele foto om aan te zien...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                            Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
                            2 vragen:
                            - Hebben ze het recht om je de toegang bij het maken van foto's te weigeren?
                            - In hoeverre kan de school bepalen welke fotograaf er gebruikt wordt?
                            Stel dat ik zelf iemand inhuur...
                            Het is niet de school die een eerste communie organiseert, het is de kerk. De priester bepaalt, evt samen met de catechisten wat kan en niet kan in zijn kerk

                            Ik heb zeker niet de intentie om van alle kinderen foto's te trekken, maar ik zou toch graag een paar opnamen maken met mijn eigen apparaat.
                            Tja, dat wil iedereen, het is en blijft een religieus feest in een kerk, mij lijkt dit logisch, anders staat iedereen daar met een fotoapparaat. De kerk is een plaats van bezinning, geen catwalk van de oscarnominaties. In onze parochie moeten alle communicantjes een wit paterskleed aantrekken, omdat de priester geen modeshow wil organseren in zijn kerk... De grote meerderheid van de ouders is daar erg tevreden over.


                            Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
                            Uiteraard is het niet de bedoeling dat iedereen daar gaat rondlopen on fotokes te maken. Daar zou ik ook een probleem mee hebben.
                            Dus jij wel en anderen niet? Ik hoop dat je begrijpt dat zo'n regeling niet kan...
                            Het is iedereen of niemand en iedereen levert een kakafonie op. Vandaar dat bijna alle kerken deze regel hebben ingevoerd

                            Ik hoop inderdaad dat het een deftige fotograaf is.
                            Maar mijn instinct doet me vermoeden dat het niet het geval zal zijn aangezien het eigenlijk een amateur videoclub is dat ze hiervoor hebben aangesproken.

                            Ik zal het spijtig genoeg moeten ondergaan vrees ik...
                            Bij ons is het een echte professional, en de foto is OK. Een video of een DVD van een eerste communie hoef ik niet, ik zou niet weten wat ik er mee zou doen
                            Die foto's van de eerste communie van mijn kinderen (2004/2006), ik zou zelfs niet weten waar ze liggen...
                            Als je wat leuke foto's wil maken kan je dat ook doen net na of net na de viering, of tijdens het feest (terwijl je zoon de kop afhakt van het paaslammetje bijvoorbeeld )

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                              Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
                              Ik zal het spijtig genoeg moeten ondergaan vrees ik...
                              Trek je 'stoute' schoenen aan en ga over je probleem praten in de school zelf. Stel jezelf kandidaat als fotograaf of spreek iemand aan van het oudercomité, die dit item kan ter sprake brengen op een personeelsvergadering.
                              Meestal beginnen mensen al te morren over schoolafspraken terwijl een gesprek met de betrokkenen soms onverwachte resultaten kan opleveren.
                              Iedereen bekijkt eerder gemaakte afspraken altijd langs zijn kant.
                              Ik vind het verbod een goede zaak.
                              Je moet eens met een groep kinderen in zo'n plechtigheid zitten, die door een horde amateurfotografen en soms profs onder de voet gelopen worden ...
                              Gras groeit niet sneller door eraan te trekken.

                              Comment

                              Working...
                              X