Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

khlim genk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • khlim genk

    Zijn er op dit prachtig forum mensen die studeren (of gaan studeren) aan Khlim Genk.

    Ik wil hier graag volgend schooljaar mijn opleiding fotografie starten en vroeg me af wie hier nog studeerde.

    Groetjes

    Joris Vanné

  • #2
    Re: khlim genk

    De jongste dochter studeert daar Grafisch Ontwerp

    Achter 14 dagen zijn er opendeurdagen en tentoonstellingen, de "werken" van de studenten hangen dan uit.


    Zaterdag 28 april van 14 tot 17 uur.

    Doorlopend informatiesessies per opleiding.

    Zaterdag en zondag kan je ook terecht voor de jaarlijkse tentoonstelling.


    Organisator: Media en Design Academie (MDA)

    Categorie: informatie

    Locatie: Campus Genk Weg naar As 50 3600 Genk

    Contactgegevens: tel 089 30 08 50 of infomda@mda.khlim.be

    Begindatum: 28-04-2007 14:00
    Einddatum: 28-04-2007 17:00
    Groetjes
    ----JO

    Comment


    • #3
      Re: khlim genk

      Ja, ik had het op de site al gezien maar vroeg me dus maar even af of er hier op het forum mensen waren die daar studeerde of gestudeert hebben.

      vindt je dochter het een fijne school?

      Comment


      • #4
        Re: khlim genk

        hoi, ik heb me hier effe geregistreerd zodat ik zelf antwoord kan geven en niet via m'n pa zijn account

        MDA is een zeer fijne school, in vergelijking met de middelbare school laten ze je hier nogal vrij. ik heb ook vaak gehoord dat MDA in vergelijking met de PHL in Hasselt beter is (waarom weet ik nie)

        er is een vrij losse sfeer, ook de leerkrachten vallen heel goed mee.
        er zitten er natuurlijk altijd wel een paar tussen die u minder zullen bevallen maar ik veronderstel dat dit nie meer dan normaal is?
        Theorielessen in Diepenbeek zijn gezamenlijk met andere richtingen: ik volg bv. samen lessen met Fotografie en Product Design, de andere groep bestaat uit Animatie en VTF.
        Elke afdeling heeft ook zijn eigen 'hoek' in de school. Als je aan het kruispunt staat (splitsing waar de automaten en banken staan) en dan naar links gaat, kom je bij Fotografie uit. Verder door in de gang + in de kelders heb je Product Design, rechtdoor in het kruispunt zit CMD. De hele eerste verdieping is voor Grafisch Ontwerp, en daarboven zitten Animatie en VTF.

        Over de leerkrachten van Fotografie kan ik niet veel zeggen, maar Denise (één van de hoofdleerkrachten daar) valt wel goed mee.
        Analoge fotografie gingen ze volgend jaar of het jaar daarna afschaffen, echt wel jammer want er staat daar serieus mooi materiaal om mee te ontwikkelen..

        In het algemeen is er niet zo veel meer om te zeggen:
        - ik heb gemiddeld een 32-uren week, het kan zijn dat Fotografie er een paar minder heeft, moet je eens navragen.
        - tegenover de school is een broodjesbar, kebabzaak, pizzeria, en je bent op 5min. loopafstand van het shoppingcenter dus als de broodjes van de cafetaria u nie bevallen: keuze genoeg
        - ik zie dat je van Zonhoven bent dus voor het geval dat je met de bus wil komen: er is normaal gezien altijd aansluiting van de 45 op de 18A of 180.
        G-bussen om aan't school te geraken zijn de G1 Zwartberg en de G4 Gelieren. Er zijn nog andere bussen maar die neem ikzelf nooit.. desnoods te voet! (is maar 5 à 10 min. wandelen)

        ze zijn op het moment alles aan het opstellen voor de opendeurdag dus ik zou zeker eens komen kijken

        en als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

        Comment


        • #5
          Re: khlim genk

          Wow, allereest bedankt voor je antwoord.

          Natuurlijk kunnen niet alle leerkrachten je (of me) bevallen, dat is altijd zo.

          Eerlijk gezegd vindt ik het niet zo erg dat analoge fotografie afgeschaft wordt (ik weet dat ik dit eigenlijk niet mag zeggen) maar ik heb hier nooit meer gewerkt en wil me dan ook vooral op digitaal concentreren (want natuurlijk niet wil zeggen dat ik er niet voor open sta, maar als er punten vanaf hangen leer ik toch liever iets waar ik me echt in thuis voel).

          ohja, te voet gaan is geen enkel probleem hoor, doe ik graag

          Nu nog hopen dat ik door zal zijn op het ingangsexame (12 mei)

          Comment


          • #6
            Re: khlim genk

            Voor je toegangsexamen moet je geen schrik hebben hoor. ze doen hier niet zo moeilijk als je nog niet alles kent van het vak waar je je voor inschrijft (in jouw geval dus fotografie) Wij kregen een paar bladen om onze algemene kennis te testen, een IQ-test (valt wel mee), en de opdrachten die we thuis al moesten voorbereiden.

            Bij onze richting is iedereen toegelaten (toch degene die ik gezien heb op de dag dat ik mijn toegangsexamen heb gedaan), er waren nog 1 à 2 mensen die uiteindelijk nog hebben afgehaakt maar dat had niets met het examen zelf te maken.

            tip: leerkrachten onder de tafel kunnen praten is altijd een pluspunt


            Veel succes met je examen!

            Comment


            • #7
              Re: khlim genk

              Voor het vak heb ik niet zo direct schrik, maar het is maar dat we ook kunstgeschiedenis en psychologie gaan krijgen.

              En daar heb ik nog nooit iets over geleerd dus daar maak ik me wel wat zorgen over (alle, ik lig er niet van wakker, maar het zou toch jammer zijn moest ik niet toegelaten worden).

              Comment


              • #8
                Re: khlim genk

                ooooh, maar met die vakken moet je niet echt rekening houden voor je toegangsexamen hoor, het zijn echt gewoon algemene kennisvragen.
                Bv.: wie was Michelangelo, wie was Che Guevara, of wie was Joe van Holsbeek?

                Psychologie is best wel een interessant vak, de leerkracht kan het nogal goed uitleggen dus zorg gewoon dat je de hoofdlijnen snapt. Het is basis-psychologie dus je hoeft geen al te moeilijke onderwerpen verwachten.
                Voorbeeld van onderwerpen die we dit jaar hebben gezien: dromen (Freud), mensen met stoornissen, etc.. Soms krijg je ook filmpjes te zien (à la Telefacts)

                Hetzelfde voor Kunst & Cultuur: zorg dat je de hoofdlijnen begrijpt. Maak er desnoods één groot verhaaltje van In je eerste semester ga je werkcolleges hebben samen met je theorielessen maar ik vond die echt wel nuttig. Je moet dan nadat je je theorielessen hebt gekregen vragen in een bundeltje oplossen (met het nodige opzoekwerk op Google), maar net omdat je met de stof bezig bent ken en kan je het beter dan ervoor.

                Je bent daar nog altijd om te leren dus ze gaan er niet een probleem van maken omdat je toevallig niet weet wie in welke stijl wat heeft geschilderd enz..
                Last edited by fnilde; 22 april 2007, 12:02.

                Comment


                • #9
                  Re: khlim genk

                  Ok, je stelt me volledig gerust, dus gewoon even m'n algemene kennis opfrissen en het zou moeten lukken

                  Comment


                  • #10
                    Re: khlim genk

                    ik heb mij ingeschreven voor de toelatingsproef op 28 juni,
                    dus normaal volgend jaar fotografie aan de mda !

                    Comment


                    • #11
                      Re: khlim genk

                      Oorspronkelijk geplaatst door m8eld Bekijk bericht
                      ik heb mij ingeschreven voor de toelatingsproef op 28 juni,
                      dus normaal volgend jaar fotografie aan de mda !

                      Leuk, dan zullen we in hetzelfde jaar zitten.
                      Ik ben zaterdag voor m'n proef gegaan en ben geslaagd.

                      Ik wens je alvast veel succes met je proef, maar het is niet zo moeilijk hoor ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: khlim genk

                        ok, dankje ^^

                        Comment

                        Working...
                        X