Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit van titanlens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteit van titanlens?

    Steeds vaker zie je op verschillende verkoopsites de groothoeklens van "titanlens" voorbij komen. Verkoop gaat via titanlens.com, een redelijk informatieve site en het ziet er allemaal zeer degelijk en professioneel uit.

    Mijn vraag: heeft iemand ervaring met de groothoekconverter 0.45x van titanlens? Zo ja, hoe is de kwaliteit t.o.v. merken als Raynox ( 6600 pro )?

    Ik zoek namelijk een kwalitatief goede groothoek voor mijn Panasonic FZ50 met een prijskaartje van max. 100 euro. De lens van Panasonic zelf vind ik belachelijk duur.

  • #2
    Re: kwaliteit van titanlens?

    Robian,
    Ik heb geen ervaring met de camera Panasonic FZ50, maar ik heb wel een Raynox groothoek converter gebruikt op mijn Sony F707. Toen ik de camera verving door de nieuwe Sony H5 bleek de Raynox die nog wel paste, optisch ongeschikt voor de H5. Ik kreeg er geen goed beeld meer mee.

    Ik heb toen een groothoek conversie lensset van Titanlens.com gekocht die ook op de 58mm schroefdraad past. Ik ben heel tevreden met de kwaliteit. Toch heb ik spijt van die aankoop, want nu zie ik dat ze ook een set hebben voor 58mm met macro en groothoek en 3 verschillende dioptriën close-up lenzen. Die had ik toch liever gehad.

    Oorspronkelijk geplaatst door Robian Bekijk bericht
    Steeds vaker zie je op verschillende verkoopsites de groothoeklens van "titanlens" voorbij komen. Verkoop gaat via titanlens.com, een redelijk informatieve site en het ziet er allemaal zeer degelijk en professioneel uit.

    Mijn vraag: heeft iemand ervaring met de groothoekconverter 0.45x van titanlens? Zo ja, hoe is de kwaliteit t.o.v. merken als Raynox ( 6600 pro )?

    Ik zoek namelijk een kwalitatief goede groothoek voor mijn Panasonic FZ50 met een prijskaartje van max. 100 euro. De lens van Panasonic zelf vind ik belachelijk duur.

    Comment


    • #3
      Re: kwaliteit van titanlens?

      je krijgt waarvoor je betaald uiteindelijk

      little bang for the buck bestaat niet heb ik al geleerd.. verschil zal altijd wel ergens inzitten.
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

      Comment


      • #4
        Re: kwaliteit van titanlens?

        Ik heb beide lenzen gebruikt.
        Het resultaat zegt mij genoeg.
        Ik ben meer dan tevreden over de kwaliteit van Titanlens.

        Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
        verschil zal altijd wel ergens inzitten.
        Efficientie? Winstpercentage?

        Comment


        • #5
          Re: kwaliteit van titanlens?

          Oorspronkelijk geplaatst door 4webs Bekijk bericht
          Ik heb beide lenzen gebruikt.
          Het resultaat zegt mij genoeg.
          Ik ben meer dan tevreden over de kwaliteit van Titanlens.



          Efficientie? Winstpercentage?
          - glas/plastic (welk materialen gebruiken ze voor de lens)
          - kwaliteitscontrole vd fabriek (testen ze 1 lens op 100 , of alle 100)
          - afwerking (hoe nauwkeurig word bv de mount gemaakt)
          - garantiemethodes (krijg je bij defect direct een nieuwe of word ie opgestuurd voor inspectie)
          - coating (heeft die bv een uv coating?)
          en zo kan ik nog wel wat doorgaan..
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

          Comment


          • #6
            Re: kwaliteit van titanlens?

            De kwaliteit meet ik af aan het beeld dat een lens geeft.

            Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
            - glas/plastic (welk materialen gebruiken ze voor de lens) - kwaliteitscontrole vd fabriek (testen ze 1 lens op 100 , of alle 100)
            - afwerking (hoe nauwkeurig word bv de mount gemaakt) - garantiemethodes (krijg je bij defect direct een nieuwe of word ie opgestuurd voor inspectie) - coating (heeft die bv een uv coating?) en zo kan ik nog wel wat doorgaan..
            De Raynoxlens was inderdaad van plastic, maar ik zie steeds meer camera's en lenzen die van plastic gemaakt worden. Er zijn in de loop der jaren vele plastics ontwikkeld, die goede eigenschappen hebben. Van de Raynox garantie en controle weet ik niks. Nooit nodig gehad.

            De lens die ik van Titanlens.com kocht is van titanium en lensglas met coating. Ziet er prima uit. Werkt goed. En daar gaat het toch om. Garantie zit er bij, maar eerlijk gezegd vind ik dat wel van het minste belang. Een goede lens is goed en blijft goed zolang je er goed mee omgaat.

            Comment

            Working...
            X