Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuut...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuut...

    Eerst misschien wat uitleg :
    Langs een kanaal in Kortrijk doen een aantal futen het de laatste jaren bijzonder goed. Een 3-tal (of 4-tal koppeltjes - dat is mij nog niet duidelijk) brengen meerdere malen per jaar (kan dit ?) met succes jongen groot.
    De nesten liggen open en bloot aan de rand van het water, de dieren zijn de attractie van de plaatselijke buurt. Vele buurtbewoners komen bijna dagelijks kijken, ze zijn een dankbaar kijkobject voor kinderen, wandelaars, fietsers en ja, zelfs kayakkers. De dieren zijn de aandacht gewoon, integendeel, ze schuwen de mensen niet (meer).
    Ik ben mij bewust van de gevaren van nestfotografie, maar in de omstandigheden hierboven beschreven, leek het mij aanvaardbaar hier toch wat plaatjes te komen schieten (en zelf enkele uren te genieten van hun gedrag)...










    Die vaart is een ware ontdekking - in mijn jeugd was het daar een dooie en verontreinigde boel. Nu is het een prachtige streep natuur aan de rand van de stad, waar mens en dier blijkbaar perfect (?) naast elkaar kunnen leven. In de paar uren die ik er met grote ogen heb doorgebracht, werd ik door verschillende buurtbewoners en wandelaars aangesproken, die wilden vertellen wat ze gezien hadden, waar ik ook nog eens moest gaan piepen, enz... Misschien zijn we dan toch goed bezig ???

    Bedankt voor het kijken
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Re: Fuut...

    Knappe beelden,zelf zie ik hier niets verkeerd in.Het is niet zo dat je de nesten gaat zoeken,ze liggen als het ware voor je voeten.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Fuut...

      Deze foto's zijn in mijn optiek bijzonder te noemen.
      Dit om de volgende redenen:

      Licht is volgens mij geweldig windstil weer lokatie unieken de dieren zijn niet schuw meer.

      Ik zelf heb meerdere malen getracht die ook op de gevoelige plaat vast te leggen maar dan merk je toch dat deze diertjes hier toch een bepaalde angst hebben voor de mensen.

      Ik vind ze zeer aangenaam om naar te kijken.
      Misschien een kleine opmerking van deze kant (en ja ik weet dat ze soms niet te vermijden zijn) jammer van de takjes rond de fuut maar dat is een knies oor die daar met zulke mooie plaatjes oplet.

      Mvg Vmotion
      Durf bijna niks meer te zeggen

      Comment


      • #4
        Re: Fuut...

        Mooie reeks!

        Zoals ik in een ander draadje reeds schreef, is de schuwheid van futen op plaatsen waar veel mensen langskomen (parken, forten, kanalen,...) idd. vrij klein...
        Ze blijven er vaak ongestoord zitten kijken...

        Elders zijn ze in mijn ervaring wel enigszins schuwer hoor...

        Comment


        • #5
          Re: Fuut...

          mooie reeks hoor en de intro pleit je vrij.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Fuut...

            Ze passen zich idd aan hun omgeving aan. Op open water waar weinig volk komt geraak je er nauwelijks bij en in meer verstedelijkte omgevingen gedragen ze zichvrij zorgeloos.
            Feit is dat een fuut altijd een vrijstaand nest bouwt en daardoor nogal in de kijker loopt.
            De eerste vind ik zeer mooi vastgelegd
            Last edited by elsan; 17 april 2007, 08:15.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Fuut...


              Prachtig hoor!
              Je hebt hier het "documentaire en fototechnische" mooi gepaard.
              En die paar takjes...We zijn tenslotte niet in een studio bezig , die moet men er maar bij nemen vind ik.
              Nogmaals: prachtig gedaan!
              Henri

              Comment


              • #8
                Re: Fuut...

                Gewoon subliem te noemen.
                Het is niet omdat wij ze fotograferen, dat ze in gevaar komen.....de vervuiling is en veel groter vijand dan u, die het met liefde voor de natuur zo magistraal kan vastleggen.

                kunnen wij allen wat van leren....

                grtn
                Fisheye
                grtn
                WvMM

                Comment

                Working...
                X