Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen ?

    Zij alle lenzen die geschikt zijn voor SLR ook geschikt voor DSLR , en waar moet men eventueel opletten .

    Groeten / Jan

  • #2
    Originally posted by samver
    Zij alle lenzen die geschikt zijn voor SLR ook geschikt voor DSLR , en waar moet men eventueel opletten .

    Groeten / Jan
    Jan, dat is merk en type afhankelijk.
    John

    Comment


    • #3
      Misschien is het ook eens goed als kundige mensen hier hun kennis eens etaleren over alles wat lenzen voor digitale toestellen betreft. Welke zijn goede merken ? Waar vind je ze ? Waar zijn ze goedkoop ? Ik voel me net Jambers !

      Comment


      • #4
        Originally posted by Manke Nelis
        Misschien is het ook eens goed als kundige mensen hier hun kennis eens etaleren over alles wat lenzen voor digitale toestellen betreft. Welke zijn goede merken ? Waar vind je ze ? Waar zijn ze goedkoop ? Ik voel me net Jambers !
        En misschien is het ook eens goed dat minder kundige mensen eerst eens zelf op zoek gaan naar info. Sommigen hebben precies nog nooit van Google gehoord.
        De vragen die hier de laatste tijd gepost worden gaan stilaan in de richting van :
        * Weet er iemand een goeie fotowinkel in Timboektoe ?
        * Weet er iemand of er digitale camera's bestaan die zonder batterijen werken ?
        * Kan iemand mij zeggen welke camera de beste is, en die liefst nog gaan kopen voor mij ook ?



        Henk

        Comment


        • #5
          Volgens mij is er niets mis mee deze vraag te stellen.
          Als je niet wil antwoorden dan zwijg je gewoon.
          groetjes
          Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #6
            Jan,

            Neen, niet alle bestaande lenzen zijn geschikt voor een DSLR.

            Ik denk dat je het even omgekeerd moet belijken.

            Als je reeds vroeger in lenzen hebt geinvesteerd zou ik het normaal vinden dat je eerst in dat merk kijkt naar de kompatieble lijst die meestal op de site van ieder merk te vinden is. De meeste lenzen zijn wel bruikbaar maar soms met beperkingen naar autofocus en/of lichtmetering.

            Je zou ook de vraag alsvolgt kunnen formuleren:
            Ik heb die en die lens, heeft het zin om bij de keuze van een DSLR hiermee rekening te houden?

            Samen met de keuze van een DSLR leg je eigenlijk ook je keuze van de lenzen vast. Goede lenzen kosten op termijn heel wat meer dan de DSLR en gaan ook langer mee.
            Je kunt natuurlijk altijd een mix maken maar is minder aan te raden, wel mogelijk.
            Uitzonderingen daargelaten blijf ik toch liever voor lens en toestel in hetzelfde merk.

            Groetjes
            Frans

            Comment


            • #7
              Flauwe reactie op een flauwe reactie :

              1. Ja, achter de 2de palmboom net voorbij het viswinkeltje.
              2. Bestaat, moet je wel iemand hebben die d'r verstand van heeft
              3. De mijne, gekocht door mijn vrouw

              Tevreden ?

              Comment


              • #8
                en op deze manier gaan de meeste forums naar de knoppen.
                vraag gelezen...niet boeiend.....afsluiten....volgende vraag lezen....wel boeiend....antwoorden of stand van zaken bijhouden.
                Is da zo moeilijk?
                en omdat iemand van ons denkt dat hij alle antwoorden kent en denkt dat google het medicijn voor alles is,moeten de dummys dan maar zwijgen.
                slaap wel!!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kodoal
                  en op deze manier gaan de meeste forums naar de knoppen.
                  vraag gelezen...niet boeiend.....afsluiten....volgende vraag lezen....wel boeiend....antwoorden of stand van zaken bijhouden.
                  Is da zo moeilijk?
                  Als 90% van de vragen iets in de aard zijn van :
                  * is deze winkel goed ?
                  * is deze camera goed ?
                  * is deze compact flash kaart goed ?
                  Dan is ook 90% van het forum oninteressant. Voor ik mijn D100 kocht heb ik gewoon genoeg op het net (hier, DPReview, Google Groups, review sites,..) gezocht en gelezen en vond zo een massa aan informatie. Ik heb niet één post gedaan om te vragen of het toestel op iets trekt, want zoiets hangt om te beginnen al enorm af van persoon tot persoon, dus dergelijke vragen zijn toch totaal zinloos. Ik zou eens uit curiositeit naar auto-forums moeten gaan kijken en zien of ze daar ook bezig zijn met de vraag of Mercedes nu beter is dan BMW en of diesel beter is dan naft.

                  BTW, moet wel toegeven dat de originele vraag niet in dit categorieke past. Mijn antwoord kwam er eerder naar aanleiding van de reply van Manke Nelis die doet alsof je de domste vraag mag komen stellen en verwachten dat de meer geïnformeerde lezer dan tijd gaat steken in het antwoorden... Vooral als je dan net ervoor voor de zoveelste keer leest of winkel X goed is, werkt zoiets wel serieus op de zenuwen.

                  En ja, dat soort threads helpt inderdaad een forum serieus naar de knoppen... Ik kom hier al minder vaak omdat er gewoon bijna geen interessante discussies/vraagstellingen meer gevoerd worden.

                  Henk

                  PS: we hebben gewoon een FAQ nodig eigenlijk .

                  Comment


                  • #10
                    Domme vragen bestaan niet, enkel domme antwoorden.

                    Groeten Rusty
                    Ik haat vriendjespolitiek

                    Comment


                    • #11
                      Beste Henkvw,
                      Volgens mij schort er iets aan jouw leesvermogen. Ik heb helemaal niet achter een goedkope winkel gevraagd. Ik vroeg alleen maar gewoon informatie over voorzetlenzen. Bovendien ken ik Google net zo goed als jou, en ben ik misschien zelfs daar beter in dan jij, je weet maar mooit. Laat je dikke nek even varen, of beantwoordt verder geen topics meer, als ze niet in jouw winkel passen. Mij interesseert dit wel. Voor degene die dus info heeft over voorzetlenzen, graag. En laat de zedenpreekjes weg.

                      Comment

                      Working...
                      X