Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oehoe en torenvalk (V)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oehoe en torenvalk (V)

    Deze beestjes zitten in het Zwin, waar we vrijdagmorgen naartoe gingen. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn Sigma 18-200 eens uit te testen. Ik had geluk, want deze lens kon meestal wel nog door de gaatjes die in de draad geknipt zijn.





    Nu ga ik lekker slapen en hopen op heel wat reacties
    Hilde

  • #2
    Re: Oehoe en torenvalk (V)

    Mooie scherpe foto's met een goede kleurzetting.

    Maar is je sensor nu zo vuil of is dit de "normale" achtergrond? (bij het torenvalkje)
    Groetjes
    ----JO

    Comment


    • #3
      Re: Oehoe en torenvalk (V)

      Knap werk,da's de sensor niet hoor.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Oehoe en torenvalk (V)

        Schitterende kleuren bij de eerste!

        Grtz,Fabienne
        Het is goed een uiteindelijk doel te hebben om naar toe te reizen, maar het is de reis zelf die er uiteindelijk toe doet.
        BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
        The name of the game is to fill the frame!
        http://Fabke.fotopic.net

        Comment


        • #5
          Re: Oehoe en torenvalk (V)

          Mooie opnamen, maar de achtergrond is idd. wat te onrustig.

          Je kan dit o.a. oplossen door een grotere diafragmaopening te kiezen...
          Nu zat je met f6.3, resp f9.0 te werken en dat zijn voor deze opnamen werkelijk te kleine openingen (té grote DOF).

          Ik begrijp ook niet waarom je shutter priority (semi-auto) op 1/80 heb gezet... Je had gerust een heel wat kortere sluitertijd kunnen kiezen met daaraan gekoppeld, een proportioneel groter diafragma, en dat had je vanzelf een veel kleinere DOF en een mooier bokeh.

          BTW, ik werk altijd in M (manueel), zo heb je immers de aperture- en shutter-settings helemaal zelf in de hand, want ik ben niet altijd akkoord met wat de camera "voorstelt" bij een voorgekozen sluitertijd of diafragma in "semi-auto" of "program" instellingen...
          Het loont écht de moeite om dat ook eens te proberen!...

          Comment


          • #6
            Re: Oehoe en torenvalk (V)

            tweede de voorkeur.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Oehoe en torenvalk (V)

              Vooral de torenvalk is knap weergegeven.
              Al blijf ik me zoals altijd bij dit soort foto's storen aan die ring
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Oehoe en torenvalk (V)

                mooie kleuren in de laatste, enkel jammer van de minder mooie achtergrond.

                Comment


                • #9
                  Re: Oehoe en torenvalk (V)

                  Bedankt voor de reacties !
                  De M-stand probeer ik af en toe wel eens hoor, maar met 2 kids erbij was het niet het moment, die willen niet zo lang wachten. Heb voor de S-stand gekozen omdat ik mijn toestel amper stil kon houden na 3 dagen tuinieren En de achtergrond, tja, die heb je natuurlijk niet te kiezen hé in zo'n kooien. Maar ik ben altans zelf enorm tevreden over deze foto's.
                  Hilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oehoe en torenvalk (V)

                    Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                    mooie kleuren in de laatste, enkel jammer van de minder mooie achtergrond.
                    'k zou toch proberen in fotosjop om aan de bg iets te doen, de foto is 't dik waard !
                    mvg,jacky
                    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                    Grtjs, Jacky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oehoe en torenvalk (V)

                      Oorspronkelijk geplaatst door iedel Bekijk bericht
                      ... Heb voor de S-stand gekozen omdat ik mijn toestel amper stil kon houden na 3 dagen tuinieren ....
                      Reden temeer dus om kortere sluitertijd dan 1/80 te kiezen!...

                      Je vroeg om reacties... ik heb getracht je te helpen om je foto's te verbeteren...

                      Maar als jij tevreden bent met uw foto's... no worries!...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oehoe en torenvalk (V)

                        Heb idd ook hetzelfde gevoel bij foto 2, had die achtergrond minder zwaar geweest was ie top. De vogel is mooi scherp, mooi van kleur en contrast

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oehoe en torenvalk (V)

                          Sorry Luc, ik mis nog dikwijls met die sluitertijden en diafragma's, ik ben je ook dankbaar voor de hulp !!! Denk dat ik eens een avondje moet studeren alleen al daarop... Ben idd. tevreden met de vogels, maar minder met de achtergrond.
                          Hilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oehoe en torenvalk (V)

                            Twee mooie platen van prachtige vogels. De Torenvalk heeft geen normale snavel. De bovensnavel is veel te lang!

                            Richard
                            www.richardburgmeijer.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oehoe en torenvalk (V)

                              De torenvalk

                              Comment

                              Working...
                              X