Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

variatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • variatie

    Ik heb een afwisselende serie gemaakt van een aantal verschillende diertjes die ik in mijn directe omgeving ben tegengekomen, een kleine afspiegeling van mijn omgeving dus...

    Ik hoop dat ze bevallen..



    1


    2


    3


    Groet,

  • #2
    Re: variatie

    Derde vind ik het mooist!

    Grtz,Fabienne
    Het is goed een uiteindelijk doel te hebben om naar toe te reizen, maar het is de reis zelf die er uiteindelijk toe doet.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: variatie

      Wel ik ga voor 1 omdat het verd*** moeilijk is dat zwarte beest op foto te zetten.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: variatie

        Allemaal erg mooi maar als ik moet kiezen.....#3
        Ik zou zeggen: breid je gebied maar uit...!
        2x Canon met wat glaasjes....proost!!

        Comment


        • #5
          Re: variatie

          Mooi en 3 als de beste
          Groetjes Christianne
          Christianne's fotoweb
          BD0243nl

          Comment


          • #6
            Re: variatie

            die laatste is echt waaaauuuwwww mega goed
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #7
              Re: variatie

              Ik heb het vooral voor die laatste (zoals de andere denk ik) , ik vind die eerste zeker niet mis maar heb de indruk het ies teveel is aangescherpt (kan dat ?). Bij 2 mis ik iets van kleur, maar dat heeft mogelijk te maken met je flits en teveel zon . Hoedanook alles constructief bedoelt hoor

              Hoe je in hemelsnaam die snelle wegduvels/groene zandloopkever (derde foto) zo op beeld heb gezet, da's een ander verhaal/uitdaging .
              Nature close - up :
              http://intruigingnature.photodeck.com//

              Comment


              • #8
                Re: variatie

                Ik heb het ook vooral voor de derde. Dit is trouwens geen groene zandloopkever, maar een basterdzandloopkever (Cicindela hybrida). Bij de eerste had er van mij links een stuk weggemogen. Doe gerust zo voort!

                Jorgen
                Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

                Comment


                • #9
                  Re: variatie

                  Knappe serie met een ijzersterke derde
                  mvg,
                  Ludo V.

                  Comment


                  • #10
                    Re: variatie

                    Klein detail: het sterretje in het oog van de kikker
                    Maar de derde is zo mooi dat ik superlatieven te kort kom

                    Comment


                    • #11
                      Re: variatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk Wallays Bekijk bericht
                      Ik heb het vooral voor die laatste (zoals de andere denk ik) , ik vind die eerste zeker niet mis maar heb de indruk het ies teveel is aangescherpt (kan dat ?). Bij 2 mis ik iets van kleur, maar dat heeft mogelijk te maken met je flits en teveel zon . Hoedanook alles constructief bedoelt hoor

                      Hoe je in hemelsnaam die snelle wegduvels/groene zandloopkever (derde foto) zo op beeld heb gezet, da's een ander verhaal/uitdaging .
                      Ik verscherp normaal gesproken niet zo sterk, maar ik ben het wel met je eens dat het hier wel een fractie minder had gekunt vooral ook omdat het origineel eigenlijk al behoorlijk goed van zichzelf was qua scherpte.

                      Die kikker oogt idd wat flets, hij zat ook midden in het zonlicht.. had hem misschien met de nabewerking wat moeten onderbelichten om hem iets minder flets te maken... Ik heb overigens bij de kikker niet geflitst..

                      die laatste foto van die kever wou ik eerst met mijn MP-E nemen, maar dat was niet te doen (misschien een volgende keer) want na ongeveer 15 keer op de grond liggen om dat beestje proberen te benaderen vloog hij telkens weg... Toen heb ik mijn sigma 105 mm gepakt met 1 tussenring van 20mm omdat ik hem dan van verderaf kan nemen, maar ook dat viel zeker niet mee... Op een gegeven moment wou ik naar huis toe gaan en toen ik wegliep zag ik er weer eentje op het pad zitten en die leek voor mij te willen poseren... Dus mn doorzettingsvermogen is uiteindelijk beloond met een toegift van de kever...


                      Groet,

                      Comment


                      • #12
                        Re: variatie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jorgen_R Bekijk bericht
                        Ik heb het ook vooral voor de derde. Dit is trouwens geen groene zandloopkever, maar een basterdzandloopkever (Cicindela hybrida). Bij de eerste had er van mij links een stuk weggemogen. Doe gerust zo voort!

                        Jorgen

                        Bedankt Jorgen voor de naamgeving... Weet je ook toevallig wat voor soort de eerste is?

                        Comment


                        • #13
                          Re: variatie

                          Alle 3 mooi van detail en scherpte, voor mij heeft 3 de voorkeur !!
                          BD0723BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: variatie

                            die zandloopkever is super!!!
                            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                            Comment


                            • #15
                              Re: variatie

                              Nr 3 is schitterend (jammer genoeg nét iets teveel verscherpt, maar dat kan je gemakkelijk weer rechtzetten )
                              Canikon 40D - D200, D300

                              Comment

                              Working...
                              X