Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uil

    Ben vorige week eens naar de Beekse Bergen geweest en heb daar volgende uil gefotografeerd. Het is dus 3 keer dezelfde foto, maar anders gecropt. Behalve dat ik deze vogel met u allen wou delen omdat ik hem zelf niet zo slecht vond heb ik ook nog enkele vragen (vandaar dat ik lang getwijfeld heb of ik hem nu hier, dan wel in de Fotodiscussie moest posten. Mods, verplaats maar als ik fout zit).

    1. Welke crop is de beste
    2. Hoe vermijd ik een minder mooie lucht zoals op mijn foto's en hoe werk ik dat best weg met photoshop?
    3. Hoe zorg ik ervoor dat onderstaande foto's hun scherpte beter behouden na resizen (ik gebruik bdsizer met resize method B-Spline en 30% sharpening)

    De EXIF's vind je normaal bij de foto's.







    Ik hoop nog veel bij te leren van jullie onderbouwde kritieken .
    Sometimes truth is stranger than fiction

  • #2
    Re: Uil

    Gezien je vragenlijstje verplaatsen mod's dit mss. indd. beter naar fotodiscussie.

    om je vragen te beantwoorden:
    1. imho de tweede
    2. hoger standpunt innemen zodat je geen lucht meer hebt op achtergrond
    3. kunnen andere bdsizers beter beantwoorden dan ik want mijn kennis hiervan (bdsizer) is wel heel beperkt
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

    Comment


    • #3
      Re: Uil

      Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
      Gezien je vragenlijstje verplaatsen mod's dit mss. indd. beter naar fotodiscussie.
      om je vragen te beantwoorden:
      1. imho de tweede
      2. hoger standpunt innemen zodat je geen lucht meer hebt op achtergrond
      3. kunnen andere bdsizers beter beantwoorden dan ik want mijn kennis hiervan (bdsizer) is wel heel beperkt
      Beter wel ja,daar dient discussie voor maar TS beslist hé.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Uil

        leuke reek, al vind de de achtergronden niet lekker kijken cq storen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Uil

          3. Hoe zorg ik ervoor dat onderstaande foto's hun scherpte beter behouden na resizen (ik gebruik bdsizer met resize method B-Spline en 30% sharpening)


          Nogal logisch dat je scherpte daar mee afneemt : B-spline dient eerder voor vergrotingen dan om te comprimeren.
          Gebruik smart-resize, of bij foto's met heel veel detail of fijne lijntjes Lanczos
          fotosite

          Comment

          Working...
          X