Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6GB CF: 2de helft 2003 op de markt.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6GB CF: 2de helft 2003 op de markt.

    Beste mensen,

    volgend bericht verkondigde Pretec op CeBIT 2003:
    Pretec announced 6GB CF card today at CeBIT 2003, 600% larger capacity than any of it's closest competitors in the world, priced at $7499, to be delivered by 2nd half of 2003.

    Vrij kostelijk dus, maar aan de andere kant heeft dat tot gevolg dat de 3GB variant 20% in prijs is gezakt, van $2499 naar $1999.

    Nu nog voldoende onderwerpen bedenken op dat kaartje mee vol te proppen

    greetz
    My Flickr

  • #2
    vind een image tank toch wel iets goedkoper

    rob
    http:/home.planet.nl/~knegt221

    Comment


    • #3
      Originally posted by DaVa
      Beste mensen,

      volgend bericht verkondigde Pretec op CeBIT 2003:
      Pretec announced 6GB CF card today at CeBIT 2003, 600% larger capacity than any of it's closest competitors in the world, priced at $7499, to be delivered by 2nd half of 2003.

      Vrij kostelijk dus, maar aan de andere kant heeft dat tot gevolg dat de 3GB variant 20% in prijs is gezakt, van $2499 naar $1999.

      Nu nog voldoende onderwerpen bedenken op dat kaartje mee vol te proppen

      greetz
      Hier heb je nog wat vriendelijke prijzen:
      The new SanDisk 4GB CompactFlash type I card has a suggested retail price of $999.99 and is expected to start shipping this summer. The 2GB CompactFlash card has a suggested retail price of $499.99 and is expected to start shipping in May, 2003.
      Groetjes
      John

      Comment


      • #4
        howhow wie koopt dat nu een cf'ke van dikke 300.000 Frank ???
        Laat da ne keer in uw broek zitten als ze in de wasmachine gesmeten wordt AIAI
        Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

        Comment


        • #5
          Met de komende hogere opslagcapaciteiten, en de grotere afname van geheugenkaartjes zullen de algemene prijzen wel stilaan wat beginnen zakken denk ik, laten we hopen dat we binnen een jaar een CF van 256MB kunnen kopen voor 30€

          greetz
          My Flickr

          Comment


          • #6
            koop 1 256MB of 512MB CF
            en koop er dan nen X-drive 1 of 2 bij
            en ge zit direct met 10,20,30,40 of 60GB
            en veeeeeeel goedkoper zenne
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              jaja heb er ene bestelt maar moet er nog wa op wachten.
              Zijn maar weer leverbaar vanaf de 15de.
              Ben benieuwd en ongeduldig.

              Groeten Rusty
              Ik haat vriendjespolitiek

              Comment


              • #8
                Een X Drive is toch iets helemaal anders dan een CF kaart? Hoe kun je nu zo een opmerking maken? Natuurlijk is een X Drive goedkoper! Als je wat te veel beweegt tijdens het overzetten van je data, heb je veel kans dat het er simpelweg niet opstaat, dat is een opslagmedium uit den oertijd! Een CF kaartje kan je gerust eens laten vallen, als je dat met een X Drive doet... Nooit appelen met peren vergelijken Harry! Ik begrijp wel, tis veel goedkoper en zo, maar overhaal de onwetende amateur hier niet om een X Drive te kopen zonder erbij te vertellen hoe gevoelig dat ding is.
                Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

                Comment


                • #9
                  Ik vind die grootte en vooral de bijhorende prijzen te zot om los te lopen. Alsof iemand 6Gb aan foto's op een CF-kaartje zet???? Zelf heb ik ook een X-drive een paar CF-kaartjes van 256Mb en een 1Gb Microdrive maar elke maand schrijf ik nog mijn foto's op CDR en berg die veilig op. Dat lijkt me nog altijd de beste backup. Zelfs CD's die 5 jaar en langer geleden geschreven zijn lees ik zonder ook maar een enkele fout!
                  Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                  Comment


                  • #10
                    Je vergeet er wel bij te vermelden dat CF kaartjes niet enkel kunnen gebruikt worden om foto's mee te nemen, maar ook als opslagmedium voor muziek en film, en dan vind ik 6 Giga wél interessant! Al mogen ze eerst nog wel wat zakken in prijs...
                    Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

                    Comment


                    • #11
                      ja, nu is het nog te duur... maar binnen een paar jaar liggen ze in de Aldi aan 9 Euro... Zo gaat het met alles !
                      Ze verkopen wel computers en digitale fototoestellen in de Aldi, m'n grootmoeder moest het nog kunnen meemaken.
                      nu zeggen we : Wow 6 Gb voor een compact flash....
                      In 1988 zei ik ook toen ik een harde schijf van 20 Megabyte (mega niet giga) die krijg ik nooit vol...

                      Comment


                      • #12
                        Ja Mic, ik ken dat, mijn eerste computerke had een HD van 40 megabyte, en blij dat ik daar toen mee was
                        En tegenwoordig komt men met 60gig nog niet eens meer toe, als het zo blijft verdergaan zitten we binnen enkele jaren allemaal met schijven van 10-tallen terrabyte in onze pc, en met CF'jes van 10Gig in onde digitale camera's, mp3 spelers, ... wie weet tegen dan zijn alle stereoketens en autoradio's ook uitgerust met een CF lezer

                        greetz
                        My Flickr

                        Comment


                        • #13
                          SanDisk heeft twee nieuwe Type-I CompactFlash-kaarten aangekondigd met respectievelijk een capaciteit van 2GB en 4GB. Op dit moment is 4GB de hoogste capaciteit verkrijgbaar voor Type-I CompactFlash-kaarten. Informatie over de lees- en schrijfsnelheid van deze kaart is nog niet beschikbaar, maar naar verwachting zal SanDisk deze kaart vanaf de zomer gaan distribueren. De prijs voor de 4GB-uitvoering zal rond de $999,99 liggen, en voor de 2GB-versie zal ongeveer $499,99 betaald moeten worden. Fabrikanten willen met deze nieuwe CompactFlash-kaarten onder andere voldoen aan de vraag naar hogere capaciteit vanuit de hoek van de digitale fotografie.
                          My Flickr

                          Comment

                          Working...
                          X