Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op safari

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op safari

    Ik ben een kleine beginner op zoek naar een camera en lens.
    Als camera wil ik er lang geniet van hebben, van de lens verwacht ik dat ik ze kan gebruiken voor mijn volgende reis, een safari. (En graag ook daarna).
    Ik was van plan om een Nikon D80 te kopen met een Nikon 18/200VR lens. Maar het grote nadeel was de kostprijs: 1700 euro.
    Ik heb dan lang getwijfeld om een Nikon D40X te kopen, maar dan blijven de VR lenzen wel duur. En dit lijktme handig voor een safari. Maar door een topic op deze site ben ik nu geneigd om een Pentax10D te kopen. Dit vooral voor de ingebouwde VR functie en de lagere kostprijs. Maar welke lens moet ik dan nemen? Ik had gedacht aan een Tamron 18/250 lens. Is dit een goed idee?

  • #2
    Re: Op safari

    Misschien toch maar eens kiezen voor de Bigma ( Sigma 50-500mm)

    Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

    Comment


    • #3
      Re: Op safari

      Als je op safari gaat heb je aan 200mm alleen genoeg wanneer je hele grote dieren wilt fotograferen. Ik heb zelf een Nikon 80-400VR en dat werkt heel goed maar kost wel wat meer.

      Je zou kunnen kijken naar de D80 en een 70-300VR als telelens en de Nikon 18-70 als standaard lens. Nadeel van een D40(x) is dat deze alleen met AF-S lenzen werkt.
      Bodies: Nikon D700, D200
      Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
      Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

      Comment


      • #4
        Re: Op safari

        Ben nog nooit op safari geweest, maar als ik zie wat hier zoal qua milimeters gebruikt wordt, dan zal je toch het beste af zijn met de bigma 50-500 hoor.