Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verdorde roos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verdorde roos

    Eerste poging van een verdorde roos op een stuk (schuin hangend) papier met macrolens, belicht met een mengelmoes van daglicht, de flitser van de camera (met een diffuser ervoor en op -1,3EV) en de mijn nieuwe tweedehands SB-26 naast het object die op 1/16 kracht meeflitst (optische slave) via het plafond.



    Graag uw mening of ?

    Exif:
    Focal length: 100mm
    Iso: 200
    Exposure: 1/60 at f/8
    Verkleind en verscherpt.

  • #2
    Re: Verdorde roos

    Wel nog wat minder mooie schaduwen maar dat zal de volgende maal wel beter zijn hé.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Verdorde roos

      Bedankt voor de tip. Er wordt aan gewerkt

      Comment


      • #4
        Re: Verdorde roos

        Ik vind het een mooie foto en vind de schaduwen niet storend. Vind de foto iets hebben, kan niet precies zeggen WAT, maar hij doet iets met me Mooi!
        Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
        Sigma 18mm - 125mm

        Comment


        • #5
          Re: Verdorde roos

          mooi gedaan, op de ondergrond na.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Verdorde roos

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            mooi gedaan, op de ondergrond na.
            grt,bouk.
            Bedankt Bouk.
            Ik heb de roos nog... dat is het voordeel van verdorde rozen, die kan je bewaren.
            Zodra mijn camera terug is van Nikon (BGLOD ) ga ik het opnieuw proberen.

            Comment


            • #7
              Re: Verdorde roos

              Hoi,

              Mooie foto!

              Ik lees hier een paar keer dat de schaduw niet zo mooi is.
              Zou het mogelijk zijn wat daar aan te verbeteren is? Ik zie het namelijk niet direkt. Maar het zou wel een goede tip kunnen zijn.

              Greetz,
              Peeke
              ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

              Comment


              • #8
                Re: Verdorde roos

                Er is een vage zachte schaduw te zien van de flits via het plafond, maar er achter ligt een duidelijke hardere schaduw van de directe flits.
                Tenminste zo kijk ik er zelf naar.

                Ik ga het geheel nog eens over doen (zodra mijn camera terug is en ik de remote triggers voor mijn flitsers binnen heb) in een macrobox gemaakt van een kartonnen doos met kalkpapier of in een melkwitte transparante plastic opbergbox (van de Ikea). Dat moet een helemaal egale belichting opleveren waardoor het licht zich als het ware om het object 'heenvouwt'.

                Comment

                Working...
                X