Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Don't you (forget about me)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Don't you (forget about me)










  • #2
    Re: Don't you (forget about me)

    mooie, klein bloemeke en knappe foto 'k Heb alleen mijn twijfels over het blad, 'k denk dat het zonder mooier is
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Don't you (forget about me)

      Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
      mooie, klein bloemeke en knappe foto 'k Heb alleen mijn twijfels over het blad, 'k denk dat het zonder mooier is
      'k Spreek Vicky weer niet tegen
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Don't you (forget about me)

        Prima, scalll
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Don't you (forget about me)

          'k Wil geen kritiek geven op de foto, maar ik heb een vraagje:

          Is het normaal dat ik op mijn scherm allemaal van die vreemde vlekken zie als achtergrond? Komt dat omdat die is weg geblurd? Zo ja, is het dan de bedoeling dat die vlekken er zijn (neen, geen schaduwen, écht hoekerige vlekken)?
          Ik zie namelijk regelmatig zulke vlekkerige achtergronden en ik vind het vreemd dat daar dan geen negatieve reactie's op komen. Alsof ik een figurant ben in het sprookje 'De kleren van de keizer'.
          Want tja ... ik vind het niet mooi, onnatuurlijk. Zou het dan toch aan mijn scherm of instellingen liggen? Of is mijn scherm gewoon té goed?

          Oef ... ik heb eindelijk die vraag durven stellen die als zo lang op mijne maag ligt

          Comment


          • #6
            Re: Don't you (forget about me)

            Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
            Oef ... ik heb eindelijk die vraag durven stellen die als zo lang op mijne maag ligt
            1 & vooral...Goed !
            Ik kan het alleen maar toejuichen & ik kan gerust tegen een stootje (gegronde) kritiek...

            Maar ik moet toegeven dat ik er mezelf regelmatig op betrap om uiteindelijk niét te reageren op
            een foto met overduidelijke problemen waar dan onbegrijpelijk vele goeie reacties op komen

            Soit, dit gezegdzijnde...

            Hier het origineel:



            De achtergrond is idd vlekkerig, maar dat is wss te wijten aan de rommelige achtergrond/bokeh...
            Er zijn dus geen elementen weggestempeld (buiten een paar kleine sensorvlekjes & korreltjes op de bloemblaadjes)...

            Kleuren zijn natuurlijk "opgekrikt" in PS, en nu valt het me idd op dat ik hiermee wat overdreven heb

            Ik begrijp gewoon niet goed wat je bedoelt met "hoekerige" vlekken


            Thanx voor de reacties !

            Comment


            • #7
              Re: Don't you (forget about me)

              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
              'k Wil geen kritiek geven op de foto, maar ik heb een vraagje:

              Is het normaal dat ik op mijn scherm allemaal van die vreemde vlekken zie als achtergrond? Komt dat omdat die is weg geblurd? Zo ja, is het dan de bedoeling dat die vlekken er zijn (neen, geen schaduwen, écht hoekerige vlekken)?
              Ik zie namelijk regelmatig zulke vlekkerige achtergronden en ik vind het vreemd dat daar dan geen negatieve reactie's op komen. Alsof ik een figurant ben in het sprookje 'De kleren van de keizer'.
              Want tja ... ik vind het niet mooi, onnatuurlijk. Zou het dan toch aan mijn scherm of instellingen liggen? Of is mijn scherm gewoon té goed?

              Oef ... ik heb eindelijk die vraag durven stellen die als zo lang op mijne maag ligt
              Sorry kohraya maar op mijn computerscherm zijn er geen vreemde hoekige vlekken te zien op deze foto. Misschien toch even de afstelling van je scherm nakijken. Heb je dit bij alle foto's met een wazige achtergrond ?
              Groetjes Vicky

              Comment


              • #8
                Re: Don't you (forget about me)

                Alvast bedankt om mijn vraag te beantwoorden.
                Ik heb dit probleem niet met alle achtergronden. Maar bij het origineel heb ik het nog steeds. Ik dacht steeds dat het te maken had met blurren, te sterk vergroten of wegens het verscherpen, maar fijn om te weten dat dat hier niet het geval is. En aangezien anderen het niet zien, moet ik het probleem dus elders gaan zoeken. Mischien komt het met mijn contrast van 1400:1 ? Indien anderen een scherm hebben met dezelfde waarde, zou ik het fijn vinden hun bevindingen te horen.
                En mijn oprechte excuses dat ik jouw posting gebruik om over mijn probleem te spreken. Eventueel mogen de moderators mij er over aanspreken waar ik dit beter post.

                vb: zo heb ik het niet bij deze foto http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=155850
                maar wél bij deze http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=155050
                Twee foto's die erg op elkaar gelijken. Daarom zou ik het dus vreemd vinden, moest het met mijn instellingen te maken hebben.
                Last edited by kohraya; 16 april 2007, 04:21. Reden: 2 x vb geplaatst

                Comment


                • #9
                  Re: Don't you (forget about me)

                  Mooi kleurenpalet.
                  Groeten,
                  Bert
                  http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

                  Comment

                  Working...
                  X