Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 28-135 mm IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF 28-135 mm IS

    Onlangs vertelde me iemand, die het zou kunnen weten dat de Canon EF28-135mm F3,5-5,6 IS USM een prima lens is voor de 300D, de 350D en de 400D, maar dat ze op de 30D niet zo goed is.
    Is dat zo ? Heeft iemand daar ervaring mee ?

    m.v.g.

  • #2
    Re: EF 28-135 mm IS

    Die lens zou even goed moeten werken op een 20D of 30D als op een 300D/350D/400D.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: EF 28-135 mm IS

      Het kan zijn dat de lens van goede kwaliteit is; zeker een stuk beter dan een 18-55, maar met je 28 mm ga je niet breed genoeg kunnen op een toestel met een 1,6x cropfactor.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: EF 28-135 mm IS

        Ik heb er éénmaal mee gewerkt en voor mij hoeft het niet meer!
        Maar er zijn er die het een goede lens vinden.
        De vereisten voor een goede zoom zijn :

        Niet meer dan 3 X zoom
        Liefst F2.8 en dat over het ganse bereik.
        Voor Canon is dat dus een L objectief

        Concreet ga je dat bereik dus moeten dekken met twee lenzen

        De EF 24-70 f2.8 L USM en de EF 70-200 F2.8 L USM eventueel IS op deze laatste ? Al hangt dit zeer af van het soort fotografie dat je pleegt .

        Ok het kost een centje mee maar je krijgt dan ook wa in de plaats hé

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: EF 28-135 mm IS

          Ik raad de 24-70L meestal af voor een toestel met een cropsensor. Temeer omdat er een goed alternatief is met een beter bereik, dat lichter is en compacter, met stabilisator voor minder geld: de 17-55 2.8 IS USM.

          Toegegeven, het past niet op een FF, maar dat neem je er gewoon bij. Ik vind het jammer dat een dergelijke lens niet bestaat voor FF.

          Dave
          pixelpusher

          Comment

          Working...
          X