Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Daily' lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Daily' lens?

    Hey
    Ik schiet nu al een tijdje met mijn 18-55mm (kitlens) (o.a.). Alleen ik weet ook dat de kwaliteit van dit 'lensje' niet super is.
    Ik zoek dus een lens voor algemeen gebruik. Voornamelijk stilstaande beelden...
    Zondag heb ik foto reportage voor online-magazine en ik wil nog betere foto's leveren. Dus wie kan mij op de last minute helpen ?
    Budget 300-400 euro.

    Thnx
    Thomart.nl
    Designing&Photography

  • #2
    Re: 'Daily' lens?

    Tamron 17-55 f/2.8 misschien of de tokina 16-50 f/2.8 afwachten ( is al in Japan op de markt ).

    Bert

    Comment


    • #3
      Re: 'Daily' lens?

      Je kan ook eens kijken naar de sigma 24/70mm f2.8, die zal voor ongeveer 400€ te koop zijn

      mvg

      Comment


      • #4
        Re: 'Daily' lens?

        De tamron 28-70 is naar het schijnt beter. Maar 24 en 28 zijn niet echt groothoek meer.

        Bert

        Comment


        • #5
          Re: 'Daily' lens?

          Tamron AF17-50 mm 2.8 DiII SP, ik heb ze zelf, en voor 400 € met je thuis geleverd, incluis beschermfilter !
          Komt heel solide over, ligt goed in de hand, en geeft retescherpe beelden!

          Comment


          • #6
            Re: 'Daily' lens?

            De Tamron 28-75 f/2.8 is een leuk, scherp lenske dat ik gebruik voor alledaagse toepassingen. Voor sommige zaken (bijv. portretjes) vind ik het fijn dat je wat meer bereik hebt dan 50mm. Maar voor een lens voor algemeen gebruik zou ik toch eerder de Tamron 17-50 overwegen. Gewoon omdat je wat meer groothoek hebt, en voor alledaags gebruik is dat groothoek bereik vaak nuttiger dan het bereik tussen 50 en 75mm.

            Comment


            • #7
              Re: 'Daily' lens?

              Mijn SIGMA 18-50 EX 2.8 doet het in de meeste omstandigheden prima.
              (ongeveer 400€)

              de meeste foto's die ik tot hiertoe in "fotodiscussie" heb gezet zijn ermee "getrokken"
              maak het voor jezelf even uit...

              succes
              Dré
              Last edited by dréten; 14 april 2007, 13:54.

              Comment


              • #8
                Re: 'Daily' lens?

                Als het bereik van de 18-55 je bevalt raad ik je de Tamron 17-50/2.8 (heb ik zelf ook sinds een paar dagen) aan. Optisch zeer goed en te krijgen incl. verzenden excl. filter voor nog geen € 350,- i.t.t. wat eerder wordt beweerd. Wil je bij Nikon blijven kun je voor ongeveer € 200,- een tweedehands AF-S 18-70 (eventueel AF-S 24-85) op de kop tikken.
                D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

                Comment


                • #9
                  Re: 'Daily' lens?

                  euhm.. waar kan je die dan krijgen voor < 350 EUR?
                  thx
                  equipment: camera's, lenses & some imagination

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'Daily' lens?

                    bij: http://www.imaging-one.de/Objektiv/T..._LD_ASL_IF.htm

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'Daily' lens?

                      erg late reactie van mijn kant


                      ik ben van plan deze lens te gaan kopen, bij dit adres
                      Heeft iemand hier al ervaring mee?
                      Er komen €14 verzendkosten bij, wordt hij dan verzekerd opgestuurd ?

                      Thnx all!
                      Thomart.nl
                      Designing&Photography

                      Comment


                      • #12
                        Re: 'Daily' lens?

                        Ik ben zelf ook op zoek naar een betere dagdagelijkse lens dan de kitlens.
                        Moraal van het verhaal op de meest fora / reviews waaronder ook dyxum.com:

                        Tamron 17-50 f/2,8 = zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en een aanrader

                        Sigma zowel 17-70 f/2,8 als 18-50 f/2,8 goede lens maar veel mensen signaleren AF problems vooral dan op breedste hoek en groot diafragma

                        Kunnen jullie je hier in terugvinden?

                        G's
                        Aster
                        When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

                        Comment


                        • #13
                          Re: 'Daily' lens?

                          ik zou niet twijfelen:
                          tamron 28-75 2.8
                          lichtsterk
                          super scherp
                          zonnekap bijgeleverd
                          door zeer veel mensen gebruikt en ik heb nog geen klachten gehoord

                          (geen groothoek genoeg: er zijn hier mensen die zweren bij "vaste brandpunt lenzen" voor hun scherpte => dus deze moeten zich ook verplaatsen indien ze iets meer groothoek wensen of meer tele)
                          met een 10 heb je soms zelfs nog het gevoel dat je nog iets meer groothoek mist. Net als met een "600" of meer => die vogel zat toch nog iets te ver .... je kent het wel ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: 'Daily' lens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Aster Bekijk bericht
                            Ik ben zelf ook op zoek naar een betere dagdagelijkse lens dan de kitlens.
                            Moraal van het verhaal op de meest fora / reviews waaronder ook dyxum.com:

                            Tamron 17-50 f/2,8 = zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en een aanrader

                            Sigma zowel 17-70 f/2,8 als 18-50 f/2,8 goede lens maar veel mensen signaleren AF problems vooral dan op breedste hoek en groot diafragma

                            Kunnen jullie je hier in terugvinden?

                            G's
                            Aster
                            Ik heb zelf gekozen voor de Minolta 24-105 als betere all-round zoom.
                            Aangezien jij ook de a-mount gebruikt, is dit ook voor jou een heel interessante én budgetvriendelijke optie. Deze lens is heel gemakkelijk tweedehands te vinden. Kijk bv. maar eens op Ebay.
                            De beeldkwaliteit van deze lens vind ik beter dan die van de third-party alternatieven, incl. de Tamron 17-50 en 28-75. Bij de Sigma 18-50 vond ik vooral dat de scherpte van f/2.8 tot f/4 wat tegenvalt. Ik heb er twee gehad en telkens weer verkocht.

                            Naast de 24-105 heb ik ook een KM 28-75/2.8 vanwege de vaste f/2.8, maar als ik nu een echte all-round zou moeten kiezen, zou het heel zeker de 24-105 zijn.

                            Succes met de keuze.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: 'Daily' lens?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen Bekijk bericht
                              ik zou niet twijfelen:
                              tamron 28-75 2.8
                              lichtsterk
                              super scherp
                              zonnekap bijgeleverd
                              door zeer veel mensen gebruikt en ik heb nog geen klachten gehoord

                              (geen groothoek genoeg: er zijn hier mensen die zweren bij "vaste brandpunt lenzen" voor hun scherpte => dus deze moeten zich ook verplaatsen indien ze iets meer groothoek wensen of meer tele)
                              met een 10 heb je soms zelfs nog het gevoel dat je nog iets meer groothoek mist. Net als met een "600" of meer => die vogel zat toch nog iets te ver .... je kent het wel ...
                              De lens is inderdaad goed, maar wordt ongeveer 42-100mm dus soms juist te weinig, vooral indoor.........

                              Comment

                              Working...
                              X