Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzenset voor eos 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzenset voor eos 400d

    Beste forumgenoten,

    men heeft mij als 'vervangende' lenzen ipv de basislenzen van canon deze aangeraden:

    * canon/sigma 24-70 2.8
    * canon ef 70-200 2.8 (IS)

    Wel erbij rekenen dat ik maar een student ben, maar als ik dan toch investeer wel een goede lens wil hebben.

    Mvg,
    Ward
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

  • #2
    Re: lenzenset voor eos 400d

    Dat zijn allebei heel goede lenzen, toch zeker als je voor de Canon 24-70 gaat in plaats van de Sigma. De Sigma is zeker niet slecht voor zijn prijs, maar de Canon is toch een heel wat betere lens (maar ze is natuurlijk ook heel wat duurder).

    Als student denk ik dat het niet zo gemakkelijk is om die dure lenzen aan te schaffen, maar het zijn wel de beste die je kan vinden in dat bereik.

    De Sigma is een alternatief, en een alternatief is zelden beter dan het origineel. Het is wel pas in extreme situaties dat je de grootste verschillen krijgt. Zo lang je kan werken met het diafragma een beetje dichtgedraaid, dan zullen de verschillen niet zo groot zijn. Met de lens volledig open (f2,8) zal je het verschil duidelijk zien.

    Een ander alternatief voor de 24-70 is een Tamron 28-75 f2,8 XR DI, daar bestaan heel goede exemplaren van, maar je moet er wel wat geluk mee hebben.
    Zowel de Sigma als de Tamron hebben wel een veel tragere AF dan die van de Canon "L"-lens.

    Als je niet echt een f2,8 nodig hebt, dan kan je bij Canon ook gerust kiezen voor de 70-200 f4 L (met of zonder IS, voor de IS betaal je uiteraard wel meer).

    In plaats van de Canon 24-70 f2,8L kan je ook kiezen voor de EF-S 17-55 f2,8 IS, dan behoud je de breedhoek, en die zal je ook wel nodig hebben.

    Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van het beschikbare budget, want er bestaan nog heel wat meer alternatieven die ook vrij goed presteren, en die heel wat goedkoper zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X