Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

    Hoi
    Ik heb me dus de eos 30d aangeschaft, aangezien ik veel naar rally's ga
    zal ik dus een goeie telelens moeten aanschaffen.
    300 zal echt wel nodig zijn denk ik, ik vrees dat 200 soms tekort zal zijn


    MAAR
    ik heb dus geen flauw idee wat de beste is.

    Ik heb dus al heel wat lenzen gezien maar wete iet wat het beste is.
    Moet natuurlijk wat kijken naar de portemonnee ook.




    Ik heb deze 2 lenzen bekeken maar bij de ene staat er APO en bij de ander niet. Wat wil dat precies zeggen en is dat belangrijk?

    Is dit een goeie lens of is het beter dan een canon 70-300 te kopen.

    Iemand ervaringen met deze lens?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

    Er is natuurlijk altijd beter (en sneller), maar als "meeneem-lens" is de Sigma 70-300 APO zeker niet te onderschatten en bijzonder flexibel, mede door de 1:2 macro mogelijkheid die vele andere 70-300 lenzen niet hebben.
    Ik ga hier niet veel meer proza over neerschrijven, maar kijk gewoon even naar deze opnamen die ik er recent mee gemaakt heb (weliswaar met Nikon bodies).



    Hierbij mijn eerste foto's die nu eens niet in de vrije natuur werden opgenomen. Ik post deze foto's hier niet direct om hun fotografische waarde, maar om beginnende fotografen aan te tonen dat men ook met een niet zo dure tele-zoom (Sigma 70-300 APO DG Macro) toch redelijk behoorlijke opnamen kan maken. Deze beelden komen zo


    BTW, de tweede link heb ik toen zelfs speciaal geplaatst voor mensen zoals jij, die zich vragen stellen over de kwaliteiten van dit objectief...

    Wanneer je besluit om deze Sigma te kopen, dan moet je wel zeker de "APO DG"-versie kiezen!

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

      Heb vorig jaar ook zo een Sigma APO DG aangeschaft en kan hem enkel maar aanraden.
      ------------------------------------------
      Canon 350D
      Elk recht spoor heeft dwarsliggers nodig

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

        Ik sluit me hier ook bij aan, heb sinds 1 week de 70-300 APO DG versie en heb daar mede voor gekozen door de voorbeelden van LucD.
        Heb afgelopen weekend heerlijke foto's geschoten tijdens de ronde van Vlaanderen en tijdens een voetbal wedstrijd van m'n eigen team.

        In de winkel kon ik kiezen tussen de Tamron 70-300 en de Sigma APO DG, en je kon vanaf de display het verschil in kleur zien dat de APO DG beter was.
        Voor het geld +/- 230,- heb je geen betere naar mijn mening.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

          Oorspronkelijk geplaatst door gekkehuus73 Bekijk bericht
          Ik sluit me hier ook bij aan, heb sinds 1 week de 70-300 APO DG versie en heb daar mede voor gekozen door de voorbeelden van LucD.
          Heb afgelopen weekend heerlijke foto's geschoten tijdens de ronde van Vlaanderen en tijdens een voetbal wedstrijd van m'n eigen team.

          In de winkel kon ik kiezen tussen de Tamron 70-300 en de Sigma APO DG, en je kon vanaf de display het verschil in kleur zien dat de APO DG beter was.
          Voor het geld +/- 230,- heb je geen betere naar mijn mening.

          Waar heb je de lens gekocht al sik vragen mag?

          Is die APO van groot belang?

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

            Hou er wel rekening mee dat je voor rally best een lens aanschaft met een snelle autofocus.

            De AF van de Sigma is niet bijzonder snel, en dan zal je heel wat onscherpe actiefoto's krijgen. Ik vermoed dat de Tamron al niet veel sneller zal focussen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

              Op een Nikon heeft de lens op 300mm problemen met focussen en gaat hunten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Op een Nikon heeft de lens op 300mm problemen met focussen en gaat hunten.
                Zeker niet op mijn D70 en D200!...

                Vanzelfsprekend zijn de HSM lenzen stukken sneller in AF, zoals ik trouwens zelf al heb aangegeven, maar dan spreken we over lenzen van een andere grootteorde van prijs.
                Voor zijn prijs is de 70-300 APO DG ontegensprekelijk écht value for money! Je moet de lens natuurlijk kennen, mét zijn beperkingen.
                Ik bezit zelf ook een aantal HSM lenzen voor het "betere werk" en kan dus best vergelijken...

                Wanneer ik lichtgepakt wil stappen en all-round wil gewapend zijn, neem ik steevast de 18-70 kitlens en de 70-300 APO DG mee, liever dan bvb. een 18-200 superzoom...

                Voor zuivere natuurfotografie gebruik ik de 120-300 en de 50-500, event. met de 1.4 en 2x TC's..

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-300 of toch maar canon (APO??)

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Op een Nikon heeft de lens op 300mm problemen met focussen en gaat hunten.
                  Op mijn D70 absoluut geen last van hunting, tenzij als het donker is.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                  Is die APO van groot belang?
                  Ja, zeker de APO nemen.

                  Houd er wel rekening mee dat die lens maar 250 euro kost: free lunch bestaat niet...
                  Dus: ze is niet van de snelsten, en tussen 200 en 300 mm niet van de allerscherpsten.

                  Comment

                  Working...
                  X