Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Apo AF 70-210 f/2,8-Canon: compatibel met 20D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma Apo AF 70-210 f/2,8-Canon: compatibel met 20D?

    Even "zoeken" gaf mij geen uitsluitsel. Is bovenvermelde lens compatibel met een Canon Eos 20D? Ergens vond ik een topic van iemand die de zijne (zijn lens natuurlijk ) liet herchippen voor zijn 10D, en nadien 'fitte' ze ook zijn 20D. Kan dat met eender welke Sigma van dat type? Als je dat tweedehands koopt, waar laat je dat dan doen? Wat kost herchippen? Het gaat over een exemplaar met 82 mm diameter, en zou volgens de verkoper een viertal jaar oud zijn ( wat ikzelf betwijfel). Dit laatste enkel ter vervollediging van de nodige informatie over het al dan niet compatibel zijn met de 20D.
    Ook volgens de verkoper past deze lens op zijn eos 620 en zijn eos 5, maar niet op een Eos 10D. De lens zou ook voorzien zijn van een "chasseur d'image" Wat wordt daar mee bedoeld, want een 'beeldjager' zegt mij ook niet veel .
    Graag jullie gewaardeerd advies.
    Verantwoordde prijs voor zo'n lens? 175 tot 250 euro??
    The problem of the male brain:
    On the left side, there's nothing right.
    On the right side, there's nothing left.

  • #2
    Re: Sigma Apo AF 70-210 f/2,8-Canon: compatibel met 20D?

    ik heb eens een 70-210 2.8 te koop gezien, maar die werkte op een 20D Enkel op f5.6 en kon volgens sigma nie herchipt worden...
    dat ze 4jaar oud is dat betwijfel ik ook
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Sigma Apo AF 70-210 f/2,8-Canon: compatibel met 20D?

      Ik heb een sigma APO 70-210,2.8.Autofocus laat het soms afweten.Functioneert goed op mijn oude Canon Eos 1n,analoog,maar mijn MK IIN geeft error o1 aan.Volledig manueel,f 5.6 etc,geen enkele kunsttoer laat deze combinatie werken.(Inclusief reinigen van contacten)
      Leeftijd 4 jaar ?? Maakt er maar het dubbele van.Heb de mijne jaren geleden gekocht toen Canon zijn 70-200,2.8 nog niet op de markt was.
      Eerst testen is de boodschap.
      Anders wel goede lens.

      Comment

      Working...
      X