Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestaat er een gelijkaardige lens voor Nikon D80 als voor de Canon EOS 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bestaat er een gelijkaardige lens voor Nikon D80 als voor de Canon EOS 400d


    Ik ben vanaf overmorgen een nieuwe amateur in de digitale fotografie die zijn fototoestel dit weekend gaat aanschaffen.
    Bedoeling is vnl met productfotografie bezig te houden en het toestel ook te gebruiken voor normale vakantiefoto's die wat professioneler mogen zijn.

    volgende aanschaf staat momenteel zo goed als vast:
    Canon EOS 400D + lens 17-85mm f/4-5,6 IS USM + lens EF-S 60 mm f/2,80
    Keuze is mede bepaald door de huidige cash back voorwaarden van canon.

    Ik verneem echter dat de body van dit toestel niet zo interessant tov de Nikon D80 - dewelke ook wel betere kritieken krijgt in het algemeen. (alhoewel beide toestellen bijna evenwaardig zijn.)

    De lenzen die ik voor het CANON toestel heb gekozen denk ik dat vrij goed zijn. Ik zoek echter nog gelijkaardige lenzen voor een Nikon D80 (als blijkt dat deze mij toch beter in de hand zou liggen)

    Ik slaag er echter niet in om gelijkaardige lenzen te vinden: Niet bij Nikon, noch bij Sigma of Tamron.

    Kan er iemand hier mee helpen.

    Alvast erg bedankt!
    Canon EOS 7D - ...

  • #2
    Re: Bestaat er een gelijkaardige lens voor Nikon D80 als voor de Canon EOS 400d

    Lenzen met exact dezelfde range ga je niet vinden. Maar waarom niet de D80 met 18-70mm f3.5-4.5 en 50mm f1.8? De eerste is de zeer behoorlijke kitlens van de D70, de tweede staat hier alom bekend als een vlijmscherp objectiefje. Hier vind je trouwens een mooi overzicht van beschikbare lenzen, met reviews: http://www.slrgear.com/reviews/
    60mm f2.8 bestaat trouwens ook bij Nikkon (Macro lensje).
    Last edited by StijnL; 12 april 2007, 08:37.

    Comment


    • #3
      Re: Bestaat er een gelijkaardige lens voor Nikon D80 als voor de Canon EOS 400d

      Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
      Lenzen met exact dezelfde range ga je niet vinden. Maar waarom niet de D80 met 18-70mm f3.5-4.5 en 50mm f1.8? De eerste is de zeer behoorlijke kitlens van de D70, de tweede staat hier alom bekend als een vlijmscherp objectiefje. Hier vind je trouwens een mooi overzicht van beschikbare lenzen, met reviews: http://www.slrgear.com/reviews/
      60mm f2.8 bestaat trouwens ook bij Nikkon (Macro lensje).
      Stijn,
      Bedankt voor je snelle reactie. Maar in de canon 17-85 zit een Image Stabilisator. Ik vermoed in de nikon 18-70 niet. Is dit geen voordeel van de canon lens?
      Canon EOS 7D - ...

      Comment


      • #4
        Re: Bestaat er een gelijkaardige lens voor Nikon D80 als voor de Canon EOS 400d

        Als je deze lenzen wilt maar een betere body dan kan je best voor de 30D gaan.

        Je kan nu kits kopen van de 30D met de 17-85 IS voor 1488€ en daar moet je dan de cashback(250€) nog aftrekken. + de 60 mm ef-s aan 339 (want hier ook cashback. Dat geeft een totaal van 1577€ wat voor een dergelijke combinatie een heel sterke prijs is. En dan heb je de lenzen die je wil en een betere body dan de 400D of D80

        Met de 400D kan je waarschijnlijk nog iets goedkoper uitkomen dus je moet zien of de meerwaarde van de 30D voor jou ook het prijsverschil waard is. Met de D80 moet je eigenlijk wel voor de 18-200 VR gaan als je stabilisatie wil(totaal 1649€). En die combinatie alleen al is duurder dan de hele 30D package en minder geschikt voor jou dus dat lijkt mij echt geen goed idee.

        Comment


        • #5
          Re: Bestaat er een gelijkaardige lens voor Nikon D80 als voor de Canon EOS 400d

          IS of VR geeft inderdaad een voordeel. Of dit van groot belang is voor een kitlens weet ik niet (heb zelf geen VR lenzen). Overigens heeft Nikon ook een 24-120 VR-lens, maar dan ben je voordeel van groothoek wel kwijt.

          Nog een tip: vaak is het beter om wat meer te investeren in lenzen dan in de body. Algemeen zal driehonderd euro besparing op body, maar investering in lens u een sterk voordeel opleveren. Ik ben niet echt op de hoogte van de Canon producten, maar als de 400D de tegenhanger van de D80 moet vormen, zal het verschil tussen beide body's niet veel uitmaken. De Canonkit lijkt me dan inderdaad wel mooi geprijsd.

          Comment

          Working...
          X