Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed(e)kope shop Chicago ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed(e)kope shop Chicago ?

    Iemand een 'real life' shop adreske in Chicago ?
    Iemand van mijn nassten zit er tot zondag, dus kan eventueel wel ietske meebrengen.

    Ik persoonlijk zou de Sigma SD9 aanschaffen (in pakket), maar ik vroeg me af of iemand een goede reden zou hebben om dit toestel NIET aan te kopen.
    De 'bugs' die ik verneem via de verschillende reviews zouden (bijna) alle met een (toekomstige) firmware update kunnen opgelost worden.

    Opmerkingen/raad/adviezen welkom.

  • #2
    Hallo Tom,

    Het nadeel (nu ja ...) van de Sigma SD-9 is dat je enkel Sigma lenzen kan gebruiken en geen van een ander merk.
    Wat betreft de bugs ed, "zouden", "toekomstige" update ... Dat is toch een beetje onzeker.
    Naar mijn mening is de Foveon techniek prachtig, maar verkeert nog een beetje teveel in de "ontwikkelingsfase" ...
    En de vraag is maar hoever Sigma verder gaat in het verder toepassen van die techniek, die niet lang tot het "alleenrecht" van Sigma gaat behoren .

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Jaja,

      Dat is een redelijk duidelijk antwoord, maar hetgeen ik in de verschillende reviews opmerk is dat er zeer gemengde gevoelens zijn omtrent deze camera.
      Nu vroeg ik me gewoon af of deze SD9 voor het normale huis-, tuin- en keukengebruik voldoende zou zijn. Naarmate ik de testen lees schijnt hij toch een acceptabele kwaliteit te leveren.
      Natuurlijk speelt ook de prijs mee, en kan je in de States zeer voordelige pakketten kopen met deze camera.
      Mijn vraag gaat nu enkel over wat de pro's en de contra's zijn mbt een aankoop van zulk een toestel, uitgelegd in mensentaal.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tom
        Nu vroeg ik me gewoon af of deze SD9 voor het normale huis-, tuin- en keukengebruik voldoende zou zijn. Naarmate ik de testen lees schijnt hij toch een acceptabele kwaliteit te leveren.
        Voor huis-, tuin- en keukengebruik ga je m.i. geen $2000 uitgeven voor een DSLR.
        Ook 'acceptabele kwaliteit' is m.i. totaal niet te rijmen met DSLR en $2000+ prijskaartjes.

        Henk

        Comment


        • #5
          Hallo Tom,

          Ik moet henkvw voor een groot deel gelijk geven ...
          Voor een "huis-, keuken- en tuincamera" (wat een woorden ) is dat bedrag te hoog.
          Als je een dergelijk bedrag uitgeeft, dan moet je op zoek gaan naar de beste investering.
          Voor dat bedrag zit je ook bijna (?) aan bv. een Canon 10D en een Canon EF 28-135mm lens denk ik, en daarvan is de kwaliteit inmiddels bewezen (ken de echte prijzen van de 10D nog niet).
          Let wel, ik ben helemaal niet tegen de Sigma SD-9, ik probeer gewoon eerlijk te zeggen wat ik ervan denk ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Ik wou met huis , tuin en keukengebruik ook niet zeggen dat ik maar wat plaatjes schiet. Ik wou meer zeggen dat het geen 'prof' toestel moet zijn waar een reporter oid mee moet werken.
            Het enige dat ik vereis is het 'gemak' dat ik vroeger had met mijn Pentax A3 SLR. Daarbovenop gebeurt het meer dat kennissen van me al gevraagd hebben of ik dit of dat niet een keer wil fotograferen (jubileumfeesten enz ...). Ik heb btw afgelopen weekeinde nog een keer mijn analoog slr toestel vanonder het stof gehaald en ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik meer 'plezier' heb met deze cam dan met mijn digi toestellen. Enkel het feit dat je moet wachten op de ontwikkeling bederft het plezier.
            Ik weet dat de Canon 10D eraan komt, en waarschijnlijk nog anderen, maar wie zegt dat de prijs van de 10D effectief zal zijn wat velen nu beweren ? Ik had zelfs al gedacht om een tweedehands body met lenzen te kopen maar de prijs die je voor zulk een toestel betaalt heb je (bijna) een nieuwe.

            Ik heb zelfs getwijfeld om een E10 aan te schaffen, maar op aanraden van enkele forumleden heb ik deze links laten liggen.

            Comment


            • #7

              Hallo Tom,

              Van de Sigma SD9 heb ik onthouden dat ie vooral geschikt zou zijn voor studiowerk, onder meer omdat de ISO-gevoeligheid niet hoger gaat dan 400. Als dat klopt, zou je eerder wél een goede reden moeten hebben om het toestel te kopen (vb. studiowerk met ISO 25). Als je een degelijke DSLR wilt, heb je qua beschikbare camera's voorlopig enkel de keuze tussen de Canon Eos D60, de Nikon D100 en de Fuji S2.

              Tenzij je 10.000 achterwielen hebt klaarliggen voor een 1Ds. Of je een afgeprijsde 1D op de kop kunt tikken. Het leven kan mooi zijn, mits voldoende reservebanden.

              Frank

              Comment

              Working...
              X