Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

    Goeienavond iedereen

    Zoals heel wat mensen zou ik mij wat meer willen toeleggen op digitale fotografie, 'k ben ondertussen al een tijdje aan het sparen en aan het sparen en ook -euh- aan het sparen. 'k Ben er ook nog totaal niet uit welk toestel ik me zal aanschaffen, maar dat is voor later...

    Aangezien ik een redelijke leek ben op het gebied van de digitale fotografie-terminologie en technisch gedoe enzo... leek het me verstandig (jawel!) om wat boeken, tijdschriften, fora en dergelijke hieromtrent te lezen.

    Kunnen jullie -als kenners- mij het één en ander aanraden of afraden? Wat is er echt "in" en wat moet ik gelezen hebben of in huis halen, wat is er overroepen of overschat?

    Please do help me

    Mvg
    Bella
    (http://kleinkonijn.skynetblogs.be)

  • #2
    Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

    Je bent alvast goed begonnen door je hier in te loggen. Ik ben hier ook nog niet zo lang maar ik vind dit het beste (Nederlandstalige) forum.
    Als je wat Engels begrijpt :

    www.photo.net : wat mij betreft, het beste internationale forum

    www.dpreview.com : dè referentiesite voor digicams, deze site is een
    absolute must

    www.dcviews.com : zeer goede portaalsite met eigen test en reviews
    maar ook zeer veel links naar andere, internationale
    sites.

    Maar ik ben vooral benieuwd naar de "bookmarks" van de andere leden van Belgium Digital...

    Comment


    • #3
      Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

      Bedankt Doggen voor je antwoord! 'k Zal zeker eens surfen naar deze websites!

      Nog andere mensen met tips?

      Groetjes
      Bella

      Comment


      • #4
        Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

        niemand anders nog tips?

        Comment


        • #5
          Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

          Bwa, ik koop regelmatig de Zoom.nl.
          Staan vaak wel leuke / interssante dingen in.

          Boony
          I would, if I could ...

          Comment


          • #6
            Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

            naast zoom koop ik wel eens foto-video digitaal; komt ook maandelijks uit.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #7
              Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

              Discussie even verplaatst naar een gepaster forum
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

                Ik heb hier een kast vol fotografie-boeken staan, maar de twee waaruit ik het meeste geleerd heb zijn de volgende:

                Fotografie van John Freeman: alle basistechnieken over het maken van foto's (ISBN 905920181-7)
                Digitale fotografie: de spiegelreflexcamera van Michael Freeman: alles wat je moet weten over je toestel en workflow (ISBN 90-5764-637-4)

                Boekenwinkel 'Boekenvoordeel' (whats in a name) heeft een uitgebreid assortiment fotografieboeken aan zeer goedkope prijzen.

                Laatste tip: gebruik de zoekfunctie hier eens, deze vraag is al verscheidene keren gepasseerd.
                www.bigducksix.be

                Comment


                • #9
                  Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                  naast zoom koop ik wel eens foto-video digitaal; komt ook maandelijks uit.
                  dat lees ik ook elke maand. IMO een goed tijdschrift met heel wat handige tips.

                  Ik heb mij een jaar geleden een boek over analoge fotografie gekocht bij Boekenvoordeel voor ongeveer 10€. Ik was toen op zoek naar een boek dat de fototechnieken besprak, en niet al die photoshop toestanden, wat typisch is voor de meeste digitale fotoboeken.

                  Als je graag de titel, auteur en ISBN wil hebben, geef dan maar een seintje, want ik zit momenteel in de verbouwingen en al mijn boeken liggen ergens op zolder onder een hoop meubels. Het is een heuse expeditie om de achterkant van de zolder te bereiken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

                    Super bedankt allemaal!

                    'k Heb mij hier ondertussen scheel gezocht naar mijn onderwerp, pfff

                    Bella

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

                      Super bedankt allemaal!

                      'k Had mij hier ondertussen scheel gezocht naar mijn onderwerp, pfff

                      Bella

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boekjes, tijdschriften, fora, ...? (leek)

                        Mijn leesvoer
                        • BelgiumDigital (wat had je gedacht )
                        • Practical photography
                        • Digital Photo
                        • Zoom.nl
                        • Focus

                        Vergeet niet eens te gaan kijken in de locale bibliotheek

                        Comment

                        Working...
                        X