Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gouden bij en nog 2 vliegskes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gouden bij en nog 2 vliegskes

    onlangs deze bij gespot in de tuin , zijn achterlijf leek uit goud te bestaan en glansde in de zon ... nog nooit gezien dit bijtje ... misschien niet mijn scherpste foto ( bijtje was alras weer weg ) maar wou hem toch met jullie delen ... kent iemand dit beestje ?



    en dan nog 2 vliegskes ...




    Last edited by kunjo; 11 april 2007, 10:14.
    nikon d300 ; tamron 17-50mm 1:2.8 IF ; nikkor 50 1:1.8 D ; sigma 150 1:2.8 Macro D ; sigma 70-200 1:2.8 II HSM ; sigma 2 x teleconvertor
    www.kunjo.be

  • #2
    Re: gouden bij en nog 2 vliegskes

    De eerste is een knotssprietbladwesp (familie Cimbicidae). Dit is te zien aan het verdikte uiteinde van de antennen en het brede achterlijf. Vele soorten zijn trouwens sterk achteruit gegaan zonder duidelijke reden. Op je tweede foto staat trouwens een mug van het geslacht Bibio. De algemeenste soort is de maartse vlieg (Bibio marci) die wel degelijk een mug is, maar de andere soorten gelijken sterk op elkaar. Geef mij maar de derde foto. Deze heeft een goede scherpte en compositie. Bij de andere had ik graag wat meer scherpte gezien.

    Jorgen
    Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

    Comment


    • #3
      Re: gouden bij en nog 2 vliegskes

      merci Jorgen_R voor de benamingen heb alweder ietsken bijgeleerd ... dankt u
      nikon d300 ; tamron 17-50mm 1:2.8 IF ; nikkor 50 1:1.8 D ; sigma 150 1:2.8 Macro D ; sigma 70-200 1:2.8 II HSM ; sigma 2 x teleconvertor
      www.kunjo.be

      Comment


      • #4
        Re: gouden bij en nog 2 vliegskes

        die eerste is inderdaad mooi en goud kleurig, mooi shot.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: gouden bij en nog 2 vliegskes

          Mooie serie,'k zou de modellekes toch niet zo centraal plaatsen.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment

          Working...
          X