Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony lenzen en Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony lenzen en Nikon

    Hoi iedereen,

    Ik heb jullie hulp nodig. Ik weet niet of dit onderwerp juist staat in dit forum maar de lenzen zijn mij het meeste waard.

    Omdat mijn nikon D50 niet degelijk werkt moet ik hem omruilen naar een ander fototoestel. (ik heb de keuze uit een nikon D 40 - Sony A100K of een canon eos 400 D, omdat de winkel geen andere versies heeft, ik heb gevraagd voor een D80 maar daar heb ik nog geen antwoord op)

    Mijn voorkeur gaat uit naar een sony. Tenzij jullie zeggen absoluut niet!! je moet de canon of de nikon nemen.

    mijn probleem is het volgende:
    ik heb voor mijn D50, twee batterijen EN-Le, een lens Nikkor 70-300, en 2 geheugen kaarten SD 1G en SD 2G.

    Kan ik die lens gebruiken op een Sony? en de geheugenkaarten? de batterijen wsl niet?
    de reden waarom ik geen voorstander ben van de D40 is omdat mijn lens dan zowiezo niet meer degelijk werkt (geen autofocus meer)

    DANK U

    Kristoff

  • #2
    Re: Sony lenzen en Nikon

    De sony gebruikt CF geheugenkaartjes. De nikon D50 SD: past dus niet. (wel met een adapter)
    Nikon objectieven op een sony: dat gaat ook niet.
    Batterijen zijn idd ook verschillend.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Sony lenzen en Nikon

      Als je de Sony kiest, zou je je winkelier kunnen vragen om het overige Nikon-materiaal tegen een redelijke prijs terug te nemen. Als deze een tweedehandshoek heeft, kan dat misschien wel lukken. Of anders zelf verkopen, want niets daarvan past op de Sony...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony lenzen en Nikon

        Twee mogelijkheden: ofwel ga je voor een D80 (overigens een zeer mooi toestel), ofwel ga je voor een toestel van een ander merk en tracht je te verkopen wat je niet meer kan gebruiken. Gelukkig beschik je maar over één lens, als je die vroeger reeds zelf tweedehands kocht, zal je verlies op die lens niet zo groot zijn. Indien je die lens nieuw gekocht hebt zal dat verlies waarschijnlijk wat groter zijn. De prijzen op de tweedehandsmarkt voor een Nikkor 70-300G schommelen tussen 80 en 100€, dus kan je zelf uitrekenen wat je verlies zal zijn. In elk geval, enkel op basis van die Nikkor 70-300G zou ik niet merkgebonden blijven.

        Comment


        • #5
          Re: Sony lenzen en Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door dervy-D50 Bekijk bericht
          Hoi iedereen,

          Omdat mijn nikon D50 niet degelijk werkt moet ik hem omruilen naar een ander fototoestel. (ik heb de keuze uit een nikon D 40 - Sony A100K of een canon eos 400 D, omdat de winkel geen andere versies heeft, ik heb gevraagd voor een D80 maar daar heb ik nog geen antwoord op)

          Kristoff
          Bedoel je dat dit toestel het in de garantieperiode begeven heeft en de verkoper aanbiedt om het te ruilen tegen een ander toestel? Als dit zo is en hij verkoopt geen D50 meer, dan zou ik eens stevig aandringen op terugbetaling.

          Comment


          • #6
            Re: Sony lenzen en Nikon

            Ik heb mijn lens idd 2de hands gekocht. Dus dat zou mss nog wel lukken.

            En hij biedt een D50 niet meer aan. Hopelijk kan hij de D80 krijgen, dan zijn al mijn investeringen toch niet voor niets geweest.

            Het probleem met de D50 was dat hij zwarte beelden gaf op de P,S,A en M stand. Blijkbaar elke keer als de diafragma opening verwisselde. Ik heb hem 3 keer binnengebracht via mijn winkelier en 1 keer bij pricorep zelf. Elke keer kreeg ik hem terug met de melding er is niets fout.

            De laatste keer heb ik naar pricorep gebeld en gezegd trek er nu een foto mee ipv hem aan een pc te hangen en dan pas zagen ze dat er iets fout was. Ze hebben hem naar Parijs gestuurd en nu kreeg ik hem terug, hij werkte beter. (ik kreeg maar 1 keer om de 10 fotos een zwart beeld) maar beter is niet perfect! Dus ik terug en nu de 4de keer krijg ik omruiling.

            Ik heb een grote fout gemaakt met hem in een grootketen te kopen (krefel) maar daar was hij toen het goedkoopste (729 euro). En uiteindelijk een nikon blijft een nikon he?

            dank u voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Sony lenzen en Nikon

              Ik persoonlijk zou ook gaan voor de D80 en zelfs melden dat ze je hiermee op hogere kosten jagen en een speciale prijs bedingen. Je hebt trouwens een investering gedaan in een D50 voor niets.
              Maar eigenlijk is dit toch jammer dat ketens als Krefel de kans krijgen om apparatuur te verkopen waarvan ze nog niet eens een degelijke garantie kunnen verzekeren. Dat je een ander toestel moet nemen, tot daar toe, maar dat ze bovendien nog niet weten of ze wel een D80 kunnen leveren, dat is zeer laag.

              Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Sony lenzen en Nikon

                Ze hebben dat gevraagd aan hun hoofdbureau omdat ze het niet in hun gamma hebben. vandaag of morgen gingen ze antwoord krijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony lenzen en Nikon

                  De sony alpha levert de scherpste beelden in het 10mp gamma en de kwaliteit van de konica-minolta lenzen, nu Sony, is legendarisch en je hebt ook nog ingebouwde beeldstabilisatie. De d80 is duurder maar ook een sterke aanrader.
                  Als je veel JPEG fotografeert zou ik voor Sony gaan, ben je een gevorderde amateur fotograaf die veel vrije tijd in fotografie steekt zou ik de D80 kiezen.
                  Maar laat de lens die je hebt jou keuze niet beinvloeden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony lenzen en Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    De sony alpha levert de scherpste beelden in het 10mp gamma .
                    Lijkt me eigenaardig om te stellen dat de scherpte van een foto bepaald wordt door de body.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony lenzen en Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                      Lijkt me eigenaardig om te stellen dat de scherpte van een foto bepaald wordt door de body.
                      Toch niet zo eigenaardig als je denkt, want de scherpte wordt o.a. mee bepaald door de sensor evenals de manier waarop de camerasoftware de door de sensor geregistreerde gegevens tot beelden verwerkt.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony lenzen en Nikon

                        Mijn ervaring met dergelijke ketens: geld terugvragen is nooit een probleem. Misschien wat meer 'van uwen tak maken'? Mocht je D40 overwegen: besef dat die toch wel heel wat beperkter is dan D50 (oa. de types lenzen die erop passen). Upgrade naar D80 zou mooi zijn, maar gezien zijn meerprijs tov D50 zal je vermoedelijk nog heel stuk moeten bijbetalen.
                        Mocht ik in uw geval zitten: gewoon geld terugeisen en rustig nadenken waar je het in investeert. Ben je in elk geval niet beperkt tot de drie toestellen die ze nu voorstellen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony lenzen en Nikon

                          mm ik dacht dat ze eerder zoiets gaven als een waardebon?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony lenzen en Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door dervy-D50 Bekijk bericht
                            mm ik dacht dat ze eerder zoiets gaven als een waardebon?
                            Dat is vaak als jij iets wil ruilen buiten hun schuld. Wat heb je aan de waardebon als hun de camera die je wilt niet verkopen.

                            De 70-300 werkt op de D40 alleen als AF-M, dus altijd op de hand scherpstellen.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony lenzen en Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door dervy-D50 Bekijk bericht
                              mm ik dacht dat ze eerder zoiets gaven als een waardebon?
                              Heb je al gevraagd om je geld terug te krijgen? Ik heb eens bij Krefel twee maal verschillend stijkijzer (zelfde type) teruggedaan met zelfde defect en ze stelden onmiddellijk voor om het terug te betalen. Gewoon klein vuistje maken en je zal je geld wel terugkrijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X