Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Four Thirds: de site !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Four Thirds: de site !

    De Olydak staat er aan te komen...
    Er is blijkbaar serieus over nagedacht.
    En nu kan je er alles over vinden op hun site:

    http://www.four-thirds.com

    Toch interessant om te weten dacht ik zo.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    interessant atikel maar ik begrijp nog altijd niet waarom ze bij een 4/3 formaat blijven (overigens alle digitale camera's behalve de DSLR's)...
    Analoog is 3:2 maar digitaal is 4:3 ? Tv is ook al overgeschakeld naar een breder beeld (16:9) en zelfs speelfilms in cinema is nog breder (22:9 ?) maar foto's, daar gaat het de omgekeerde richting uit. Persoonlijk crop ik al m'n foto's naar 3:2 omdat ik al jaren gewend ben aan 3:2.
    Wat is jullie mening hierover ?
    daVinci
    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

    Comment


    • #3
      Originally posted by Marc
      Er is blijkbaar serieus over nagedacht.
      En nu kan je er alles over vinden op hun site:
      http://www.four-thirds.com
      Serieus over nagedacht ? Die site is pure marketing poeha.
      Ik vind het positief dat men een en ander probeert te standaardizeren, maar met die 3/4 heb ik toch wel een probleem :
      * de standaard gaat vooral over interoperabiliteit tussen de verschillende merken. Dat het formaat 3/4 is gewoon een keuze geweest die m.i. maar een detail is, dus snap ik niet goed waarom ze hun standaard daarnaar noemen.
      * zoals ik in een andere thread al eens gezegd heb, snap ik niet waarom ze 3/4 willen als standaard terwijl in het hele film/TV gebeuren men juist weggaat van die verhoudingen tvv 16:9 en breedbeeld.
      * hun argument op de site is dat je met 3/4 een groter stuk van de beeldcirkel kunt vullen dan met 2/3. Akkoord, maar dan konden ze evengoed een vierkant formaat genomen hebben. Dat ging nu nog eens origineel zijn, en moest het toestel nooit meer vertikaal bediend worden .

      Henk

      Comment


      • #4
        De lenzen worden nu toch een stuk kleiner ?
        Of loop je graag met "de grootste" rond ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          WOW, dat gaat nog iets worden...
          Als zo'n namen gaan samenwerken. ik ben benieuwd;
          idd, mooi artikel.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Marc
            De lenzen worden nu toch een stuk kleiner ?
            Of loop je graag met "de grootste" rond ?
            Akkoord, maar dat heeft enkel en alleen met de absolute afmetingen van de sensor te maken en niets met de 4/3 verhouding.
            Nogmaals, ik vind dergelijk initiatief op zich zeer goed. Maar als ik naar die site kijk, heb ik de indruk dat marketing meer te zeggen had dan R&D. De naam 'Four Thirds' is daar het toppunt van.

            Henk

            Comment


            • #7
              uhhh.. ik heb zelden gezien dat een technisch argument zodanig naar voor werd geschoven tijdens de marketingcampagne.. dus eerder andersom lijkt me.

              de uitleg erachter is wel een interessante blik op de technologie, maar belange niet zo overtuigend als bv. de innovatieve technologische verandering die fuji met zijn superccd of sigma met de foveon-chip bereikt. Men zou beter die richting ingaan en de krachten op dat vlak bundelen, want die lijken me veelbelovender dan dit droog verhaaltje zonder rendementsvoorspellingen en voorbeelden.

              De marketing blijft hier dus zwaar achter. Overigens is de flash-versie maar voor de helft leesbaar en vrij amateuristisch opgezet.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Originally posted by henkvw
                * de standaard gaat vooral over interoperabiliteit tussen de verschillende merken. Dat het formaat 3/4 is gewoon een keuze geweest die m.i. maar een detail is, dus snap ik niet goed waarom ze hun standaard daarnaar noemen.
                Kleine correctie.
                Heb net de volgende link gevonden. Blijkbaar zijn er heeeel wat mensen (zoals ik dus) die denken/dachten dat die Four Thirds op de 4/3 verhouding slaat, maar blijkbaar slaat ze op het formaat van de CCD alhoewel je dus ver moeten zoeken naar die 1.33" (zie artikel). Ook de Four Thirds site is hierin allesbehalve verhelderend.

                http://www.dpreview.com/news/0210/02100402sensorsizes.asp

                Henk

                Comment

                Working...
                X