Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D maakt steeds nieuwe mappen aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300D maakt steeds nieuwe mappen aan

    ...Mijn canon 300D steeds nieuwe mappen maakt op de geheugenkaart? kan ik dat op èèn of andere manier verhelpen?
    Alvast bedankt !
    MVG.

  • #2
    Re: Hoe komt het dat...

    wil je dat even verduidelijken??
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Hoe komt het dat...

      Denk dat het niet te vermijden is
      Teken dat bestandsnr. op continu staat imo, dus per honderd fotos maakt hij een folder
      Als je het geheugenkaartje af en toe formateerd en je neemt een foto maakt hij terug de laatste folder aan.
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

      Comment


      • #4
        Re: Hoe komt het dat...

        Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
        Denk dat het niet te vermijden is
        Teken dat bestandsnr. op continu staat imo, dus per honderd fotos maakt hij een folder
        Als je het geheugenkaartje af en toe formateerd en je neemt een foto maakt hij terug de laatste folder aan.
        Ben ook al thuis gekomen met gèèn 100 foto's genomen en toch 2 nieuwe mappen...hopelijk doet die dat niet telkens ik van objectief wissel?! of van bat?

        Comment


        • #5
          Re: Hoe komt het dat...

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wil je dat even verduidelijken??
          grt,bouk.
          Na het nemen van foto's steek ik de cf in een cardreader , de foto's staan bvb in
          714, de volgende keer dat ik foto's genomen heb staan er nog een paar , of gèèn meer in de 714 maar in 715 en/of 16 zelfs...
          MVG

          Comment


          • #6
            Re: Hoe komt het dat...

            Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
            Na het nemen van foto's steek ik de cf in een cardreader , de foto's staan bvb in
            714, de volgende keer dat ik foto's genomen heb staan er nog een paar , of gèèn meer in de 714 maar in 715 en/of 16 zelfs...
            MVG
            Bij het nemen van fotos vult hij zijn folders
            bv. in folder 174 komen de fotos 7400 tot 7499
            Als je nu uw CF kaart uitleest tot bv. fotonr 7490 en je plaatst ze terug voor verder foto's te nemen zal hij verder schrijven tot 7499 in folder 174 en een nieuwe folder 175 aanmaken.
            Als je weer uitleest en terug plaatst zonder te formateren zal er idd een lege folder blijven staan.
            Dus regelmatig kaartje in toestel formateren en klaar

            Folder 714?? welk volgnr. hebben jouw file's
            EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
            debruri.be

            Comment


            • #7
              Re: Hoe komt het dat...

              in de 300 D(iesel) zit in het batterijcompartiment nog een cr2032 knoopcel. mss is die leeg ?
              www.Klikkerdeklik.be
              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

              Comment


              • #8
                Re: Hoe komt het dat...

                Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                Bij het nemen van fotos vult hij zijn folders
                bv. in folder 174 komen de fotos 7400 tot 7499
                Als je nu uw CF kaart uitleest tot bv. fotonr 7490 en je plaatst ze terug voor verder foto's te nemen zal hij verder schrijven tot 7499 in folder 174 en een nieuwe folder 175 aanmaken.
                Als je weer uitleest en terug plaatst zonder te formateren zal er idd een lege folder blijven staan.
                Dus regelmatig kaartje in toestel formateren en klaar

                Folder 714?? welk volgnr. hebben jouw file's
                Ik heb kaart geformat in het toestel en een foto getrokken daarna , en idd. de laatste map zijnde canon 718 maakt hij opnieuw aan..ik had nu file IMG_1833.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe komt het dat...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                  in de 300 D(iesel) zit in het batterijcompartiment nog een cr2032 knoopcel. mss is die leeg ?
                  Ha ha , ik heb dat deze week zien knipperen in het scherm , niet wetende wat het precies was...zal dus idd zo goed als leeg zijn , heeft dat er iets mee te maken dan?
                  MVG

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe komt het dat...

                    Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
                    Ha ha , ik heb dat deze week zien knipperen in het scherm , niet wetende wat het precies was...zal dus idd zo goed als leeg zijn , heeft dat er iets mee te maken dan?
                    MVG
                    Nee, dat is gewoon de standaardmanier van Canon om foto's te ordenen. Bij de nieuwere modellen is dat wel veranderd (als ik me niet vergis gaan er dan 1.000 foto's in 1 map ipv 100).
                    De uitleg voor de meerdere mappen werd in dit draadje al gegeven...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe komt het dat...

                      zit me toch nog steeds af te vragen, wat de voor en de nadelen zijn als het wel of niet goed werk???.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe komt het dat...

                        Een 300D maakt inderdaad voor elke 100 foto's een nieuwe map, dat doet een 20D ook.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe komt het dat...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een 300D maakt inderdaad voor elke 100 foto's een nieuwe map, dat doet een 20D ook.

                          ....en niet te vergeten, een 350D doet dit ook....

                          mvg,
                          2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe komt het dat...

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zit me toch nog steeds af te vragen, wat de voor en de nadelen zijn als het wel of niet goed werk???.
                            grt,bouk.
                            niemand??.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe komt het dat...

                              Voor- of nadelen , we zullen er mee moeten leven , er zijn erger dingen uiteraard , maar ik zag ze toch liever om de duizend wisselen dan om de honderd...
                              Verder blijkt die knoopcel toch niet plat te zijn , zal eerder een slecht kontakt geweest zijn vermoed ik , staat toch niet meer te knipperen in het scherm..
                              MVG

                              Comment

                              Working...
                              X