Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

buizerd(s) en ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • buizerd(s) en ??

    -De Buizerd (koppel)zat te ver weg voor het bereik van mijn lens,
    ik had ze 2 weken terug al opgemerkt,en ben ze toen elke dag gaan zoeken ,
    tot ik maandag in vogelvlucht 20 km verder ik ze terug vond,ik kreeg de rillingen op mijn lijf van contentement ,waar ik ze nu gevonden heb zullen ze waarschijnlijk broeden ook ,ze vertoonden een paargedrag ,(volgens mij)de ene vogel valt al spelend de andere aan ,en duikt dan weer weg ,ik heb ze wel niet met takken of nestmatriaal zien vliegen,jammer genoeg weeral buiten het bereik van mijn lens,maar wil ze toch eens laten zien.

    -Onderste foto is mij een onbekende,ik denk ook een roofvogel,maar ben het niet zeker .en het is verre van een top foto maar ik weet ze zitten en ga er voor om ze deftig er op te krijgen

    [IMG][/IMG]


    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    Last edited by DES; 10 april 2007, 19:56.

  • #2
    Re: buizerd(s) en ??

    De onderste is een kievit(steltloper) volgens mij.

    Mooie waarnemingen.

    vrgr
    Gert
    http://gertvandenbroeck.blogspot.be/

    Comment


    • #3
      Re: buizerd(s) en ??

      Ik denk ook een kievit, maar om eerlijk te zijn niet echt boeiende beelden.

      Comment


      • #4
        Re: buizerd(s) en ??

        Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
        Ik denk ook een kievit, maar om eerlijk te zijn niet echt boeiende beelden.
        'k Heb hetzelfde gedacht.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: buizerd(s) en ??

          voor de maker zijn dit boeiende beelden, ik ken het gevoel...
          probeer zelf al weken een buizerd vast te leggen, vandaag met aas egwerkt, ze is wel paar keer kiompen kijken, maar nog niet toegehapt...
          One life, live it!
          vernieuwde site: natuurbeeld

          Comment


          • #6
            Re: buizerd(s) en ??

            veel verder dan dit graak ik zelf ook nog niet maar ik zie dat je toch wel veel meer mm ter beschikking hebt...
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #7
              Re: buizerd(s) en ??

              Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
              veel verder dan dit graak ik zelf ook nog niet maar ik zie dat je toch wel veel meer mm ter beschikking hebt...
              Als je niet genoeg mm's hebt moet je het beest dichter bij proberen te krijgen.
              Ik kan nu al op een briefje meegeven dat je een buizerd niet zo makkelijk (zonder valkennier) goed op de foto krijgt. Het vraagt veel inspanning en geduld, maar dat maakt het natuurlijk ook weer mooi.

              Voor iedereen hier, succes!

              Comment


              • #8
                Re: buizerd(s) en ??

                Zeker een kievit die laatste, vind de éérste het scherpst en best belicht
                Heel moeilijk natuurlijk wanneer ze zo ver af vliegen.

                Comment


                • #9
                  Re: buizerd(s) en ??

                  Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
                  Ik denk ook een kievit, maar om eerlijk te zijn niet echt boeiende beelden.
                  ik begrijp je hoor,effe duidelijk maken,ik reed op de expressweg,vliegensvlug mijn camera klaarmaken en trachten hem te pakken te krijgen dus inderdaad geen boeiend beeld,

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Bekijk bericht
                  voor de maker zijn dit boeiende beelden, ik ken het gevoel...
                  probeer zelf al weken een buizerd vast te leggen, vandaag met aas egwerkt, ze is wel paar keer kiompen kijken, maar nog niet toegehapt...
                  ja dat is zeker niet simpel,en als je dichter wilt geraak je er niet,(geen weg of pad )lukt het wel dan zijn ze weer gaan vliegen

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  veel verder dan dit graak ik zelf ook nog niet maar ik zie dat je toch wel veel meer mm ter beschikking hebt...
                  ja die mm,ik zou toch blij zijn als ik een 50-500 met extender heb dat zal al de heft schelen das nog tot na het verlof.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jpjp Bekijk bericht
                  Zeker een kievit die laatste, vind de éérste het scherpst en best belicht
                  Heel moeilijk natuurlijk wanneer ze zo ver af vliegen.
                  ja vloog aan de andere kant van de expresweg.

                  Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
                  Als je niet genoeg mm's hebt moet je het beest dichter bij proberen te krijgen.
                  Ik kan nu al op een briefje meegeven dat je een buizerd niet zo makkelijk (zonder valkennier) goed op de foto krijgt. Het vraagt veel inspanning en geduld, maar dat maakt het natuurlijk ook weer mooi.

                  Voor iedereen hier, succes!
                  mercikes,het blijft leuk ,en ik ga dan ook voor betere beelden

                  Comment

                  Working...
                  X