Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ZW bijtje ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ZW bijtje ?

    Vandaag dit beeste gezien, zag er uit als een bij maar dan zwart met wit.
    Het beeste was zich in het zand aan het ingraven.Zou niet weten welk beestje dit juist is.



    mvg
    Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

  • #2
    Re: ZW bijtje ?

    geen gemakkelijke foto om het van af te leiden.
    maar op basis van wat ik zie, zou ik denken dat het een zandbijtje is. En een gok is Andrenidae cineraria (gn nederlandse naam). (Ik heb de foto vergeleken met een plaatje in de nieuwe insectengids ).

    btw , wel een grappig beestje
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: ZW bijtje ?

      he Mutse
      Is inderdaad een zandbij en wel de Grijze zandbij.Volgens de informatie die ik vind is het vrij zeldzaam dat je ze ziet

      Bedankt
      Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

      Comment


      • #4
        Re: ZW bijtje ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Gleeke Bekijk bericht
        he Mutse
        Is inderdaad een zandbij en wel de Grijze zandbij.Volgens de informatie die ik vind is het vrij zeldzaam dat je ze ziet

        Bedankt
        Vrij zeldzaam ziet? Ik heb hier 200meter van mijn huis vandaag een plekje waar er duizenden rondzwermen...
        Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

        Comment


        • #5
          Re: ZW bijtje ?

          Volgens ik op internet gevonden heb zijn de bijen zelf niet zeldzaam (zitten soms met duizende bijeen) maar wel dat je ze niet zo dikwijls ziet, dus zal jij geluk hebben (of ongeluk) dat je een nest in je tuin hebt maar ja ik ben ook geen insecten kenner he , zeg hier maar wat ik van internet haal

          mvg
          Last edited by Gleeke; 10 april 2007, 10:01.
          Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

          Comment

          Working...
          X