Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

    Ik zoek hulp nu ongeveer.
    Ik ben van plan om een korte zoomlens aan te schaffen maar zie nu eigenlijk steeds meer tegen stellingen die nu gaan komen.
    Het is als volgt : ik wil voor mijn Canon 30D graag de Canon EF-S 17-55 F 2.8 IS aanschaffen.
    Maar nu krijg ik van steeds meer kanten te horen om die lens te laten schieten en hem te vervangen door de Tamron 17-50 F2.8 Di,dit omdat hij een vergelijkbaar beeld zou geven en minder dan de helft in prijs is.
    Ik weet ook heel goed dat de Canon geen L-klasse lens is door zijn EF-S vatting en velen kraken hem daar op af tezamen met zijn plastic body.
    Ik weet ook wel dat er hier al veel over gemeld is maar ik weet het nu echt niet meer.
    kan iemand mij die redenering geven om over te gaan tot aankoop van een van die lenzen?
    Deze lens zal wel heel veel gebruikt gaan worden dus het moet wel een duurzaam ding zijn.
    Elke hulp is welkom.

  • #2
    Re: Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

    Kies voor Canon !

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

      Met die plastic lens maak ik betere foto's dan sommige van m'n L's
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #4
        Re: Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Kies voor Canon !
        ... Als je er tenminste het geld voor over hebt: 2 keer zo duur voor een beetje betere lens.
        Ben je een prof, dan zou ik zeggen: ja. Ben je amateur met veel geld ook. Anders: ga resoluut voor de Tamron, die is ook héél goed!

        Comment


        • #5
          Re: Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

          De canon heeft in tegenstelling tot de tamron IS, wat in sommige situaties wel een enorm voordeel is.
          Er is hier al veel discussie geweest over die 17-55 2.8 IS omdat hij geen "L-status" zou hebben. De reden hiervoor: enkel de EF lenzen kunnen L zijn, omdat alleen deze passen op de professionele body's.

          Ga eens naar een goede fotozaak en zet beide lenzen eens naast elkaar. Dat is IMHO nog altijd de beste manier om een keuze te maken tussen 2 lenzen.

          Comment


          • #6
            Re: Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

            je hebt een goeie camera, koop er dan ook een goeie lens bij.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

              Ik heb de Tamron gekocht vanwege het budget (dat op was )
              Nu ben ik af en toe bang dat ik beter extra budget had moeten zoeken.

              Want ik vind mijn Tamron te soft op F2.8. bij gebruik in donkere omstandigheden zijn de foto's niet scherp genoeg naar mijn goesting. Het zou wel eens kunnen zijn dat het eigenlijk ligt aan de AF die misschien te traag is.

              Nu weet ik niet echt of die Canon echt wel beter is in die omstandigheden want zelf nog nooit getest. Maar ik zit wel steeds met het gevoel dat ik dat eens moet doen en de stap zal moeten zetten.

              Trouwens de IS is zeker nog een extra troef.
              Tot sluitertijd, Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

                Ik ben ontzettend happy met mijn canon 17-55 .
                Daar ik veel binnen werk is de IS redelijk handig

                Eerst had ik een Sigma , maar die kwam net iets te kort
                www.Klikkerdeklik.be
                Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                Comment


                • #9
                  Re: Moet ik gaan voor Canon of voor Tamron?

                  Bedankt voor de hulp.
                  Ik ga voor de Canon, ik hoop dat ik daar geen spijt van zal gaan krijgen.
                  Het is dan wel geen L-glas maar daar zit ik niet mee.
                  Ik heb ook al heel wat mooie plaatjes gezien van de Tamron maar ik ga ook voor het stabilsatie systeem.
                  Het is vaak wat lastig om bij een fotozaak om de lens te gaan testen op het vlak waar hij goed moet zijn ,namelijk op de 2.8 stand.
                  Maar ik verwacht hem toch veel te gaan gebruiken in plaats van mijn huidige 17-85 mm omdat ik die niet altijd scherp vind.
                  Hummerfan

                  Comment

                  Working...
                  X