Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ProRGB

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ProRGB

    Deze foto per ongeluk niet omgezet naar sRGB
    Mijn vraag : waarom zie ik de foto op mijn PC toch in de juiste kleuren (Windows-viewer) terwijl altijd gezegd wordt dat Windows geen colormanagement heeft



    Tweede vraagje : wegens een lichte slagschaduw bijgewerkt in PS. Valt dit niet teveel op (achtergrond was oorspronkelijk ook egaal)
    Canikon 40D - D200, D300

  • #2
    Re: ProRGB

    Ik vind de foto nogal geel.
    Goed te zien op de poten van de hond, waar niet uitgebrandt
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: ProRGB

      Voor zover ik weet is de Windows Pict/fax viewer wel kleurbewust.

      Comment


      • #4
        Re: ProRGB

        ik zie enkel een rood kruisje

        Comment


        • #5
          Re: ProRGB

          De Windows Picture and Fax viewer herkend wel degelijk kleurruimtes in JPEGs, TIFFs, PNGs enzovoort, maar noch IE noch Firefox herkent die. Daarom dat hij d'r juist uitziet.

          Alhoewel juist, ik heb laatst nog gemerkt dat er een verschil is in weergave tussen Windows Explorer en Photoshop. Misschien omdat Windows Picture and Fax viewer niet het juiste monitorprofiel hanteert terwijl dat dan weer wel wordt gebruikt door Photoshop/Lightroom?

          Ik had dezelfde vraag laatst nog gesteld, met mijn concertfoto's van Garland, omdat de kleuren er te gesatureerd uitkomen in Windows, maar niet in Photoshop.
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: ProRGB

            Hi,

            Ik heb zo het vermoeden dat IE alles in sRGB ziet.

            DPaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: ProRGB

              Zoals ik zei, noch Internet Explorer noch Firefox herkenning die kleurruimtes en nemen gewoon aan dat het om sRGB gaat.

              Dave
              pixelpusher

              Comment

              Working...
              X