Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

drekvliegen 18+ :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • drekvliegen 18+ :-)

    Ik kwam er gisteren ook een paar tegen die uiteraard ook aan het behoud van de soort moeten 'werken'.




    1


    2


    3


    Groet,

  • #2
    Re: drekvliegen 18+ :-)

    Drie mooie!

    Grtz,Fabienne
    Het is goed een uiteindelijk doel te hebben om naar toe te reizen, maar het is de reis zelf die er uiteindelijk toe doet.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: drekvliegen 18+ :-)

      Drie prachtplaatjes...
      Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

      Comment


      • #4
        Re: drekvliegen 18+ :-)

        3x mooi de 2e vind ik de beste

        Comment


        • #5
          Re: drekvliegen 18+ :-)

          Heel mooie serie!
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: drekvliegen 18+ :-)

            Drie mooie macro's Bij de tweede foto vind ik de compositie wat minder geslaagd.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: drekvliegen 18+ :-)

              Mooie reeks !
              De eerste twee vind ik wat vlak van licht, daardoor weinig diepte... Ingeflitst ???
              De derde daarentegen is veel beter en aangenamer om naar te kijken. Het licht is daar niet zo frontaal. Daardoor creëer je - ook door de mooie DOF - veel meer diepte in je beeld...
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: drekvliegen 18+ :-)

                Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                Mooie reeks !
                De eerste twee vind ik wat vlak van licht, daardoor weinig diepte... Ingeflitst ???
                De derde daarentegen is veel beter en aangenamer om naar te kijken. Het licht is daar niet zo frontaal. Daardoor creëer je - ook door de mooie DOF - veel meer diepte in je beeld...
                Greetz, Kariboe
                Thanks voor je reactie, Kariboe..

                Ik heb idd geflitst maar dan op de M-stand, dus als hoofdflits.. Ik ben nog een beetje aan het experimenteren met de juiste settings, zo’n ervaren fotograaf ben ik nog niet.. Ik probeer tijdens het schieten wel op mn histogram te letten want dat is wel nodig..
                Ik heb een ringflitser.. canon MR-14EX en daar kun je ook de flitsverhouding/ratio instellen tussen de linker en de rechter flitsbuizen (wat ik tot nu toe nog niet gedaan heb).. Misschien had ik in de nabewerking bij de eerste 2 foto’s mn exposure wat kunnen verminderen, ik heb ze in RAW geschoten dus dat had gekund..

                Overigens: De exif van de eerste 2 foto’s zijn:

                Shooting Mode Manual Exposure
                Tv( Shutter Speed ) 1/100
                Av( Aperture Value ) 16.0
                Metering Mode Evaluative Metering
                ISO Speed 400
                Flash Exposure Compensation +1/3


                Terwijl de derde foto, (die iets donkerder is), een andere instelling had.. wellicht kwam het door het weer dat ik bij deze foto iets andere settings heb gebruikt, wellicht een wolkje voor de zon of zo..

                Shooting Mode Manual Exposure
                Tv( Shutter Speed ) 1/125
                Av( Aperture Value ) 16.0
                Metering Mode Evaluative Metering
                ISO Speed 400
                Flash Exposure Compensation 0


                Groet,

                Comment

                Working...
                X