Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwater behuizing

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onderwater behuizing

    Ik ben op zoek naar een onderwaterhuis voor de Canon Powershot S45. Je kan ze bij Canon kopen, maar ik vroeg me af of er geen goedkopere alternatieven zijn.

    Is een externe flitser trouwens nodig?

    Heeft iemand een ow-huis? Post dan eens een paar van je creaties.

    Groetjes
    "No photographer is as good as the simplest camera"
    Edward Steichen

  • #2
    Beaver
    Ik heb geen onderwaterhuis maar denk er aan dat het een goed moet zijn anders kan je je camera beter meteen wegwerpen.
    Ik denk wel dat je onderwater best een flits gebruikt, tenminste als je alle kleuren wil weergeven. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe diep je gaat en wat de bedoeling is.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Zoals Lazy Charles, terecht opmerkt heb je onder water al heel snel een flitser nodig. Elke meter water filtert met name rood licht zeer effectief weg. Na 10 meter diepte heb je zelfs geen waarneembaar rood meer over. Een waterdichte lamp meenemen is dus wel het allerminste en gelukkig kan de S45 de kleurtemperatuur van de lamp beslist corrigeren.

      Ik heb ook naar alternatieven voor het Canon onderwaterhuisje gezocht. Tevergeefs overigens. De prijs voor het Canonhuis lijkt erg hoog maar is dat, gelet op de normale prijzen voor een onderwaterhuis beslist niet!

      Groetjes,
      Willem
      Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
      http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

      Comment


      • #4
        Hoi Beaver,

        Ik kan je het volgende vertellen uit ervaring en onderzoek; flitsen is goed om kleuren terug te brengen, hoe dieper hoe meer doordat de kleuren geabsorbeert worden. Het hengt er van af wat voor resultaat je wenst. De andere mogelijkheid is met een kleurcompensatie ( rood ) meestal voor blauw water, voor groen water bestaat er een andere! Verder Kan ik zeggen dat ik al foto's genomen heb met een S45 en de resultaten zijn behoorlijk, het was met een origineel huis van CANON diue je toelaat om neer 30m max. te duiken. Andere behuizingen zijn mogelijk: www.ikelite.com , www.onderwaterhuis.nl , www.digideep.com en daar kan je al de meeste info vinden.....

        Verder succes Beaver en bij verdere vragen kan je me ook mailen.....

        Tot bubbels

        Steve
        Olympus 5050Z, PT-015, Raynox DCR-720 + RT5241, Lowepro Nova 4 + TX20

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de verhelderende uitleg jongens!
          "No photographer is as good as the simplest camera"
          Edward Steichen

          Comment

          Working...
          X