Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juiste beslissing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • juiste beslissing

    Ik wil me een nieuwe laptop aanschaffen maar weet niet welke de perfecte is om er fotobewerking op te doen, maar ook filmbewerking, dus ik had gehoopt via het forum de juiste beslissing te kunnen nemen.
    moet ik enkel kijken naar de aantal gb die hij heeft en het intern geheugen? of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten bij deze aanschaf.
    zelf ken ik niet veel over computers dus je kan me alles wijsmaken maw liefst serieuze antwoorden en commentaren
    dus welke is de perfecte laptop ?
    Mijn Fanpagina
    Mijn website
    Camera : NIKON D800 + 16-24mm 2.8 + 24-70mm 2.8 + 70-200mm 2.8+ SB 800+Jinbei flitsset 800w

  • #2
    Re: juiste beslissing

    Oorspronkelijk geplaatst door dare2fly Bekijk bericht
    Ik wil me een nieuwe laptop aanschaffen maar weet niet welke de perfecte is om er fotobewerking op te doen, maar ook filmbewerking, dus ik had gehoopt via het forum de juiste beslissing te kunnen nemen.
    moet ik enkel kijken naar de aantal gb die hij heeft en het intern geheugen? of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten bij deze aanschaf.
    zelf ken ik niet veel over computers dus je kan me alles wijsmaken maw liefst serieuze antwoorden en commentaren
    dus welke is de perfecte laptop ?
    Ik hecht veel belang aan draagbaarheid, dus heb ik voor een 12" gekozen, nl. deze.
    Betaalbaar, zeer krachtig, voldoende RAM, grote harde schijf en ingebouwde DVD-brander. Heb alle merken vergeleken in dit formaat, en 't is de goedkoopste. Ben er heel content van! Wel opletten, want er zijn verschillende modellen in omloop. Je moet de versie hebben met de Core2Duo T7200 processor en 2 Gb RAM.

    Als fotobewerking primeert, zou ik voor een MacBook gaan (die van 1.319 EUR en met een 120 Gb ipv een 80 Gb harde schijf, is goedkoper dan de zwarte met 120 Gb harde schijf), maar garantieuitbreiding kost wel veel geld bij Apple.

    Voor het prijsverschil tussen een MacBook en de Fujitsu-Siemens heb ik een Eye-One Display 2 gekocht om mijn schermen te calibreren.

    Jos
    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

    Comment


    • #3
      Re: juiste beslissing

      voor fotobewerking zou ik toch voor genoeg RAM kijken. Met minder dan 1Gb zou ik zeker en vast geen genoegen nemen.

      In mijn desktop zit 512 Mb Ram, en soms is dit echt te weinig. Ik ben dan ook serieus aan het overwegen om er direct 2Gb in te steken.

      Qua processorsnelheid halen de meeste laptops wel voldoende hoge snelheden, tenzij je echt een extreem trage koopt

      Alles hangt af van je budget

      Comment


      • #4
        Re: juiste beslissing

        Qua RAM zou ik zeggen:
        -> PC: min 2 Gb
        -> MAC: 1 Gb is voldoende

        En voor de CPU zou ik gaan voor een dual-core, zowel op MAC als PC

        Schijven zijn momenteel niet meer zo echt belangrijk, omdat de prijzen redelijk laag liggen tegenwoordig en de snelheden voldoende zijn. Je kunt dan bijvoorbeeld beter beter investeren in snelle externe opslag met een raid-systeem.

        Qua formaat van scherm moet je ook even bekijken of je je pc mee gaat nemen op verplaatsing. Zo zijn er bijv minder rugzakken in omloop waarin je een 17 inch kwijt kunt. En diegene die het wel kunnen kosten dan weer tussen 150€ en 230€.

        Maar ik zou vooral voor't geheugen en processor gaan.
        www.YourConcertShots.com

        Comment


        • #5
          Re: juiste beslissing

          Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
          Schijven zijn momenteel niet meer zo echt belangrijk, omdat de prijzen redelijk laag liggen tegenwoordig en de snelheden voldoende zijn. Je kunt dan bijvoorbeeld beter beter investeren in snelle externe opslag met een raid-systeem.

          Qua formaat van scherm moet je ook even bekijken of je je pc mee gaat nemen op verplaatsing. Zo zijn er bijv minder rugzakken in omloop waarin je een 17 inch kwijt kunt. En diegene die het wel kunnen kosten dan weer tussen 150€ en 230€.

          Maar ik zou vooral voor't geheugen en processor gaan.
          Ik volg volledig:
          Ik heb een imac 17inch (dus desktopmodel) kheb wel 2gb gekocht (online; koste minder dan de helft dan ze bij apple vragen; denk dat ik hiervoor 100 euro kwijtben na het verkopen van de 512 die bij de imac zaten) en dat loopt zeer lekker.
          Die cpu; je kan het 'verbruik' handig volgen en wat zie ik ? Enkel bij exporteren vanuit aperture (fotoprogramma) en bij het importeren uit iTunes schiet dat verbruik de hoogte in.

          Ik denk dat je de dag van vandaag qua CPU wel veilig zit, ik zou de nadruk leggen op je hoeveelheid RAM geheugen en ook zien dat je een degelijke grafische kaart hebt.

          Qua harde schijf, ikzelf heb me onlangs de mybook pro van western digital gekocht. 500GB momenteel aangesloten via firewire400, als ik ooit een nieuwere mac heb zelfs via fw800. Die externe hd heb ik gekocht om een backup te maken van mijn fotoarchief. Alweer via aperture...1 druk op een knop en mijn backup is bijgewerkt. Dit is echt super.
          Tkost wat geld maar qua functionaliteit is het echt ongelooflijk eenvoudig: het werkt ..


          Ik zit vaak ook te denken dat ik graag een laptop zou willen om me bvb even buiten te zetten ofzo. Ik denk dat ik ook voor een klein model zou opteren enkel en alleen voor de draagbaarheid. Bekijk eens wat de meerprijs is tussen een 13inch macbook en een 17inch; ok daar zit wel grotere cpu en andere zaken in maar toch betaal je ook wat voor dat extra grote scherm. Kheb onlangs voor mn zus een 19inch breedbeeld tft van acer gekocht voor 190 euro dus zou je niet een heel kleine laptop kunnen kopen waar je overal te werk mee kan gaan en als je op je bureau zit kan je nog steeds dat groter scherm aansluiten dat ik feite niet zo heel veel kost? Tis een optie die je later kan overwegen hé indien blijkt dat je toch liever een groter scherm had


          Veel succes met je beslissing !

          Comment

          Working...
          X