Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koereiger !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koereiger !

    Ik was al een week geleden getipt dat er een koereiger gezien zou zijn in onze meersen. Deze week al een paar avonden gesleten met zoeken naar zijn vermoedelijke slaapplaats, niks gezien. Vandemorgen dan de knoop doorgehakt en vanaf de locatie van zijn vermoedelijke slaapplaats de Durme gevolgd tot quasi de monding. Het was nagenoeg zeker dat hij zich overdag in de weiden tegen de Durme ophield. Het kostte mij een tocht van 25 kilometer over grasdijken door de weilanden, gepakt en gezakt met het nodige materiaal en proviand.
    Maar het was de moeite waard : ik heb hem gevonden.
    Voor wie de koereiger niet kent : is een reigerachtige uit het Middellandse Zeegebied, voor onze streken een rariteit dus.
    De kwaliteit van de foto's is niet volledig naar mijn zin. Ik trof hem net op het moment dat de zon het hoogste stond en ik had dus redelijk wat problemen met de belichting. Wat ik niet echt goed kreeg was de witte baard die onder die gele sik zit. Die reflecteerde als zot
    Er zal maar één ding opzitten : deze week nog eens terug gaan met minder felle of latere zon.



    Last edited by elsan; 8 april 2007, 22:10.
    fotosite

  • #2
    Re: Koereiger !

    Dijk van een waarneming, goed vastgelegd zeker 1

    Comment


    • #3
      Re: Koereiger !

      Ze zat wél degelijk tussen de koeien zie ik
      Proficiat hoor, met het vinden, én het vastleggen

      Die witte baard, tsja, da's detail natuurlijk, maar ik duim voor je dat je hem (of haar?) zeker nog eens terugvindt in zachter licht
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Koereiger !

        Wat een chique alweer... en natuurlijk, zoals we van je gewoon zijn, een schitterende vastlegging van de waarneming , ook al stel je er zelf misschien hogere eisen aan.

        Toevallig daarstraks nog naar de reigers van mbleu1 aan 't kijken geweest en toen kwam mijn schoonbroer naast me staan en hij zei : "Kijk een koereiger", waarna ik hem terecht moest wijzen en nog wist te zeggen dat deze hier niet voorkwam... en nu staat ie hier te pronken .

        Mvg

        Comment


        • #5
          Re: Koereiger !

          Alleen al voor de moeite die je gedaan hebt nen dikke
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: Koereiger !

            maar toch pracht van een waarneming , en je foto's zijn ook dik in orde hoor.
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #7
              Re: Koereiger !

              Heerlijk zo'n waarneming. Geen ringen gezien hopelijk?

              Foto's vind ik ook wel leuk, wel jammer van het harde licht natuurlijk.
              Birdwatching ... it's a way of life!

              http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

              Comment


              • #8
                Re: Koereiger !

                Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                Heerlijk zo'n waarneming. Geen ringen gezien hopelijk?

                Foto's vind ik ook wel leuk, wel jammer van het harde licht natuurlijk.
                Geen ringen gezien
                Dat licht was miserie, als hij nog een paar dagen blijft ga ik eens terug tegen avond, hoop hem dan beter uitgelicht en zonder harde schaduwen te krijgen.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Koereiger !

                  Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                  Geen ringen gezien
                  Dat licht was miserie, als hij nog een paar dagen blijft ga ik eens terug tegen avond, hoop hem dan beter uitgelicht en zonder harde schaduwen te krijgen.
                  Zeker doen,is echt de moeite,goeie moed en sucses
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koereiger !

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Zeker doen,is echt de moeite,goeie moed en sucses
                    ja , alleen al voor je volharding en geduld!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Koereiger !

                      Ferme beloning van de gedane inspanning.
                      Succes bij je pogingen deze week en laat ons maar weer meegenieten.
                      mvg,
                      Kinglouie
                      de gustibus et coloribus non est disputandum
                      Greetz, Artur Bex

                      Comment


                      • #12
                        Re: Koereiger !

                        nr één prachtig , je geduld toch beloond
                        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                        Canon eos 7D Mijn site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Koereiger !

                          Die ijzeren heilige koe in de achtergrond maakt het plaatje af.

                          Prachtige vogel.

                          En dat wit ....tja...met het felle licht van de laatste dagen heb je weinig andere keuze.

                          Als je wacht tot het avondlicht krijg je van die donkere horizontale schaduwen die je foto ook geen goed doen.

                          Het beste is het vroege licht of wachten op een wat minder/bewolkte dag.
                          Groetjes
                          ----JO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Koereiger !

                            Mooie waarneming (en plaat) die je moeite toch waard is geweest denk ik.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Koereiger !

                              eerlijk gezegd; vind ik de moeite die je er voor gedaan hebt mooier dan de opname zelf, maar tis wel een speciaaltje hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X