Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olmense Zoo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olmense Zoo

    Vandaag nog eens tijd gehad om de Olmense Zoo te bezoeken.
    laat maar weten wat jullie er van vinden. of





    David Goovaerts
    Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

  • #2
    Re: Olmense Zoo

    'k Kan niet kiezen tussen 1 & 3.Nr2 is een beetje te fel belicht.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Olmense Zoo

      Voor mij nr.1

      Comment


      • #4
        Re: Olmense Zoo

        Zeker nr 1
        Wel jammer dat de rechterkant van de tijger zijn gezicht wat in de schaduw zit.
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: Olmense Zoo

          Wat mij betreft ook nummer 1
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Olmense Zoo

            Alvast bedankt voor de reacties.
            Nummer 1 is ook mijn favoriet, alleen vond ik hem wel een beetje triest kijken,
            De 2 andere waren een pak moeilijker om te fotograferen, de afstand en de stand van de zon maakte het niet echt makkelijk.
            persoonlijk vind ik ze alle drie wel iets hebben.
            David Goovaerts
            Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Olmense Zoo

              Vooral lof voor nummer 1 , ik weet hoe moeilijk het is deze beesten goed op de gevoelige plaat te krijgen . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: Olmense Zoo

                Nr.1 is ook mijn lieveling!

                Grtz,Fabienne
                Het is goed een uiteindelijk doel te hebben om naar toe te reizen, maar het is de reis zelf die er uiteindelijk toe doet.
                BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                The name of the game is to fill the frame!
                http://Fabke.fotopic.net

                Comment


                • #9
                  Re: Olmense Zoo

                  Prachtig die eerste alhoewel mijn voorkeur naar de derde gaat Prachtige beesten toch he

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olmense Zoo

                    Mooie plaatjes, ik kies voor 1-3-2 in deze volgorde.
                    Eric Van Aerschot BD0730BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olmense Zoo

                      Nummer 1 is zeer mooi hoor

                      Mvg,
                      Digidan.
                      Mvg, Digidan.
                      BD0844BE
                      website.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olmense Zoo

                        Weet hoe moeilijk het was met dat licht,juist doordat het moeilijk was zijn het toch mooie plaatjes geworden
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olmense Zoo

                          Knappe foto's . Een echte dromer, die eerste .

                          Mag ik vragen hoe je die kaders doet, vind ik echt mooi passen hier.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olmense Zoo

                            Oorspronkelijk geplaatst door SpecialEyezed Bekijk bericht
                            Knappe foto's . Een echte dromer, die eerste .

                            Mag ik vragen hoe je die kaders doet, vind ik echt mooi passen hier.
                            Da's niet zo moeilijk, met PhotoShop is dat snel gebeurd.
                            1. maak je foto op het formaat dat je wenst (zonder de kader, vb 750x500px)
                            2. maak een kopie van deze foto ([ctrl+A] & [ctrl+C])
                            3. vergroot nu de foto met afbeeldingsgrootte naar de afmeting die je wenst inclusief de kader (vd 900x600px of 1024x768px, ...)
                            4. gebruik de filter gaussiaans vervagen (waarde tussen 10 en 15 vind ik meestal voldoende)
                            5. plak je originele foto terug op de grotere vervaagde foto ([Ctrl+V])
                            6. maak een nieuw documant aan in PS ([Ctrl+N]), normaal is de afmeting van het nieuwe document de groote van je goede foto. Dit formaat maak je 10px groter. (zowel hoogte als breedte)
                            7. maak deze nieuwe afbeelding volledig zwart, waarna je deze opnieuw selecteerd en koppiert ([ctrl+A] & [ctrl+C])
                            8. sluit deze zwarte afbeelding (opslaan is niet nodig) en plak ([Ctrl+V]) de zwarte foto op de foto.
                            9. het enige dat je nu nog moet doen is in de lagenpallet de volgorde van de lagen aanpassen, zodat de grote wazige foto onderaan ligt, gevolgd door de zwarte afbeelding en als laatst de goede foto.


                            opslaan en klaar
                            David Goovaerts
                            Canon EOS 1DsmkIII & 1Dx, L lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olmense Zoo

                              Knappe reeks met een voorkeur voor nr.1
                              Hij kijkt idd erg triest maar de belichting is perfect, wat niet makkelijk is bij deze beestjes!

                              Groeten,

                              M.
                              http://markwijnants.zenfolio.com/
                              Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                              Comment

                              Working...
                              X