Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xdrive II buggy ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • xdrive II buggy ?

    Ik heb net een xdrive II via PIN ontvangen. Na enkele testen lijkt me dit geen stabiel toestel, ttz.:
    Kopieren naar xdrive II vanaf een PC via USB: werkt altijd OK
    Kopieren naar xdrive II vanaf een CF card: geeft bijna 1 op de 2 keer een fout.

    Vooral in het 2e geval mag je de xdrive II absoluut niet aanraken of je hebt een failure. In het eerste geval kan je het device bewegen zoveel je wil zonder fout.

    Ik heb dit reeds naar Vasa van PIN gemailed, maar kreeg eerst het antwoord dat dit normaal gedrag was voor een hard disk. Wanneer ik echter de opmerking maak dat dit niet het geval is als je van een PC naar de xdrive kopieer; en dat je met een laptop ook rustig mag bewegen krijg ik als antwoord:
    "I am not 100% sure now, but certainly it is advise by manufacturer to keep unit still while copying. Maybe the function of copying to the unit gives another dimension to it and completely different behaviour than if you copy to PC."

    Dit lijkt me een niet erg professioneel en klantvriendelijk antwoord.

    Ik vermoed dat de firmware buggy is (slecht write algoritme als gekopieerd wordt van CF) of een hardware design fout waardoor schrijf fouten ontstaan als ook van CF moet gelezen worden.

    Heeft iemand gelijkaardige ervaring. Wat met xdrive 1 ?

  • #2
    Ik mag niet zeggen dat ik ook maar iets of wat problemen er mee heb.
    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

    Comment


    • #3
      Welke versie heb je? Ik heb een xdrive II met 30 Gbyte disk.

      Heb je al getracht om een CF card te kopieren terwijl je de xdrive II in je hand houdt, en zonder dan standbeeld te spelen ?

      Ik gebruik een Transcend 512 Mbyte CF om te kopieren? Welke CF heb jij, misschien is er daar een probleem?

      Comment


      • #4
        Misschien moet je eens met een andere mediadrager proberen ?
        Heb je geen SM kaartjes of Memorysticks ?
        Eventueel een ander CF kaartje ?

        Comment


        • #5
          nog geen probleem gehad daarmee

          ja, al overgezet met X-drive (zowel I als II) in de hand

          ik had de X-drive 30GB en heb de X-driveII 30GB

          al gewerkt met Sandisk 128MB en Transcend 256MB

          wat ik wel al gemerkt heb, is dat "copy" niet werkt als de X-drive aan de pc gekoppeld is
          is dat bij jullie ook zo ? (is wel geen probleem eigenlijk want dan copieer je de foto's toch gewoon via de verkenner nietwaar )
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Ik heb een Image Tank en deze copieërt ook niet als hij aan de PC hangt.

            Comment

            Working...
            X