Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

    Ik denk erover na om een tussenring aan te schaffen....maar nu de hamvraag welke? De camera die ik heb is de canon 400 D, macrolens sigma 105mm, en dan nog de kitlens en de canon EF 55/200........ en wat kost zo'n setje ongeveer (neem aan dat heteen set is van drie tussenringen) alle tips zijn van harte welkom.

    ps ook graag uitleg hoe het ding werkt...neem aan er opschroeven en knippen maar?
    Last edited by knofje3116; 7 april 2007, 14:55.
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

  • #2
    Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

    Gewoon via b.v. marktplaats.
    Je hebt tussenringen die automatisch zijn en tussenringen waarbij je alles handmatig moet instellen.
    Ik prefereer de laatste maar dat is persoonlijk.
    Ze moeten natuurkijk wel op je toestel passen.
    Tussenringen zijn eigenlijk niet veel meer dan buisjes die je tussen camera en lens zet.
    Maar als je de zoekfunctie gebruikt vind je al veel informatie.
    Marlies
    Groetjes Marlies

    https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

      Op je kitlens past waarschijnlijk geen tussenring. Die kitlens gaat iets dieper dan gewone lenzen.

      Kenko heeft een setje van 3 ringen voor iets van 125 euro, als ik me niet vergis. Wel in kunststof, maar best bruikbaar. Er zit geen glas in, dus daar kan je niet echt aan miskopen.

      Canon verkoopt die ringen per stuk aan zeer dure prijzen. Ze zijn wel van metaal.

      De Kenko ringen geven al je lensgegevens door aan de body. Dus ook de autofocus.

      Ik heb ze zelf . Ook al gebruik ik ze weinig, toch mag ik er zeker niet over klagen.

      Groetjes

      Marc
      http://www.pbase.com/neos_marc

      www.caridina.be

      Comment


      • #4
        Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
        Op je kitlens past waarschijnlijk geen tussenring. Die kitlens gaat iets dieper dan gewone lenzen.

        Kenko heeft een setje van 3 ringen voor iets van 125 euro, als ik me niet vergis. Wel in kunststof, maar best bruikbaar. Er zit geen glas in, dus daar kan je niet echt aan miskopen.

        Canon verkoopt die ringen per stuk aan zeer dure prijzen. Ze zijn wel van metaal.

        De Kenko ringen geven al je lensgegevens door aan de body. Dus ook de autofocus.

        Ik heb ze zelf . Ook al gebruik ik ze weinig, toch mag ik er zeker niet over klagen.

        Groetjes

        Marc
        Van wat ik al rondgeneust heb dacht ik om soligorringen te gaan kopen.Weet niet of daar echt glas in zit....maar die beginnen ook bij ongeveer 120 euro.
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

        Comment


        • #5
          Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

          Tussenringen hebben geen glaselementen, welk merk dan ook. Ik heb zelf een set van Kenko en deze bevallen erg goed.
          Bodies: Nikon D700, D200
          Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
          Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

          Comment


          • #6
            Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

            Ik heb 'n set tussen ringen van Soligor die zéér goed werken en bevallen op mijn Canon 10D en 350D met mijn 100mm Macrolens. Gekocht met 'n inkooactie voor 90 Euro. Normale prijs 125 Euro.
            En ehhhhh.....zoals al meer gezegd......tussenringen hebben géén glaswerk!!!!
            2x Canon met wat glaasjes....proost!!

            Comment


            • #7
              Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

              ik vraag mij af, bij tussenringen zonder contacten, hoe kan je dan je diafragma instellen?? (bij canon)
              macro met een diafragma van 1.4 of 1.8 (de meeste gebruikte 50mm lenzen voor tusseningen) is toch nagenoeg onmogelijk
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                k vraag mij af, bij tussenringen zonder contacten, hoe kan je dan je diafragma instellen?? (bij canon)
                macro met een diafragma van 1.4 of 1.8 (de meeste gebruikte 50mm lenzen voor tusseningen) is toch nagenoeg onmogelijk
                Met de diafragmaring op de lens zelf, lijkt me...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                  Ik heb tussenringen zonder contacten en stel het diafragma gewoon in op de lens.
                  Overigens kosten die tussenringen voor pentax maar een paar tientjes, ik heb er minder dan € 20,- voor betaald.
                  Gaat prima en ik vind het zelfs erg prettig omdat ik zo alles in de hand heb.
                  Je moet wel op je camera in het menu instellen diafragmaring gebruik toestaan.
                  Marlies
                  Groetjes Marlies

                  https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
                    Met de diafragmaring op de lens zelf, lijkt me...
                    Canon EF lenzen (en compatibles) hebben geen diafragmaring.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                      Canon EF lenzen (en compatibles) hebben geen diafragmaring.
                      Oh aha... Dan is het gebruik van een tussenring bij dergelijke lenzen eigenlijk niet mogelijk denk ik?
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
                        Oh aha... Dan is het gebruik van een tussenring bij dergelijke lenzen eigenlijk niet mogelijk denk ik?
                        Volgens de verkoper waar ik net vandaan kom wel dus...je kunt ze op de canon en op de sigma 105mm zetten....zei hij.
                        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                          Volgens de verkoper waar ik net vandaan kom wel dus...je kunt ze op de canon en op de sigma 105mm zetten....zei hij.
                          Hierbij bedoel je dan wel tussenringen met contacten voor je diafragma-instelling neem ik aan? Want als je geen diafragmaring hebt op je lens, dan kun je toch geen diafragma instellen wanneer je gebruik maakt van een een tussenring zonder contacten?
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                            Soligor en Kenko zijn in feite hetzelfde product. Hier en daar ook nog onder andere namen te koop.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tussenringen hulp en advies gevraagd !!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
                              Hierbij bedoel je dan wel tussenringen met contacten voor je diafragma-instelling neem ik aan? Want als je geen diafragmaring hebt op je lens, dan kun je toch geen diafragma instellen wanneer je gebruik maakt van een een tussenring zonder contacten?
                              Inderdaad, als je op een Canon tussenringen gebruikt met EF lenzen, dan moet je tussenringen met contactpunten hebben.
                              Die goedkopere tusenringen zonder contactpunten zijn op een Canon alleen maar bruikbaar icm oude lenzen die dan wel een diafragmaring hebben.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X