Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

    Ik kan (volgens mij voor weinig geld een drietal lenzen aankopen)

    1. Meyer optics 135mm/2.8
    2. Hanimar 400mm
    3. Hanimar 500mm

    van de Meyer weet ik al dat dit een goede lens is. Nu alleen nog wat informatie over de 400 en 500, heeft iemand een idee?

    Groet

    Rob

  • #2
    Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

    Oorspronkelijk geplaatst door Buitenpui Bekijk bericht
    Ik kan (volgens mij voor weinig geld een drietal lenzen aankopen)

    1. Meyer optics 135mm/2.8
    2. Hanimar 400mm
    3. Hanimar 500mm

    van de Meyer weet ik al dat dit een goede lens is. Nu alleen nog wat informatie over de 400 en 500, heeft iemand een idee?

    Groet

    Rob
    Hi,

    1) Staat van deze lensen kunnen we hier niet beoordelen, moet je uiteraard zelf zien
    2) Voor elke lens zal je eerst moeten zeggen wat voor vatting (mount) het is en vooral waar je op wil schroeven.(body)

    3) Meyer-Görlitz is wel de moeite
    4) Hanimar: kan de moeite zijn omdat een nieuwe 400 of 500 een klein fortuin kost en er nog altijd zoiets bestaat als prijs/prestatie. Daarmee bedoel ik dat U ook fun kan hebben met iets dat maar 100 euro kost ipv 1.000.

    DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

      Dag DPaul,

      nee ik heb ze al geprobeerd op mijn DSRL. Ziet (M42/K bajonet, Samsung GX1L), en dat ziet er allemaal goed uit. Volgens mij zijn alle lenzen (het glas) goed in orde. Ik moet/moest voor de hele zwik minder dan 60 Euro betalen.

      Lijkt me toch niet al te veel.

      In ieder geval bedankt voor de opmerkingen

      Rob

      Comment


      • #4
        Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

        Oorspronkelijk geplaatst door Buitenpui Bekijk bericht
        Dag DPaul,

        nee ik heb ze al geprobeerd op mijn DSRL. Ziet (M42/K bajonet, Samsung GX1L), en dat ziet er allemaal goed uit. Volgens mij zijn alle lenzen (het glas) goed in orde. Ik moet/moest voor de hele zwik minder dan 60 Euro betalen.

        Lijkt me toch niet al te veel.

        In ieder geval bedankt voor de opmerkingen

        Rob
        Als het glas goed is en ze passen op de body, zeg ik , kopen die handel, voor 60 euro.

        DPaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

          als jij ze niet wil doe ik het wel :-p , een keer oefenen met echte tele (500mm) voor weinig geld is toch wel heel tof. ( of moet ik ze nu helemaal afbreken zodat je ze toch niet wil.... )
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

          Comment


          • #6
            Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
            2) Voor elke lens zal je eerst moeten zeggen wat voor vatting (mount) het is en vooral waar je op wil schroeven.(body)
            De lensvatting staat toch gewoon in de topicnaaam, ook niet onbelangrijk is de camreravatting.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

              samsung , ik wist niet dat die dslr's maaken... nuja, het is enkel de juiste adapter vinden en dan ben je weg.

              btw, als je van plan zou zijn maar 1vd 2 tele's te houden laat het dan weten
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment


              • #8
                Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

                Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                samsung , ik wist niet dat die dslr's maaken... nuja, het is enkel de juiste adapter vinden en dan ben je weg.

                btw, als je van plan zou zijn maar 1vd 2 tele's te houden laat het dan weten
                Technisch gezien heb je gelijk : Samsung maakt zelf geen DSLR's, het zijn Pentax DSLR met een Samsung-badge. Niets mis mee dus
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

                  Beste,

                  bedankt voor alle reacties. Heb met de Meyer al een paar foto's gemaakt. Die lens bevalt me wel. In de tussentijd ook nog een Vivitar 35-85 F2.8 over het hele zoombereik op de kop getikt voor weinig geld en in zeer goede staat. Deze lens kan wat mij betreft perfect dienen voor portret.

                  Enfin allemaal bedankt voor de reactie.

                  Rob

                  Comment


                  • #10
                    Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

                    mag ik vragen waar je ze gevonden hebt?
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                    Comment


                    • #11
                      Re: M42 lenzen (Meyer en Hanimar) graag info

                      Mutse,

                      af en toe eens kijken op Marktplaats. Voor mij is dat niet zo moeilijk woon dicht bij de Nederlandse grens. Er zijn er wel een aantal die al weten wat ze moeten vragen, maar soms kom je nog wel bargains tegen. Maar met een beetje fantasie, zoektermen kun je veel vinden.

                      groet

                      Comment

                      Working...
                      X