Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagpauwoog... 2e poging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagpauwoog... 2e poging

    ... denk ik. Eerste poging om een vlinder op plaat te zetten. Hopelijk is het wat...









    ...En nog een bloempje...



    Enjoy!
    Last edited by sevendust; 6 april 2007, 18:58. Reden: Foto's aangepast
    Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

  • #2
    Re: Dagpauwoog...

    vlinders zijn veel te donker en staan er maar half op.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Dagpauwoog...

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      vlinders zijn veel te donker en staan er maar half op.
      grt,bouk.
      Die vlinders zijn nu eenmaal zo donker aan de onderkant.
      De eerste had er misschien beter wel helemaal opgestaan, de 2de is een mooie scherpe closeup.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Dagpauwoog...

        2 Kijk in de poppetjes van mijn ogen
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

        Comment


        • #5
          Re: Dagpauwoog...

          nr 2 en 3 vind ik de mooiste... Die vlinder heeft wel een heel mooi koppie dat komt op de tweede opname mooi naar voren..


          Ik ben overigens wel benieuwd hoe een wit kader zal uitvallen bij de eerste 2 foto's.. dit omdat de vlinder van zichzelf al ietwat donker oogt zal een witte rand wellicht zorgen voor een lichtere uitstraling... (denk ik)...

          Comment


          • #6
            Re: Dagpauwoog...

            Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
            nr 2 en 3 vind ik de mooiste... Die vlinder heeft wel een heel mooi koppie dat komt op de tweede opname mooi naar voren..


            Ik ben overigens wel benieuwd hoe een wit kader zal uitvallen bij de eerste 2 foto's.. dit omdat de vlinder van zichzelf al ietwat donker oogt zal een witte rand wellicht zorgen voor een lichtere uitstraling... (denk ik)...
            Heb ze aangepast...
            Dit beter?
            Last edited by sevendust; 6 april 2007, 18:54. Reden: Utilisatie van constructieve kritiek :)
            Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

            Comment


            • #7
              Re: Dagpauwoog...

              Oorspronkelijk geplaatst door sevendust Bekijk bericht
              Heb ze aangepast...
              Dit beter?
              Ik vind het beter dan zwart... zit me overigens ook af te vragen hoe ze zijn met een beige kader... maar dat hoef je niet per se aan te passen voor mij, misschien kun je voor jezelf eens kijken of dat wat is..

              maar goed, dat wit vind ik persoonlijk beter dan zwart...

              Comment


              • #8
                Re: Dagpauwoog... 2e poging

                De comp van 2 vind ik knap,mocht wel scherper op het oog.Overbelichting stoort me.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Dagpauwoog... 2e poging

                  ja beter, nu is er tekening te zien.
                  alleen de helft van mijn comment(te donker) is nu overbodig door de aanpassing.
                  beter het origineel laten staan ter vergelijking.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dagpauwoog... 2e poging

                    Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                    Ik vind het beter dan zwart... zit me overigens ook af te vragen hoe ze zijn met een beige kader... maar dat hoef je niet per se aan te passen voor mij, misschien kun je voor jezelf eens kijken of dat wat is..

                    maar goed, dat wit vind ik persoonlijk beter dan zwart...
                    Thx voor het advies om een ander kader te proberen, komt idd beter uit,...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    De comp van 2 vind ik knap,mocht wel scherper op het oog.Overbelichting stoort me.
                    Ben nog altijd bezig met experimenteren qua belichting, is voor mij nog altijd niet evident, maar kom er wel...

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ja beter, nu is er tekening te zien.
                    alleen de helft van mijn comment(te donker) is nu overbodig door de aanpassing.
                    beter het origineel laten staan ter vergelijking.
                    grt,bouk.
                    Zal ze in het vervolg laten staan bouk. Toch bedankt voor de eerlijke reacties. Was niet simpel, donker beestje in volle zonlicht...


                    Steek er veel energie in om het te leren, denk (hoop) dat ik er toch op vooruit ga...
                    Pentax istDL, 18-55mm, tamron 70-300mm Macro 1:2, sigma 50mm f/2.8 MF macro 1:1

                    Comment

                    Working...
                    X