Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Sony A100 voor juni O7 / enkele vraagjes...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Sony A100 voor juni O7 / enkele vraagjes...

    De minolta 7xi, de zoom AF 100-300 4,5-5,6 / de zoom AF 28-105 samen met de flitser 3500 i zijn reeds ruim tien jaar in mijn bezit. Sinds ik enkele jaren terug de Sony compact DSC T1 net als mijn zakdoek altijd bij me heb, is het fotograferen een heuse hobby geworden. Vermits ik de meeste tijd in het zuiden verblijf en toch de aankoop van de A100 in Belgie wens te doen, heb ik nog wat tijd tot in juni om over bijkomende objectieven informatie te zoeken.
    De genoemde lenzen passen op de Sony, maar ik hou nu meer en meer van macro-opnames. Met volgende dilemma : ofwel de 100mm macro 2,8 SAL van Sony (prijs rond de 800 euro) ofwel bv de Sigma macro 90mm2,8 / eventueel de 90mm2,8 en de Sigma zoom 10-20mm EX DC f2,8.
    Ofwel één duurdere Macro van Sony, ofwel de twee Sigma's voor nagenoeg dezelfde prijs. Maar met uiteraard meer mogelijkheden macro én groothoek.
    Even heb ik overwogen om over te stappen naar Nikon of Canon, maar dat gaat duidelijk over mijn budjet wanneer ik alles weer aangepast aan het merk moet kopen. Dus, Sony A100.
    Nu reeds mijn dank voor de hulpvaardigheid en de raad...
    celestinus.

  • #2
    Re: Aankoop Sony A100 voor juni O7 / enkele vraagjes...

    even rechtzetting :
    opteren voor de Sigma macro 90mm of de Sigma macro 105mm enz..

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Sony A100 voor juni O7 / enkele vraagjes...

      Welkom op BD !

      In jouw geval zou ik ook zorgen dat er wat breedhoek bijkomt, want als je 28mm op de a100 zet, krijg je het effect van een 42mm...

      Ik zou dus de volgende combineren :

      Sigma 70/2.8 macro, of
      Sigma 105/2.8 macro, of
      Tamron 90/2.8 macro

      en

      Sigma 17-70/2.8-4, of
      Tamron 17-50/2.8, of
      Sigma 10-20/4-5.6

      Ik weet niet waar jouw voorkeur naar uitgaat, maar ikzelf zou de Tamron 90/2.8 en de Tamron 17-50/2.8 nemen. Dan heb je meteen twee lichtsterke lenzen (beide 2.8) en meer breedhoek (naar 12 of 10mm) kan later altijd nog.

      Succes !
      Last edited by K-2; 5 april 2007, 15:52.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Sony A100 voor juni O7 / enkele vraagjes...

        Ik vind de keuze van K2 een hele goeie, die zou ik persoonlijk ook maken als ik in jouw schoenen stond.

        Kijk hier ook even naar je flits want minolta/sony is niet het makkelijkste daarin.



        je kan ook heel veel info vinden op www.dyxum.com

        veel plezier.
        Greg
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Sony A100 voor juni O7 / enkele vraagjes...

          De Minolta 100/2,8 Macro is een zeer populair objectief. Ook tweedehands wordt daar een hoop geld voor gevraagd. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de Sony lens dezelfde lens is, maar dan met een Sony logo. In dat geval is deze lens het geld dubbel en dwars waard.

          Aan de andere kant heb je nu absoluut geen groothoek en dus moet je jezelf afvragen wat je belangrijker vind. Als je je wil storten op macro-opnames lijkt mij de keus vrij simpel, ga dan voor de dure macrolens. Met een goedkope kitlens heb je eventueel iets meer groothoek. (Niet de kwaliteit van de 10-20 natuurlijk.) Het hangt er dus echt vanaf wat je zelf het belangrijkste vind!

          Ik maak het niet veel makkelijker maar suc6!

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Sony A100 voor juni O7 / enkele vraagjes...

            Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
            Kijk hier ook even naar je flits want minolta/sony is niet het makkelijkste daarin.
            Dat is eigenlijk heel makkelijk bij Sony/Minolta, koop een Sony of Konica Minolta flitser voor digitaal. Dan weet je zeker dat het goed werkt, bij al het andere niet...

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Sony A100 voor juni O7 / enkele vraagjes...

              ik gebruik op de Sony een Sunpack 4000AF..werkt prima, is alleen wat groot
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment

              Working...
              X